کد خبر : 1285882 | 08 آذر 1394 ساعت 11:41 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

نفت – پرسپولیس؛ آتشی در دل برقرار است

دوست و دشمن به برانکو نرسیدند!

یکی دیگر از بازی های پرحاشیه هفته سیزدهم در ورزشگاه پیر شرق تهران برگزار خواهد شد.

دوست و دشمن به برانکو نرسیدند!
به گزارش "ورزش سه"، نفت و پرسپولیس در شرایطی کاملا متفاوت مقابل هم صف آرایی می کنند تا به سه امتیاز این بازی که از نان شب برای شان واجب تر است برسند. امتیازاتی که می تواند زمینه صعود چند پله ای آنها در جدول را فراهم کند ودر آتسانه تعطیلی دوباره رقابت ها آرامش خاصی به اردوی نفت و پرسپولیس حاکم کند. جنگ این دو تیم هم می تواند آبستن حوادث پرشماری باشد چون بازیکنانی در ترکیب نفت و پرسپولیس به میدان می روند که مقابل تیم سابق خود و مربیان شان از انگیزه های متفاوتی برخوردار هستند گرچه این مصاف دوست و دشمن اصلی پروفسور کروات را ندارد تا از جذابیت هایش کاسته شود.

پیام و کمال

در ترکیب نفت بازیکنی حضور دارد به نام پیام صادقیان. جوانی پرحاشیه اما توانمند از نظر فنی که سال قبل حاشیه های ویرانگرش در جمع سرخپوشان هم به خود او لطمه زد هم به پرسپولیس. برانکو هم در ابتدای فصل نام او را از لیست نفرات مد نظرش خارج کرد تا علی منصوریان شاگردش در تیم امید را برای بازسازی دوباره به نفت ببرد. پیام همواره علاقه اش به پرسپولیس را علنی نشان داده و خودش اعلام کرده روز مصاف با پرسپولیس برایش یکی از سخت ترین روزهاست اما با این حال می خواهد بار دیگر خودش ار نشان بدهد. همین وضعیت را کمال کامیابی نیا در جمع سرخپوشان می توانست داشته باشد، بازیکنی که در نقل و انتقالات نامش در لیست نفرات مازاد نفت و علی منصور قرار گرفت تا سر از تیم پرطرفدار پایتخت در آورده و به یکی از کلیدی ترین بازیکنان برانکو تبدیل شود. به قدری خوش درخشید که کارلوس کی روش هم او را دعوت کرد تا در اولین بازی های ملی طعم گلزنی را نیز بچشد. اما محرومیت بی موقع مانع حضور او در جدال انتقامی شد تا این دو بازیکن نتوانند مقابل هم قرار بگیرند.

1077965

دوست و دشمن برانکو نیستند!

کارلوس سانتوس از آن دست بازیکنانی است که برانکو علاقه خاصی به او دارد. مدافع برزیلی توسط پروفسور به دیناموزاگرب منتقل شد و بعد هم وقتی برانکو به چین رفت این بازیکن را به خود به شرق آسیا برد. در الاتفاق عربستان هم کارلوس جزو اولین خریدهای مربی کروات بود تا جایی که خود برانکو مدعی است در سال اول حضورش در تیم عربستانی سانتوس مدافعی بود در حد بهترین بازیکنان شاغل در فوتبال اروپا و او موفقیت هایش را مرهون این بازیکن بود. بعد از آن مقطع این دو رفیق صمیمی از هم جدا شدند گرچه سرنوشت آنها را به ایران کشاند آن هم با چند صباحی اختلاف. در ابتدای فصل هم پرفسور تلاش زیادی کرد تا سانتوس را به پرسپولیس ببرد اما قیمت بالا بود و باشگاه توان پرداخت رقم درخواستی کارلوس را نداشت تا او راهی نفت شود. درست برعکس قصه کارلوس و برانکو ماجرای سیدجلال حسینی با این مربی بیشتر بر اساس نارفیقی رقم خورد چون سیدجلال فاصله ای با پوشیدن دوباره پیراهن پرسپولیس در سال های پایانی فوتبالش نداشت که ایوانکوویچ مانع عقد قرارداد شد. مربی کروات اعتقاد داشت سیدجلال از نظر فنی به کارش نمی آید و ترجیح می دهد بازیکنی در پست دفاع بگیرد که خواسته هایش را برآورده کند به همین خاطر این بازیکن در آخرین روزهای نقل و انتقالات به نفت پیوست به این امید که روزی انتقامش را از برانکو بگیرد اما برحسب شانس دوست و دشمن پروفسور به دلیل مصدومیت بازی دو تیم را از دست دادند تا همه چیز بماند برای بازی برگشت.

1032600

علی منصور و مدافعان جوانش

در غیاب سیدجلال و کارلوس سانتوس، علی منصوریان باید مثل بازی با استقلال بار دیگر به زوج جوانی در خط دفاع اطمینان کند که در دو بازی گذشته هر کاری لازم بود انجام دادند تا تیم شان به توفیقی نرسد! حمید بوحمدان هم مقابل سپاهان پنالتی خراب کرد و گل به خودی زد هم مقابل استقلال ضمن این که محمد دانشگر هم در بازی با استقلال یک گل به خودی زد تا بی تجربگی هر دو نفر کار دست نفتی ها بدهد. البته اعتماد به جوانان همواره تاوان در پی داشته و این موضوع را کادر فنی نفت و شخص منصوریان لمس کرده است اما هم بوحمدان هم دانشگر باید بدانند که از فرصت به دست آورده برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی باید نهایت بهره را ببرند نه این که نام خود را از اذهان کادر فنی خارج کنند. با شرایط حاکم بر ساختار تدافعی نفت باید هم به منصوریان حق داد که نگرانی خاصی برای مهار مثلث تهاجمی رقیب داشته باشد جایی که تعدادی از شاگردان خودش در تیم ملی امید حالا در پی ضربه زدن به تیم بحران زده او هستند.

دیدگاه‌ها