کد خبر : 1284471 | 02 آذر 1394 ساعت 13:37 | 87K بازدید | 39 دیدگاه

کفاشیان: این بار نمی توانستیم مخالفت کنیم

مرخصی 50 روزه کی‌روش برای معالجه بیماری‌

رئیس فدراسیون فوتبال از مرخصی 50 روز کی‌روش بابت معالجه بیماریش خبر داد.

مرخصی 50 روزه کی‌روش برای معالجه بیماری‌
به گزارش "ورزش سه"، چهارشنبه هفته گذشته بود که خبرهایی مبنی بر بیماری جدی سرمربی پرتغالی تیم‌ملی منتشر شد. هر چند این اخبار به طور کامل تکذیب نشد اما مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کردند که کی‌روش سرطان ندارد.

 با این حال به گفته رئیس فدراسیون فوتبال در انتهای جلسه با سرمربی تیم‌ملی، او بیماری‌ای دارد که مدتی است در حال معالجه آن است. در روزهایی که اختلاف بین کی‌روش با بعضی از مدیران فدراسیون فوتبال به اوج خود رسیده است، خبر آمد که سرمربی تیم ملی دیشب ایران را ترک کرده است . دوری کی روش از تیم ملی این بار 50 روز طول خواهد کشید .

علی کفاشیان در حاشیه دوره آموزش مدیریت فوتسال و حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها درباره اینکه بالاخره کارلوس کی‌روش مرخصی خودش را از فدراسیون فوتبال گرفت، گفت: بحث مرخصی نیست. با کی‌روش برنامه‌ریزی‌های آینده را انجام دادیم. او خواسته‌های به حقی دارد که باید فکری به حال آن بکنیم.

وی  درباره اینکه گفته می‌شود کی‌روش به 4 ماه مرخصی رفته است، گفت: این موضوع کذب است و مرخصی کی‌روش 4 ماه نخواهد بود بلکه 2 ماه است. البته این 2 ماه که می‌گویم کل مرخصی او به حساب می‌آید اما بعضی مرخصی‌ها اجباری است که شامل بیماری کی‌روش می‌شود که نمی‌شود مانع آن شد. او اخیرا عمل جراحی انجام داد و مرخصی‌ای که بابت دوران نقاهت او سپری شد جزو آن دو ماه مرخصی کل نمی‌شد. ما در زمینه مرخصی با هم تفاهم می‌کنیم. در واقع ما از کی‌روش انتظار این را داریم که برنامه‌های خود را در تیم ملی پیش ببرد و در زمینه مرخصی با وی مشکلی نداریم. هر زمان که او مرخصی رفته با تفاهم با ما این کار انجام شده است.

کفاشیان درباره اینکه آیا مرخصی‌های کی‌روش با حقوق است یا بدون حقوق تاکید کرد: ما با کی‌روش یا هر مربی دیگری قرارداد یک ساله یا دوساله و 3 ساله امضا می‌کنیم و طبق قرارداد به وی دستمزد می‌پردازیم. شاید هر مربی دیگری در رده‌های دیگر تیم ملی از 12 ماه 5 ماه کار مفید انجام دهد اما در روزهای دیگر شاید بازی‌ها تعطیل باشد یا اردویی در کار نباشد. در این شرایط نمی‌شود آن مدت را از قرارداد کم کرد. در همه دنیا چنین شرایطی وجود دارد ضمن اینکه در نبود کی‌روش دستیاران وی در ایران هستند و تمام بازی‌ها را زیر نظر دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که کی‌روش روزی 15 میلیون حقوق می‌گیرد و خیلی از این روزها را در ایران نیست، خاطرنشان کرد: هنوز مبلغ زیادی از طلب او به حسابش واریز نشده است. او که روزمزد حقوق نمی‌گیرد. من تاکید می‌کنم که قراردادی که با مربیان بسته می‌شود براساس روزهایی که آنها در کشور هستند؛ نیست، بلکه براساس کل زمانی است که هدایت یک تیم را برعهده می‌گیرند. ما قراردادی 3 ساله با کی‌روش امضا کردیم و از عملکرد او بسیار راضی هستیم، ما از کی‌روش می‌خواهیم تیم ملی را به موفقیت برساند و این برای ما مهم است. فرقی نمی‌کند کی‌روش بخواهد در ایران و در هتل استراحت کند و یا اینکه در منزل خودش در پرتغال. مهم این است که کی‌روش تیم ملی را به بهترین شکل هدایت کند. کی‌روش کنترل از راه دور دارد و اگر خودش اینجا نباشد روحش اینجا حاضر است!

دیدگاه‌ها