کد خبر : 1285600 | 07 آذر 1394 ساعت 08:59 | 30.5K بازدید | 2 دیدگاه

شرط فدراسیون ایران برای میزبانی جام ملت‌‌ها

شرط اعلام آمادگی فدراسیون ایران برای میزبانی جام ملت‌‌های آسیا 2023 از سوی رئیس فدراسیون فوتبال مشخص شد.

شرط  فدراسیون ایران برای میزبانی جام ملت‌‌ها
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی پیش با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون‌های عضو از آنها درخواست کرد تا تمایل خود را برای میزبانی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 اعلام کنند.

این فرصت تا پایان فروردین‌ماه برای فدراسیون‌های عضو AFC وجود دارد تا تمایل خود را به این منظور اعلام کنند.

البته در مرحله اول فقط ابراز تمایل و علاقمندی کشورهای عضو برای گرفتن این میزبانی کافی بوده و در این مرحله الزامی به ارائه مدارک به AFC وجود ندارد.

با این حال شرط اعلام آمادگی ایران برای میزبانی این رقابت‌ها به حمایت مراجع بالاتر از فدراسیون فوتبال از جمله وزارت ورزش و دولت منوط شده و در صورتی که این دو نهاد حمایت خود را از فدراسیون فوتبال ایران اعلام کنند، فدراسیون ایران نیز آمادگی خود را برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های 2023 آسیا اعلام کرده و رسماً برای میزبانی این مسابقات نامزد خواهد شد.

علی کفاشیان در این خصوص در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد این علاقمندی از سوی فدراسیون ایران در نهایت اعلام خواهد شد، گفت: ما دفعه پیش هم اینکار را انجام دادیم اما اگر بخواهیم واقعا تمایل خود را برای این موضوع اعلام کنیم باید ابتدا وزارت ورزش و دولت از ما حمایت کنند. اگر این حمایت از ما انجام شود که میزبانی را بگیریم، آمادگی داریم برای میزبانی جام ملت‌های 2023 تمایل خود را اعلام کنیم.

وی ادامه داد:‌ در واقع ابتدا باید این بحث را در خودمان حل کنیم و از مراجع بالا اعلام آمادگی صورت بگیرد تا ما هم این کار را انجام دهیم. اینکه فدراسیون فوتبال فقط خودش به تنهایی قدم بردارد و تنهایی جلو برود، نمی‌شود و حتما باید وزارت ورزش و دولت از ما حمایت کند. اگر وزارت ورزش رسما از فدراسیون فوتبال حمایت کرده و به ما بگوید که برای جام ملت‌های 2023 کاندید شوید، ما نیز برای این کار آماده‌ایم تا مقدمات آن را انجام داده و در مرحله اول علاقمندی خود را اعلام کنیم.

دیدگاه‌ها