کد خبر : 1285591 | 07 آذر 1394 ساعت 08:38 | 21.7K بازدید | 1 دیدگاه

رقابت با ایرانی‌ها همیشه سخت است

سرمربی آمریکا: مردم ایران در دنیا بهترینند

سرمربی تیم کشتی تایتان مرکوری آمریکا پس از کسب نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، گفت: سطح این رقابت‌ها نسبت به دوره پیش بسیار بالاتر بود و تیم‌های خوبی به ایران آمده بودند.

سرمربی آمریکا: مردم ایران در دنیا بهترینند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رویس الجرز درباره ارزیابی خود از دومین دوره رقابت‌های کشتی جام باشگاه‌های جهان نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: مطمئنا این دوره از رقابت‌ها بسیار سخت‌تر از دوره قبل بود و شاهد رقابت‌های سخت و جذابی بودیم. در مجموع کشتی‌گیران بسیار خوبی از ایران، آمریکا و برخی تیم‌های دیگر در این رقابت‌ها حضور داشتند که باعث شد سطح کیفی بالایی را شاهد باشیم.

سرمربی تیم تایتان مرکوری آمریکا با اشاره به حضور جک وارنر قهرمان المپیک لندن در این تیم، گفت: می‌دانستم که حضور او در تیم ما باعث می‌شود سطح روحی و انگیزشی تیم بالا برود و همچنین از سوی دیگر حضور او باعث شد سطح این مسابقات بالاتر برود و ایرانی‌ها از حضورش بر روی تشک مبارزه بسیار خوشحال شدند.

وی با اشاره به جایگاه کشتی در ایران، خاطرنشان کرد: ‌من هم زمانی در ایران در دوره جوانی‌ام مسابقه می‌دادم و معتقدم هیچ جا مثل ایران کشتی دیدنی نیست. اینجا بهترین تماشاگران دنیا حضور دارند و بسیار پرشوق به تشویق کشتی‌گیران می‌پردازند. متاسفانه کشتی‌گیران من در دیدار فینال نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و خودشان را با محیط سالن وفق دهند. فشار تماشاگران حاضر در سالن و تشویق‌های مداوم آنها در تضعیف روحیه شاگردانم بسیار اثرگذار بود.

الجرز رقابت با کشتی‌گیران ایران را همواره سخت ارزیابی کرد و گفت: وقتی تیم بیمه رازی در مرحله نیمه نهایی مقابل دیگر تیم ایرانی چهار بر چهار مساوی شد و تنها با اختلاف یک پوئن مثبت به فینال رسید احساس کردم روحیه‌شان باید بسیار بد باشد اما متاسفانه اشتباه می‌کردم چرا که آنها برخلاف احساس من بسیار هم باروحیه و جنگنده‌تر کشتی گرفتند و آمادگی بالایی داشتند.

وی در ادامه درباره باخت سنگین جک وارنر مقابل رضا یزدانی،‌ گفت: او دیگر مانند سابق آماده نیست و باید بسیار بهتر از این‌ها تمرین کند. متاسفانه گاهی اوقات وقتی یک کشتی‌گیر یا یک ورزشکار قهرمان جهان یا المپیک می‌شود دیگر انگیزه خود را از دست می‌دهد و فکر می‌کند به آخر خط رسیده است. جک وارنر هم پس از قهرمانی در المپیک این حس را دارد و در طول سه سال گذشته تمرینات خوبی نداشته است. امیدوارم در ادامه بتواند شرایط بهتری را تجربه کند. او در حال حاضر نفر اول تیم ملی آمریکا نیست و اسنایدر نابغه 20 ساله ما که در مسابقات قهرمانی جهان در لاس‌وگاس عنوان اول را به دست آورد بسیار بهتر از او کار می‌کند.

الجرز در پایان با اشاره به برگزاری بسیار خوب این رقابت‌ها توسط فدراسیون کشتی ایران، گفت: جا دارد از فدراسیون کشتی و مردم ایران به خاطر میزبانی خوبی که از ما و تیم‌های دیگر داشتند تشکر کنم. مردم ایران در دنیا بهترین هستند و من عاشق آنها هستم.


دیدگاه‌ها