کد خبر : 1284730 | 03 آذر 1394 ساعت 12:24 | 37.4K بازدید | 5 دیدگاه

رقابت شانه‌به‌شانه پیکان و فجر ادامه دارد

بی‌پول‌ها صدر را ول نمی‌کنند

پرونده هفته شانزدهم لیگ دسته اول با یکه تازی مدعیان همیشگی بسته شد.

بی‌پول‌ها صدر را ول نمی‌کنند
به گزارش "ورزش سه"، روز شانزدهم اتفاقات تلخ و شیرین زیادی برای تیم‌های حاضر رقم زد. در صدرجدول مدعیان همیشگی از سد رقبای خود گذشتند تا همچنان رقابت شانه به شانه‌ای برای قهرمانی و صعود به لیگ‌برتر داشته باشند. اما در بین تمام این مدعیان شیرین‌ترین نتیجه را فجرسپاسی در خرم‌آباد گرفت، جایی که موفق شد 10 نفره از سد خیبر عبور کند. در انتهای جدول اما اتفاقات غم‌انگیز کم نبود، بازگشت تیم پرآوازه‌ای همچون پاس به انتهای جدول این تیم را یک گام دیگر به سقوط نزدیکتر کرد. شاید بدبین‌ترین طرفدار فوتبال یک دهه قبل تصور نمی‌کرد تیم بزرگی همچون پاس به این روز دچار شود که در آستانه سقوط به لیگ دسته دوم ایران باشد.
در زیراشاره‌ای به اتفاقات رخ داده در هفته شانزدهم لیگ دسته اول خواهیم داشت، جایی که ممکن است برخی مربیان جایگاه خود را از دست داده و خانه‌نشین شوند.

بی‌پول اما موفق

فجرسپاسی این روزها به شدت درگیر بحران بی‌پولی است. علی‌اصغر کلانتری همین چند روز قبل بود که از مشکلات مالی بازیکنانش پرده برداشت و مدعی شد با این رویه هیچ ضمانتی برای موفقیت آتی تیمش نمی‌دهد. تیمی که با یک مشت بازیکن سرباز موفق شد نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کند و یکه تاز این رقابت‌ها باشد، آن هم در حضور مدعیانی متمول و پرستاره با دیدن نمایش‌های فجر و صدرنشینی این تیم شیرازی این سوال پیش می‌آید؛ اگر فجر بار دیگر نماینده استان فارس در لیگ‌برتر باشد، چه تضمینی وجود دارد، بدون مشکلات مالی در این رقابت‌ها باعث افتخار دیار گل و بلبل شود.

1071513

اراک نیازمند حمایت

تا همین یکی، دو سال پیش بود مقامات سیاسی و ورزشی استان مرکزی دنبال منتقل کردن تیمی لیگ‌برتری به استان خود بودند تا ورزش دوستان این استان نماینده‌ای در سطح اول فوتبال کشور داشته باشند. رویه‌ای غیرمنطقی که نتیجه‌اش را همدانی‌ها با قعرنشینی پاس کاملا چشیده‌اند و هیچ بعید نبود که در اراک هم رخ بدهد. اما حالا با اوج‌گیری آلومینیوم می‌توان کاملا روزهای خوبی را برای فوتبال استان مرکزی پیش‌بینی کرد، البته به شرطی که از آلومینیوم حمایت شود. تیمی که فنی بسته شده و زیرنظر غلام دلگرم امیدواری‌ها برای چشیدن لیگ‌برتری شدن را بیشتر کرده است.

1077234

آبادان در انتظار شوک

صنعت نفت باز هم یک ناکامی دیگر را در خانه چشید. شکست مقابل مس امیدهای این تیم برای بازگشت به لیگ‌برتر را به حداقل رساند چون فاصله‌ای که با صدرجدول دارند، به این سادگی‌ها کم نمی‌شود. حالا بوی برکناری مربی پرتغالی این تیم بیش از هر زمان دیگری بلند شده است تا با رفتن کارلوس مانوئل صنعت نفت با شوکی به موقع روبه‌رو شود. از آبادان خبر می‌رسد مسوولان این باشگاه مذاکرات اولیه با گزینه‌های جانشینی مربی پرتغالی را نیز آغاز کرده‌اند، گزینه‌هایی که در صدر آنها نام فیروز کریمی بیش از همه به گوش می‌رسد.

