کد خبر : 1285843 | 08 آذر 1394 ساعت 08:46 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

به خاطر 10 میلیون تومان؛

یک سهمیه حضور ایران در المپیک پرید

فدراسیون ژیمناستیک درحالی نماینده‌ای به رقابتهای جهانی گلاسکو نفرستاد که در صورت اعزام سیدطاهر علوی داور بین المللی، وی جواز قضاوت در المپیک 2016 ریو را کسب می کرد.

یک سهمیه حضور ایران در المپیک پرید
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، ژیمناستیک ایران اگرچه همچنان در کسب سهمیه المپیک ناکام است ولی یک فرصت طلایی برای حضور اولین داور بین المللی در رقابتهای حساس المپیک داشت. فرصتی که البته با بی توجهی مسئولان فدراسیون از دست رفت. در واقع فدراسیون با توجیه مالی مانع اعزام سرنورشت ساز این داور منتخب به رقابتهای جهانی شد تا حضور وی در المپیک هم منتفی شود.

سید طاهر علوی داور بین المللی و بین قاره ایران از طرف فدراسیون جهانی تنها در صورتی فرصت قضاوت در المپیک ریو را داشت که سابقه قضاوت جهانی ژیمناسیتک را نیز در کارنامه خود داشته باشد. رقابتهای جهانی که ماه گذشته در گلاسکو انگلستان برگزار شد ولی مسئولان فدراسیون با بهانه های مالی وی را حتی با هزینه شخصی به این رقابتها اعزام نکردند تا ژیمناستیک ایران فرصت تاریخی خود مبنی بر حضور یک داور از ایران در مسابقات المپیک را از دست بدهد.

سید طاهر علوی داور بین المللی ژیمناستیک کشور در این خصوص گفت: فدراسیون جهانی حضور و قضاوت من در المپیک ریو را مشروط به اعزام به مسابقات جهانی گلاسکو کرده بود. فدراسیون ژیمناسیتک علیرغم نامه نگاری و انچام امور اولیه به خاطر مشکل مالی من و یک ورزشکاری که باید همراهم به رقابتهای جهانی اعزام می کرد را به این رویداد نفرستاد تا فرصت حضورم در المپیک هم از دست برود.

وی ادامه داد: حتی حاضر بودم هزینه اعزامم به مسابقات جهانی را خودم شخصا بپردازم. اصلا مگر این اعزام چقدر هزینه داشت؟! هزینه اعزام من در مجموع ۵ میلیون تومان می شد و با هزینه اعزام یک ورزشکاری که طبق قانون باید حتما همراهم اعزام می شد در مجموع ۱۰ میلیون تومان برای فدراسیون هزینه داشت. شاید رقابتهای المپیک برای مسئولان اهمیتی ندارد که این فرصت تاریخی را از من و ژیمناسیتک کشور گرفتند. آن قدر ناراحتم که نمی توانم چیزی بگویم. به خاطر ۱۰ میلیون تومان المپیک را از دست دادم.

علوی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع عدم اعزام خود را از طریق نهادهای دیگر پیگیری نمی کنید گفت: نامه ای را برای وزیر محترم ورزش و جوانان تنظیم کرده ام. البته چیزی تغییر نمی کند و موضوع مهم این است که من و ژیمناستیک ایران این فرصت را از دست دادیم ولی در این نامه برای وزیر توضیح دادم که چه اتفاقی افتاده است. امیدوارم المپیک که بزرگترین رویداد ورزشی جهان است برای مسئولان اهمیت بیشتری داشته باشد و اندک فرصت هایی که کسب می شود به همین آسانی از دست نرود.

دیدگاه‌ها