کد خبر : 1284744 | 03 آذر 1394 ساعت 13:05 | 27.7K بازدید | 4 دیدگاه

هیچ‌کدام از این بازیکنان در فوتبال ایران تکرار نمی‌شوند

افاضلی: انتخابات برنامه 90 غیر فنی بود

هومن افاضلی که سابقه همکاری با نکونام تیموریان و باقری را دارد معتقد است که انتخاب هرکدام از این بازیکنان می‌تواند به معنی حذف دوره‌ای از فوتبال ایران باشد.

افاضلی: انتخابات برنامه 90 غیر فنی بود
به گزارش "ورزش سه"، در برنامه شب گذشته 90 بهترین هافبک دفاعی بعد از انقلاب از میان گزینه‌هایی مثل حمید استیلی، کریم باقری، آندرانیک تیموریان، مهدی فنونی زاده، سیروس قایقران و جواد نکونام انتخاب شدند.

افاضلی در این مورد می‌گوید: به عقیده من یک سری از این بازیکنان پست‌های متفاوتی داشتند. مثل کریم باقری که حتی پشت مهاجم هم‌بازی کرده است یا سیروس قایقران. ولی بازیکنانی مثل نکونام و اندو همیشه در پست هافبک وسط بازی کرده‌اند برای همین هم به نظر من در این نظرسنجی بازیکنان با پست‌های متفاوت در پست هافبک وسط ارزیابی شدند که به همین دلیل این نظرسنجی ه نظر من غیر فنی بود.

او ادامه داد: خود من در تیم ملی با کریم باقری، اندرانیک تیموریان و جواد نکونام بازی کردم که فکر می‌کنم هرکدام از این بازیکنان معایب و مزایای زیادی دارند. این سه بازیکن در مقطعی هر سه برای تیم ملی به میدان می‌رفتند که به خاطر خصلت‌های متفاوتی که دارند خیلی به تیم ملی کمک می‌شد. می‌خواهم این را بگویم که انتخاب یک بازیکن از میان آنها در حقیقت یک کار ژورنالیستی است.

وی افزود: جواد نکونام با 151 بازی، رکورددار بازی‌های ملی است، کریم باقری با بیشترین گل زده رکورددار بهترین هافبک گل زن است و تیموریان هم در حال حاضر کاپیتان تیم ملی است. پس انتخاب یک نفر از میان این بازیکنان می‌تواند بر اساس فاکتورهای احساسی مثل استقلالی یا پرسپولیسی بودن و ... انجام شود.

افاضلی در مورد دوره‌های متفاوتی که این گزینه‌ها در فوتبال ملی حضور داشتند، گفت: کسی مثل سیروس قایقران در دوره‌ای بوده توقعات از فوتبال متفاوت بود در تیم‌ها کار گروهی کمتر و بازیکن فضای بیشتری داشت. قیاس کردن این بازیکنان باهم مثل این است که بگوییم مارادونا بازیکن بهتری است یا مسی؟! این مقایسه به‌هیچ‌وجه فنی نیست.

او در مورد تمام گزینه‌هایی که در این انتخاب حضور داشتند گفت: به عقیده من تممی این بازیکنان استیلی، باقری، تیموریان، فنونی زاده، قایقران و نکونام، هرکدامشان به خاطر لحظات مهمی که در فوتبال ایران داشتند و نقش‌آفرینی و جایگاه خاصشان که داشتند در فوتبال تکرار نخواهند شد. ضمن اینکه انتخاب یکی از این بازیکنان که هرکدام برای خوشحال کردن مردم تلاش فراوان کردند، منصفانه نیست.

دیدگاه‌ها