1075639

گلباران نساجی

خوردن 4 گل از تیمی مثل مس در رفسنجان تیره روزی‌های تیم پرطرفدار قائمشهر را ادامه داد. سنگین‌ترین شکست فصل که باعث شد کوروش موسوی بیش از هر زمان دیگری به ضعف‌های تیمش پی ببرد. نساجی که روزهایی بیش از 30 هزار تماشاگر را به ورزشگاه می‌کشاند، حالا نه تنها هیچ شانسی برای صعود به لیگ‌برتر ندارد، بلکه باید مراقب باشد تا کابوس سقوط را بالای سر خود نبیند. فراز و نشیب‌های این تیم تمام شدنی نیست و دیگر هیچ قائمشهری امیدوار نیست شاهد حضور تیم محبوبش در لیگ‌برتر باشد.

1075640

روزهای خوب خونه به خونه

درست چند کیلومتر آنطرف‌تر از قائمشهر فوتبالدوستان بابلی شاهد یک برد شیرین دیگر از تیم تازه تاسیس خود بودند. بردی که باعث شد خونه به خونه روند رو به رشد خود را ادامه داده و همچنان در بین سه تیم اول جدول جا داشته باشد. اکبر میثاقیان که نشان داده راه و رسم موفقیت در لیگ یک را بهتر از هر مربی بلد است، در اولین سال تاسیس خونه به خونه تیمی دور هم جمع کرد که شانس بالایی برای رسیدن به لیگ‌برتر دارد تا استان مازندران بعد از مدت‌های طولانی صاحب نماینده‌ای در سطح اول فوتبال کشور شود.

1075637

پاس نگون بخت

همین دو دهه قبل بود جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالای سر برد اما حالا به روزی افتاده که در انتهای جدول لیگ دسته اول ایران برای بقا دست و پا می‌زند. حالا آنهایی که باعث و بانی انتقال یکی از بزرگترین و پرافتخارترین باشگاه‌های ایران به شهرستان‌ها شدند باید حسابی به خود ببالند که زمینه نابودی تیمی مثل پاس را فراهم کردند! پاس نگون بخت اسیر مشکلات مالی و فنی شده و بعید است کسی بتواند آنها را نجات دهد مگر اینکه معجزه‌ای رخ بدهد و این تیم در همان لیگ دسته اول باقی بماند.

64 تست دوپینگ


مسوولان سازمان لیگ و کمیته مبارزه با دوپینگ این‌بار نظارت بیشتری بر کل رقابت‌های دسته اول دارد تا جایی که در طول هفته‌های گذشته بیش از 64 مورد تست دوپینگ از بازیکنان شاغل انجام شده است. از این تعداد خبر می‌رسد دو بازیکن تست دوپینگ‌شان مثبت بوده و با محرومیت روبه‌رو خواهند شد. سال‌ها بود بسیاری از مربیان و مدیران باشگاه‌ها خواستار توجه بیشتر به معضل دوپینگ در دسته اول شده بودند که این‌بار توجه ویژه‌تری از سوی مسوولان سازمان لیگ به کمیته مبارزه با دوپینگ صورت گرفت تا سلامت بازی‌ها و بازیکنان در دستور کار قرار بگیرد. کاری بسیار پسندیده و نیک که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشد. سوای این اجرای برنامه لیگ یک ایران می‌تواند بیشتر بازی‌ها را به چشم بیاورد و سلامت آن را تضمین کند. برنامه‌ای که در این چند هفته نشان داده تمام سوژه‌های ریز و درشت را از زیر تیغ می‌گذراند.

بپا نسوزی

با نگاهی به تیم‌های انتهای جدول می‌توان کاملا پی برد که چه تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی در حال سقوط هستند. تیم‌هایی مثل ایرانجوان، آلومینیوم هرمزگان، شهرداری اردیبل، داماش گیلان، خیبرخرم‌آباد، پارسه تهران و پاس همدان. همگی در انتهای جدول جا خوش کرده‌اند و قدم به قدم به سقوط نزدیکتر می‌شوند. همه آنها طرفداران پرشماری دارند که ناکامی‌شان می‌تواند باعث سرخوردگی این طرفداران شود. از همین رو مدیران باشگاه‌ها باید بیشتر به خود بیایند و تصمیماتی بگیرند که باعث و بانی نجات آنها شود.

نتایج کامل هفته شانزدهم

آلومینیوم اراک 3 ـ شهرداری اردبیل صفر

آلومینیوم هرمزگان صفر ـ ایرانجوان بوشهر صفر

ماشین‌سازی تبریز 1 ـ پارسه تهران 1

خونه به خونه بابل 1 ـ پاس همدان صفر

پیکان تهران 2 ـ گیتی‌پسند صفر

گل گهر سیرجان صفر ـ نفت‌مسجدسلیمان صفر

صنعت نفت آبادان 1 ـ مس کرمان 2

فولادیزد 1 ـ داماش گیلان صفر

مس رفسنجان 4 ـ نساجی قائمشهر 1

خیبرخرم‌آباد 1 ـ فجرسپاسی شیراز 2

1077233

دیدگاه‌ها