کد خبر : 1285544 | 06 آذر 1394 ساعت 20:33 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمان جهان و المپیک باخت

پایان کار آزادکاران ایران با یک نقره و 2 برنز

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب یک مدال نقره و 2 برنز به کارش در مسابقات جایزه بزرگ باکو پایان داد.

پایان کار آزادکاران ایران با یک نقره و 2 برنز

به گزارش "ورزش سه" از تسنیم، در پایان مسابقات کشتی آزاد جایزه بزرگ باکو جام حیدر علی‌‌اف که از صبح امروز (جمعه) در سالن حیدر علی‌اف آغاز شده بود، تیم ایران با کسب یک مدال نقره و 2 مدال برنز به کارش پایان داد.

آزادکاران کشورمان در مسابقات امروز در اوزان 61 کیلوگرم توسط ایمان صادقی به مدال نقره، 74 کیلوگرم توسط حسین خانی به مدال برنز و در 86 کیلوگرم توسط احسان لشگری به مدال برنز دست یافتند. 3 آزادکار کشورمان نیز از دور مسابقات حذف شدند.

در وزن 57 کیلوگرم یونس سرمستی در نخستین گام مقابل اوشیو از ژاپن با نتیجه 14 بر 4 به برتری رسید تا گام اول را محکم بر دارد. وی در دور دوم با ابراهیم‌اف از آذربایجان مصاف داد و در نهایت با حساب 17 بر 6 شکست خورد تا در رسیدن به دور بعد ناکام بماند. با شکست حریف آذری سرمستی در دور بعد این کشتی‌گیر از دور مسابقات حذف شد. در این وزن موسکایف از روسیه با شکست 5 بر 2 اردنبات از مغولستان صاحب مدال طلا شد و مدال برنز نیز به گوگاوا از گرجستان رسید.

در 61 کیلوگرم ایمان صادقی در دور نخست استراحت کرد. وی در دور دوم با حساب 10 بر صفر آندره داویلا از ونزوئلا را برد. دارنده مدال طلای جوانان جهان در نیمه نهایی به مصاف دولت نیازبیکوف نفر سوم جهان رفت و با حساب 6 بر 5 صاحب پیروزی شد تا راهی فینال مسابقات حیدر علی‌اف شود. صادقی در فینال با حاجی علی‌یف دارنده مدال طلای جهان سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد تا از رسیدن به مدال طلا باز بماند. در این وزن نیازبکوف از قزاقستان و بوگومویف روس به مدال برنز دست یافتند.

در وزن 65 کیلوگرم قربان علی‌اف از روسیه 14 بر 6 استبر از آمریکا را برد و به مدال طلا رسید. رومانوف دارنده مدال طلای جهان از روسیه و ممدوف از آذربایجان نیز در این وزن به مدال برنز دست یافتند.

در وزن 70 کیلوگرم نیز عبدالرحمانوف ازبکستانی در فینال با نتیجه 8 بر 8 طغرل عسکرف دارنده مدال طلای المپیک و جهان را شکست داد تا به طلا برسد. عمراف از آذربایجان و مصطفی از ترکیه در این وزن به مدال برنز دست یافتند.

پیمان یاراحمدی در وزن 74 کیلوگرم ابتدا مقابل کویلاشویلی از گرجستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد. وی در دور دوم با ضربه فنی مقابل حریف ترک خود شکست خورد تا برای رسیدن به شانس مجدد در انتظار حضور حریفش در فینال باشد. در همین وزن مصطفی حسین‌خانی در نخستین پیکار مقابل جبرئیل حسن‌اف نامدار آذری با نتیجه 4 بر 4 در ثانیه‌های پایانی شکست خورد تا او نیز از رسیدن به دور بعد ناکام باشد. در نیمه نهایی این وزن حسن‌اف با شکست حریف ترک راهی فینال شد تا به این ترتیب حسین‌خانی راهی گروه شانس مجدد و یاراحمدی از دور مسابقات حذف شود. حسین‌خانی در گروه شانس مجدد مقابل حریف آمریکایی خود به برتری 10 بر صفر دست پیدا کرد تا به این ترتیب راهی دیدار رده‌بندی مسابقات شود. وی در رده‌بندی نیز مقابل سونر با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید تا به مدال برنز دست یابد.

گادژیماگمدوف از روسیه در این وزن به مدال برنز دیگر دست پیدا کرد و جبرئیل حسن اف آذربایجانی نیز برابر ختاک تسابولوف روس با حساب 12 بر 8 به برتری رسید تا به مدال طلای این وزن دست پیدا کند.

در 86 کیلوگرم احسان لشگری ابتدا برابر کوریاماگمدوف از روسیه در یک کشتی زیبا با نتیجه 6 بر 3 به برتری رسید تا قدرت خود را به حریفان دیکته کرده باشد. لشگری در دور دوم با حساب 11 بر 7 سردار بوکه از ترکیه را شکست داد تا راهی دور سوم شود. لشگری در نیمه نهایی با نورماگمدوف قهرمان جوانان جهان مصاف داد و در شرایطی که مقابل این حریف آذری با حساب 7 بر 5 پیش بود در کمال ناباوری با ناداوری محض مقابل حریفش تن به شکست داد تا از رسیدن به فینال باز بماند. لشگری در دیدار رده‌بندی مقابل داوید تیلور از آمریکا با حساب 10 بر صفر به برتری رسید تا مدال برنز را به دست آورد.

آمیناشویلی از گرجستان دیگر مدال برنز این وزن را به دست آورد. در فینال مسابقات نیز نورماگمدوف و گوتسیف از آذربایجان با هم مصاف دادند و در نهایت گوتسیف با نتیجه 2 بر صفر حریفش را برد تا مدال طلای این وزن را به دست آورد.

در وزن 97 کیلوگرم که تیم ایران نمابنده‌ای نداشت، اودیکادزه از گرجستان توانست با نتیجه 4 بر 2 شریف‌اف از دربایجان دارنده مدال طلای جهان و المپیک را شکست دهد و به مدال طلا برسد. اصلان بک از آذربایجان و اولنیک از اوکراین نیز به مدال برنز رسیدند.

در 125 کیلوگرم هم امین طاهری با نتیجه 10 بر صفر در گام اول حمید از آذربایجان را برد.کمال الدین مامدوف نایب قهرمان جهان رفت و در شرایطی که از حریف 5 بر 4 پیش بود با ضربه فنی شکست خورد. وی در گروه شانس مجدد مقابل دانگ از چین با حساب 6 بر صفر شکست خورد تا از رسیدن به رده‌بندی نیز باز بماند.

در این وزن پتریاشویلی از گرجستان با شکست کمال الدین مامدوف از آذربایجان به مدال طلا دست یافت. دانگ از چین و برادلی از آمریکا نیز به مدال برنز دست پبدا کردند.

دیدگاه‌ها