کد خبر : 1285402 | 06 آذر 1394 ساعت 10:11 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

تیم رویای خاطره انگیز برای اهوازی ها !

تیم‌مشترک سرخابی‌های‌اهواز با طعم تیم‌ملی

در آستانه دربی اصلی خوزستان بین دوتیم استقلال اهواز و فولادخوزستان تصمیم گرفتیم تیم منتخب بازیکنانی که در دو تیم سابقه بازی را دارند را انتخاب کنیم،این تیم رویایی و خاطره انگیز را از دست ندهید.

تیم‌مشترک سرخابی‌های‌اهواز با طعم تیم‌ملی
به گزارش" ورزش سه " پس از 2066 روز دو تیم استقلال اهواز و فولاد خوزستان باید روزدوشنبه هفته بعد دربی اهواز را برگزار کنند ، دربی حساس و خاطره انگیز برای اهوازی ها که دربی اصلی شهر به حساب می آید.

روزگاری برای دیدن این دربی ورزشگاه تختی اهواز جای سوزن انداختن نبود ،چه نیمه ی قرمز و چه نیمه ی آبی تنها از تیمشان برد می خواستند و باخت روزگار آن ها را تلخ می کرد.

گفتنی است در تیم منتخب زیر بازیکنانی در ترکیب اصلی آورده شده اند که در تیم ملی امید و بزرگسالان کشورشان تجربه بازی کردن داشته اند و بقیه بازیکنان در ترکیب ذخیره آورده شده اند، با یکدیگر تیم منتخب بازیکنانی که در دو تیم سابقه ی بازی را دارند را مرور می کنیم و البته به دلیل حضور پرتعداد هافبک های فوق العاده سیستم1-5-4 را برای این تیم برگزیدیم :

دروازه بان :

ابراهیم میرزاپور/ از لرستان تا جام جهانی آلمان !


میرزا پور37ساله را می توان بهترین دروازه بان مشترک این دوتیم دانست چرا که از فولاد خوزستان توانست به تیم ملی برسد و سه بازی در جام جهانی2006آلمان گلر اصلی تیم ملی باشد.میرزاپور برای فولاد 168 بازی انجام داد و حتی توانست در بازی برابر سپاهان یک گل سه امتیازی برای این تیم به ثمر برساند.این دروازه بان یک دوره در تیم استقلال اهواز بود و 4 بازی برای این تیم انجام داد اما مصدومیت فرصت بازی زیاد را در تیم استقلال اهواز از وی گرفت.همچنین وی با 461 دقیقه بسته نگه داشتن متوالی دروازه ی فولاد بهترین رکورد را در این تیم دارد. او که 77 بازی ملی در کارنامه خود دارد در سال 2002 همراه تیم ملی در مسابقات آسیایی بوسان قهرمان شد و در سال 2004 در جام ملت های آسیا به مقام سوم رسید.او با فولادخوزستان قهرمان و با استقلال اهواز نایب قهرمان ایران شده است.

1077765

دفاع میانی :

جلال کاملی مفرد / 13 سال با فولاد !


جلال کاملی مفرد بیشترین حضور در تیم فولاد را با حدود 13 سال حضور دارد، این بازیکن برای فولاد 270 بار به میدان رفته است که در نوع خود بسیار جالب است و یک رکورد به حساب می آید.او که 22 بازی ملی در کارنامه دارد،در بازی های آسیایی2002 بوسان و همچنین در سال 2004 در مسابقات غرب آسیا قهرمانی را تجربه کرده بود.او سابقه قهرمانی با فولاد خوزستان در لیگ برتر را نیزدارد، کاملی مفرد در سالی که با استقلال اهواز بود به عنوان یکی از مدافعان برتر لیگ لقب گرفت و با این تیم آبی پوش اهوازی مقام نایب قهرمانی را مال خود کرد.
جلال کاملی در گفت و گو با "ورزش سه" درمورد این روزهایش می گوید : من که 13 سال در فولاد بودم اکنون بیرون نشسته ام و از حال و روز تیمم غصه می خورم، حاضرم تدارکات تیم هم بشوم اما فولاد از این وضع خلاص شود.اکنون در خرمشهر پرورش ماهی دارم و آنجا مشغول فعالیت هستم.

1077274

احمد آل نعمه / احمد آل نیمه !

