کد خبر : 1284851 | 03 آذر 1394 ساعت 18:31 | 29K بازدید | 0 دیدگاه

در انتخابی جام جهانی روسیه

نمره ضعیف برای تماشاگران ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا میانگین تماشاگران تیم‌های آسیایی در بازی‌های انتخابی این قاره برای جام جهانی روسیه را اعلام کرد که ایران در بین 5 کشور نخست جایی ندارد.

نمره ضعیف برای تماشاگران ایران
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا در سال 2015 تقریبا به مراحل نهایی خود رسیده و بازی‌های بعدی این مرحله از فروردین ماه سال 1395 از سر گرفته خواهد شد.

با نزدیک شدن به پایان سال 2015، سایت AFC میانگین تماشاگران حاضر در رقابت‌های انتخابی این قاره را اعلام کرد که در این بین تماشاگران ایرانی در بین 5 کشور نخست آسیا قرار ندارد. در صدر این رده‌بندی ژاپن حضور دارد که میانگین بیش از 55 هزار تماشاگر به ازای هر بازی را دارد. بعد از ژاپن کشور کامبوج است که به طور میانگین برای هر بازی این تیم در انتخابی جام جهانی 45 هزار نفر به ورزشگاه رفته‌اند. کشورهای تایلند، کره شمالی و چین نیز در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارد.

جالب است که هر 5 کشور برحسب تماشاگر در قاره آسیا از شرق این قاره هستند. به نظر می‌رسد عدم استقبال تماشاگران در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به فوتبال ایران هم سرایت کرده و تماشاگران رغبتی از حضور در ورزشگاه‌ها برای دیدن بازی‌های تیم ملی کشورشان را ندارند.

تیم ملی فوتبال ایران فروردین ماه سال 95 در حالی باید در دو دیدار خانگی برابر عمان و هند به میدان برود که تا حد زیادی خیالش بابت صعود قطعی است.

دیدگاه‌ها