کد خبر : 1284785 | 03 آذر 1394 ساعت 15:38 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنان در دوران فراغتشان مدرک مربیگری بگیرند

معینی:درموردحذف مجیدی محصص جواب می‌دهد

فریدون معینی مسوول کمیته آموزش فدراسیون معتقد است که کنار گذاشتن فرهاد مجیدی از کمیته آموزش در حوزه اختیارات محصص است.

معینی:درموردحذف مجیدی محصص جواب می‌دهد
معینی به خبرنگار "ورزش سه"، گفت: من در همه جلسات فنی حضور دارم ولی اینکه شما می‌فرمایید چرا جلوی انتقاد آقای مایلی کهن از کی روش را نمی‌گیریم باید بگویم که فکر نمی‌کنم این وظیفه ما باشد من در کمیته جوانان خیلی سرم شلوغ است و تمام هم‌وغمم را در این کار گذاشته‌ام. ضمن اینکه وقتی کمیته فنی تشکیل شود بهتر است ما در این مورد صحبت کنیم.

او در مورد آخرین دوره کلاس‌های مربیگری A گفت: در این دوره از کلاس‌ها فوتبالیست‌هایی مثل سامره، روانخواه، رزاقی، آشتیانی ونبی و... حضور داشتند که همه آنها مربیان جوان و خوبی هستند که می‌تواند آینده‌های مربیگری ایران باشند.

او ادامه داد: به نظر من چون بازیکنان ما نمی‌توانند بعد از خداحافظی به راحتی از فوتبال جدا شوند، پس بهتر است که بازیکنان خوب ما در همان زمانی که بازی می‌کنند در دوران فراغتشان کلاس‌های مربیگری را پشت سر بگذارند تا بتوانند بعد از خداحافظی راحت‌تر وارد عرصه مربیگری شوند.

وی افزود: تمام بازیکنانی که در این دوره حضور داشتند در حقیقت بازیکنان مستعد دوره‌ای C و D بودند ولی باید بدانیم که برگزاری این کلاس‌ها کافی نیست و مربیان ما باید زبان قوی داشته باشند تا بتوانند با پژوهش و برقراری ارتباط با سایر مربیان در دنیا ارتباط برقرار کنند. چون تلاش خود مربیان در آینده بیشتر از برگزاری اردوهای می‌تواند مؤثر باشد.

مربیانی مثل یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان معتقد هستند که کلاس‌های آموزشی مناسبی برای مربیان لیگ وجود ندارد، او در این مورد گفت: این عزیزان کاملاً درست می‌گویند و ما در تلاش هستیم تا علاوه بر دوره‌هایی که هرساله برای مربیان برگزار می‌شود. برای مربیان باوجود دارا بودن مدرک A آسیا بار هم هر سه سال یک‌بار دوره‌هایی برگزار شود که اعتبار آن مدرک را تمدید کند.

مسوول کمیته آموزش فدراسیون، افزود: همین‌طور در برنامه‌ریزی ما دوره‌هایی علاوه بر مدرک مربیگری A مربیانی که قصد دارند در دوره‌های مربیگری برای نونهالان حاضر شوند باید برای مربیگری، کلاس‌های دیگری درزمینه روانشناسی، فیزیولوژی، تکنیکی و تاکتیکی مناسب با رده‌های سنی موردنظر را پشت سر بگذارند و گذراندن این دوره‌ها هم اجباری است.

دیدگاه‌ها