آل نعمه نیز یکی از ستاره های دو تیم استقلال اهواز و فولاد بود.آل نعمه بازی های خوبی برای هر دو تیم انجام داده بود و 9 بازی ملی نیز در کارنامه دارد.او پس ازسال ها ، میانه ی فصل قبل دوباره به فولاد پیوست ودر انتهای فصل از این تیم جدا شد.آل نعمه که در اهواز به دلیل شوت های راه دور فوق العاده اش از میانه ی زمین به احمد آل نیمه معروف است، یکی از اعضای تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل بود اما به او بازی نرسید.آل نعمه سابقه نایب قهرمانی با استقلال اهواز را نیز در کارنامه دارد.او در فصل 90-91 همراه با تراکتورسازی نایب قهرمان ایران شده بود.

1077766

دفاع راست :

حسین کعبی / قد کوتاه ، همت بلند و فیگو!

بازیکن ریزنقش اهوازی از تیم جوانان استقلال اهواز فوتبالش را آغاز کرد اما فولاد اورا به اوج فوتبالی اش رساند، هنوز 21 ساله نشده بود که در ترکیب اصلی تیم ملی ایران درجام جهانی 2006 به میدان رفت و به قدری خوب بود که تعجب همگان را برانگیخت.این بازیکن اهوازی 91 بازی و 2 گل ملی را در کارنامه اش دارد.کعبی سابقه قهرمانی را با پرسپولیس تهران در لیگ برتر را دارد.او همراه با تیم ملی امید ایران در مسابقات آسیایی 2002 بوسان قهرمان شد ودر مسابقات جام ملت های آسیا در سال 2004 سوم شد.او سابقه بازی در السدقطر و لستر سیتی را نیز دارد.

خاطره انگیز ترین صحنه از حسین کعبی را می توان تقابلش با فیگو دانست، وی درباره آن اتفاق گفته است : بدترین خاطره فوتبالی من همان ضربه ای است که به صورت فیگو زدم. خیلی جای حساسی خورد. صحنه بسیار بدی بود که دوست ندارم آن را نگاه کنم. من حواسم نبود که آن اتفاق افتاد وگرنه هیچوقت دوست نداشتم این کار را کنم. شما مطمئن باشید اگر من از قصد می زدم، داور از زمین بازی اخراجم می کرد. فیگو پشت من بود و درست او را ندیدم. به خاطر همین برخورد داشتیم. از عمد آن ضربه را نزدم وگرنه داور اخراجم می کرد.

1071534

دفاع چپ :

ناجی بداوی / رحمان رضایی، عمان، قناعت !


علی معروف به ناجی اهل ملاشیه در نزدیکی اهواز است، فوتبالش را ازتیم های پایه استقلال اهواز آغاز کرد و سپس به تیم بزرگسالان فولاد پیوست. .وی هشت گل را برای فولاد به ثمر رساند.علی سابقه قهرمانی با فولاد و نایب قهرمانی با استقلال اهواز در لیگ برتر را نیز در کارنامه دارد.
اگر ناجی قدر خود را می دانست می توانست یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران شود.بداوی که 26 بازی ملی دارد همراه با تیم ملی ایران قهرمان بازی های آسیایی 2002 شد و در سال 2004 به مقام سوم جام ملت های آسیا رسید.او سابقه قهرمانی با فولاد در ایران را نیز دارد.
بازیکن خوش تکنیک اهوازی که قناعت بسیارش وی را از ادامه بازی حرفه ای باز داشت. یکی از مهمترین نکته های سالیان بازی بداوی دعوای وی و رحمان رضایی در وسط بازی با عمان بود که بداوی درباره ی آن صحنه گفت : در همین سال در مسابقات آسیایی بود که با تیم عمان بازی داشتیم. من دفاع چپ بودم و در بازی به هافبک تیم حریف اجازه حرکت ندادم و بسیار خوب بازی کردم. رحمان رضایی روی فوروارد حریف خطا کرد و بعد از این کار، او در حالی که داد می زد، به سمت من آمد که به او گفتم، این موضوع چه ربطی به من دارد، داد نزن و سپس من را هل داد و من هم او را هل دادم که بعد رحمان من را زد و من هم سیلی ای به صورت او زدم. بعد از این اتفاق برانکو یکی، دو دقیقه بعد من را تعویض کرد.

1077767

هافبک وسط :

ایمان مبعلی / 23 !

23 محبوب اهوازی ها در سال هفتادوهــفــت  از ایذه به تیم های پایه استقلال اهواز آمد و با این تیم قهرمان کشور شد، در ســـال هفتادوهشت توسط بگوویچ به تیم بزرگسالان فولاد دعوت شد.او همراه با فولاد توانست قهرمان ایران شود و بیشترین تاثیر را در بین بازیکنان فولاد داشته باشد، او در سال قهرمانی فولاد بهترین بازیکن سال ایران نیز بود.او دو فصل پیاپی به عنوان آقای گل فولادی ها انتخاب شد.
مهمترین حاشیه این بازیکن آرام تکل خطرناک ایمان مبعلی روی پای علی دایی مربوط می شود که با کارت قرمز مستقیم مسعود مرادی همراه شد. اما همه چیز همانجا به پایان نرسید چرا که علی دایی به شدت از تکل مبعلی عصبانی شد و عجیب اینکه مبعلی تا مدت ها پس از آن اتفاق به تیم ملی دعوت نشد! خصوصا زمانی که دایی هدایت تیم ملی را برعهده داشت.

