کد خبر : 1285062 | 04 آذر 1394 ساعت 16:44 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

جام‌جهانی با گل غفور جهانی؛

اولین صعود ایران به جام‌جهانی

تیم‌ملی فوتبال کشورمان در روز 4 آذر سال 1356 با پیروزی یک ـ صفر برابر استرالیا، برای اولین‌بار به جام‌جهانی 1978 صعود کرد.

اولین صعود ایران به جام‌جهانی
به گزارش "ورزش سه"، ایران بعد از برد برابر سوریه (2 بازی)، عربستان (2بار)،  هنگ کنگ(2بار) و استرالیا و 2 مساوی برابر کره جنوبی در بازی روز چهارم آذرماه سال 1356 با برد برابر استرالیا در بازی برگشت اولین صعود خود را به جام‌جهانی قطعی کرد.

حشمت مهاجرانی سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان بود و به جز بازی برگشت برابر تیم‌ملی عربستان که با تیم‌ملی جوانان در مسابقات شرکت کردیم در سایر بازی‌ها ناصر حجازی، گارزانی، عبداللهی، حسن نظری، جنیری، آندرانیک اسکندریان، نایب آقا، علی پروین، علیرضا عزیزی، ایرج دانایی‌فر، حسن روشن، غفور جهانی، حقیقیان، غلامحسین مظلومی، قلیچ‌خانی، قاسمپور، محمدصادقی و رضا عادلخانی برای تیم‌ملی فوتبال بازی کردند و به جز بازی بعدی در سایر بازی‌ها علی پروین، کاپیتا تیم‌ملی کشورمان بود. در روز 12 آذر 1356 ایران که صعودش را به جام‌جهانی قطعی ساخته بود در دیداری تشریفاتی با تیم جوان و با حضور مردانی چون بهتاش فریبا، حسین فرکی، قاسمپور، جنیری و ... 2 ـ یک کویت را برد.

دیدگاه‌ها