کد خبر : 1285251 | 05 آذر 1394 ساعت 12:23 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

ترکاشوند: اشتباهات داور برابر سایپا عمدی بود

سرمربی تیم والیبال متین صالحین ورامین گفت: فکر می‌کنم اشتباهات داور در دیدار مقابل سایپا عمدی بود که این رفتارها در ورزش قشنگ نیست.

ترکاشوند: اشتباهات داور برابر سایپا عمدی بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، محمد ترکاشوند در مورد شکست 3 بر 2 مقابل سایپا در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه کشور، اظهار داشت: به تیم سایپا تبریک می‌گویم. در روزی که ما در اسپک شرایط خوبی نداشتیم و بازیکنان نمی‌توانستند در حملات امتیاز کسب کنند بازی را پنج سته کردیم، اما در نهایت باختیم.

وی ادامه داد: اگر از نظر فنی در سه فاکتور خوب نباشیم کار بسیار سخت می‌شود و ما مقابل سایپا در سرویس، دفاع و اسپک شرایط خوبی نداشتیم و به همین دلیل نتیجه را به حریف واگذار کردیم.

سرمربی تیم والیبال متین صالحین ورامین با اشاره به عملکرد داور در دیدار مقابل سایپا خاطرنشان کرد: من خودم بیش از 20 سال والیبال بازی کردم و حتی یک بار هم به داور اعتراض نکردم. از زمانی که وارد عرصه مربیگری هم شده‌ام باز هم به داوری اعتراض نکرده‌ام اما در بازی مقابل سایپا عملکرد داوران واقعا بد بود و اشتباهات داور بازیکنان ما را عصبانی کرد.

ترکاشوند افزود: امیدوارم اشتباهاتی که داور انجام داد عمدی نبوده و سهوی باشد، اما من فکر می‌کنم این اشتباهات عمدی بود که باید بگویم در ورزش اینگونه رفتارها قشنگ نیست. فشار زیادی روی بازیکنان است و وقتی داور هم اشتباهی می‌کند این فشار مضاعف می‌شود.

وی عنوان کرد: در مجموع باید بگویم آنقدر که والیبال ایران پیشرفت کرده است داوری ما رشد نکرده است. من احترام زیادی برای داوران والیبال قائل هستم و معتقدم خیلی از آنها می‌توانند در سطح اول جهان قضاوت کنند اما از فدراسیون خواهش می‌کنم وقتی یک بازی حساس می‌شود و هر دو تیم نزدیک به هم هستند داوران بهتری را انتخاب کنند چرا که اگر داور بهتری انتخاب شود حساسیتی ایجاد نمی‌شود.

سرمربی تیم والیبال متین صالحین ورامین با بیان اینکه برخی از داوران ما واقعاً مشکل دارند، گفت: برخی مواقع باید حق را به بازیکنان هم داد که برخی صحنه‌ها را تحمل می‌کنند. من در طول عمرم به داوری اعتراض نکرده‌ام و در مدتی که بازیکن بودم حتی یک بار هم کارت زرد نگرفتم و همیشه برای داوران احترام قائل بودم اما در بازی مقابل سایپا عملکرد داوران واقعا ضعیف بود.

ترکاشوند ادامه داد: نمی‌دانم چرا در بازی هفته هشتم داور فقط خطای تور بازیکنان ما را می‌دید و توجهی به خطای بازیکن حریف نداشت. همین موضوع بازیکنان متین را عصبی کرد و آنها نتوانستند مثل همیشه باشند.تنها کاری که در آن لحظه از دستم برمی‌آمد این بود که بازیکنان عصبی را تعویض کنم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم تا تیمی اخلاق‌مدار را روانه مسابقات کنیم و خوشبختانه باید بگویم بازیکنان بسیار بااخلاقی در تیم داریم اما برخی مواقع فشار روی بازیکنان زیاد می‌شود که یکی از مهمترین دلایل آن اشتباهات داوری است.

دیدگاه‌ها