1077768
برخی معتقدند در برهه ای قرار بود مبعلی به پرسپولیس بپیوندد اما علی دایی مانع این انتقال شد تا این بازیکن سر از استقلال درآورد. مبعلی پس از تصادف دایی به عیادت وی رفت و تاکید کرد هر چه بین او و دایی بوده، تمام شده است.

1077769
او 57 بازی ملی در کارنامه دارد و در جام ملت های 2004، 2007 و 2011 عضو تیم ملی ایران بود .او در قهرمانی 2002 بوسان و مقام سوم 2004 حاضر بود.فولاد برای فولاد 23 گل به ثمررسانده است به اندازه ی شماره ی عدد محبوبی که آن را به اسم خود در خوزستان زده است! مبعلی سابقه بازی در تیم های شارجه ،الشباب ، النصر و الوصل امارات را دارد و اکنون در تیم نفت تهران عضو است.

علی حمودی / تنها کارت باطلی این تیم منتخب!

وقتی گزینه ای چون حسین کعبی در تیم باشد ، مجبوریم علی حمودی را یک خط جلوتر و به عنوان هافبک در ترکیب جای دهیم.حمودی فوتبالش را از استقلال اهواز آغاز کرد، پس از حضور در تیم جوانان استقلال اهواز در سال ۱۳۸۴ به تیم بزرگسالان این باشگاه رفت و ۳ فصل متوالی را در این تیم سپری کرد. در این مدت ۷۰ بار به میدان رفت و موفق شد ۳ گل ثمر برساند. بعد از سال‌ها حضور در خوزستان، در لیگ هشتم به کرمان رفت و با مس قرارداد امضا کرد. حمودی برای این تیم ۳۱ بازی انجام داد اما نتوانست گلی را به ثمر برساند. مقصد بعدی او فولاد بود، وی پس از ۱ سال به زادگاهش بازگشت و با عقد قراردادی ۲ ساله به تیم فوتبال فولاد خوزستان پیوست. در ۶۵ دیدار برای تیمش به میدان رفت و ۲ بار نیز موفق به گلزنی شد. بازی‌های خوب او باعث شد تا در سال ۱۳۹۰ از باشگاه استقلال تهران پیشنهاد دریافت کند و به این تیم بپیوندد.

1077770

علی حمودی در سال ۱۳۸۶ و در سن ۲۱ سالگی به تیم ملی امید ملحق شد و در ۶ دیدار به میدان رفت اما موفق به گلزنی نشد. وی در سال ۱۳۸۷ به تیم ملی بزرگ‌سالان دعوت شد و در مسابقات فوتبال غرب آسیا حضور پیدا کرد. این تورنمنت با قهرمانی تیم ملی ایران پایان یافت. او در فصل یازدهم با بازی‌های خوبی که برای استقلال تهران انجام داد، پس از چند سال توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد و در ادامه به سپاهان پیوسته و پس از آن برای گذراندن خدمت سربازی به تیم تراکتورسازی ملحق شد و اکنون در آن تیم عضویت دارد.همچنین گفتنی است حمودی دو بازی ملی در کارنامه دارد.علی حمودی با تیم استقلال اهواز نایب قهرمان ایران شد، او با استقلال تهران یک قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی لیگ برتر و همچنین با سپاهان قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده است.

عبدالوهاب ابوالهیل / تنها خارجی مشترک!

عبدالوهاب ابوالهیل با استقلال اهواز به فوتبال ایران معرفی شد و همراه این تیم روزهای خوبی را گذراند، ابوالهیل در استقلال اهواز72بازی انجام داد و سه گل زد، او یکی از محبوبترین بازیکنان خارجی فوتبال خوزستان به حساب می آید.

1077771
ابوالهیل پس از آن در سپاهان و فولاد نیزبازی کرد، او با سپاهان نایب قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی در جام حذفی و نایب قهرمانی در آسیا را تجربه کرد.عبدالوهاب در المپیک آتن با تیم ملی عراق به مقام چهارم رسید.او برای تیم ملی عراق 66 بازی انجام داد و توانست 6 گل برای کشورش بزند،ابوالهیل هم اکنون در یکی از تیم های عراق مربی گری می کند.

مجاهدخذیراوی  / م . خ !

مجاهد خذیراوی فوتبال ایران توانست از نفت آبادان به استقلال تهران بپیوندد اما مشکلاتی گریبانگیر او شد که نتواند از استعدادناب برزیلی اش استفاده کند، مشکلاتی که اورا از مجاهد خذیراوی به م .خ تبدیل کرد.
مجاهد خذیراوی در سال های اوجش برای استقلال بازی کرد و به تیم ملی دعوت شد.او 9 بازی و یک گل ملی برای ایران زده است.گل ملی او در جام ال جی سال 2002 در دقیقه 12 بازی برابر ونزوئلا به ثمر رسید، گلی که پیروزی ما در تنها بازی با تیم ملی ونزوئلا را باعث شده است.او برای استقلال اهواز و فولاد سابقه ی بازی دارد.او سه قهرمانی در لیگ و جام حذفی را با استقلال تجربه کرده است.
پیوستنش به بارسلونا را می توان بزرگترین حاشیه م.خ دانست ، مجاهد خذیراوی در این باره به ورزش سه گفت : بین من و ساویولا مسئولان بارسلونا من را انتاب کردند و بعد از مسابقات جام باشگاه های آسیا با بارسلونا قرارداد داخلی هم بسته بودم، اما مصدومیت های متوالی و سپس مشکلاتی که برایم درست کردند نگذاشت به اسپانیا بروم. در زمان منصور خان پور حیدری در بازی با تراکتور سازی در دقیقه 4 مصدوم شدم و این بدترین مصدومیت زندگیم بود.

1077772

عادل کلاه کج / گل در دربی

عادل کلاه کج تنها بازیکن تیم منتخب ما است که در دربی روز دوشنبه احتمال بازی کردن برایش وجود دارد.او که این فصل به استقلال اهواز پیوسته است ، همراه با فولاد قهرمان ایران شد.او این تجربه را با پرسپولیس در لیگ و جام حذفی نیز تجربه کرد.کلاه کج در بازی های آسیایی 2006 همراه تیم ملی ایران بود و آخرین گل ایران در این مسابقات را به ثمر رساند.
عادل کلاه کج که اصالتی رامهرمزی دارد، سابقه حضور و گلزنی با لباس سرخ ها در دربی تهران را دارد.

1077773

مهاجم :

ابراهیم تهامی / عمو ابرام و صعود به جام جهانی !

ابراهیم تهامی روز دوشنبه باید برابر فولادخوزستان قرار بگیرد و روی نیمکت استقلال اهواز بنشیند.او در استقلال اهواز ستاره شد و به استقلال تهران و تیم ملی نیز راه یافت.ابراهیم تهامی که حدود دو ماه برای فولاد بازی کرده است درباره این حضور دوماهه به "ورزش سه " گفت : من را گول زدند که به فولاد رفتم و آن زمان بگوویچ از من در خط هافبک استفاده می کرد در حالی که مهاجم بودم اما احترام مربی ام را نگه می داشتم.
حضور ابراهیم تهامی در برنامه 90 یکی از پرحاشیه ترین و جذاب ترین برنامه های عادل فردوسی پور را رقم زد.ابراهیم تهامی و حضورش در بازی برابر استرالیا که باعث صعود ایران به جام جهانی شد هیچگاه از یادها نخواهد رفت.

1077774
تهامی برای تیم ملی 8 بازی کرده است و یک گل نیز زده است.گل او برابر تیم قطر در بازی دوستانه سال 1996 زده شد.

1077775
به جز این بازیکنان تعداد زیادی بازیکن بوده اند که در دو تیم فولاد خوزستان و استقلال اهواز مشترک بوده اند، البته در لیست زیر تنها بازیکنانی آورده شده اند که حداقل برای یکی از آنها در تیم بزرگسال بازی کرده باشند و هردوتجربه در تیم پایه نبوده باشد.

امیرشرفی، محمدکوت، رضا ایار، سعید رمضانی، حسن هوری، محمدرشیدمظاهری، خالدشحیطاوی، رضا معقولی، امیرخلیفه اصل، حجت زادمحمود، حمزه خذیراوی، میلادپاک پرور، غلامرضا عیدی زاده، طالب ریکانی، ایوب والی، مهدی نیایش پور، روح الله بیگدلی، عبدالله ممبینی، اسماعیل شریفات، مهدی دغاغله، احمدبوعذار و رضا طاهری ...

باید دید دربی جذاب این دو تیم پس از 2066 روز چه اندازه تا دربی سال های نه چندان دورشباهت دارد.

نویسنده: سهیل احیایی

دیدگاه‌ها