کد خبر : 1286047 | 08 آذر 1394 ساعت 19:32 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

علیاری نقره‌ای شد؛ کریم‌فر برنز گرفت

فرنگی‌کار وزن 98 کیلوگرم کشورمان به مدال نقره جام حیدرعلی‌یف دست پیدا کرد.

علیاری نقره‌ای شد؛ کریم‌فر برنز گرفت
 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مسابقات کشتی جایزه بزرگ باکو جام حیدر علی‌یف در شرایطی در شهر باکو در حال برگزاری است که در فینال وزن 98 کیلوگرم نماینده ایران با شکست برابر حریف آذربایجانی به مدال نقره دست پیدا کرد. در وزن 85 کیلوگرم نیز دیگر فرنگی‌کار ایرانی به مدال برنز رسید.

در این مسابقات و در فینال وزن 80 کیلوگرم که بین رفیق حسین‌اف از آذربایجان و لاشاگاوادزه از گرجستان برگزار شد، فرنگی‌کار گرجستانی با شکست حریف آذربایجانی‌اش به مدال طلا دست یافت.

در 85 کیلوگرم سامان عزیزی با بلونیک قهرمان جهان اوکراین مصاف داد و با نتیجه 4 بر یک شکست خورد تا برای رسیدن به گروه شانس مجدد در انتظار حضور حریفش در فینال باشد. مجتبی کریم‌فر در همین وزن در دور نخست با حساب 5 بر صفر تورسونوف از قزاقستان را برد تا راهی دور دوم شود. وی در دور دوم 10 بر 2 رستم آساکالوف نایب قهرمان جهان که حبیب اخلاقی را در لاس‌وگاس ضربه فنی کرده بود به برتری رسید. آساکالوف قهرمان بازی‌های آسیایی و قهرمان آسیا است و چندین بار کشتی‌گیران کشورمان را شکست داده است. کریم‌فر در نیمه نهایی با بلونیکوف از اوکراین که قهرمان سال 2015 جهان است مصاف داد و در نهایت با ناداوری و نتیجه 3 بر 3 باخت تا برای مدال برنز تلاش کند.

سامان عزیزی در گروه شانس مجدد به دلیل حاضر نشدن حریف آمریکایی پیروز شد تا حریف کریم‌فر در رده‌بندی شود. در دیدار رده‌بندی نیز کریم‌فر با شکست عزیزی صاحب مدال برنز شد.

حسین نوری نیز در این وزن با حبیب اخلاقی مصاف داد و در کمال تعجب با حساب 2 بر یک دارنده مدال برنز جهان را از پیش‌رو برداشت. نوری در دور دوم به مصاف عزیزسیر از آلمان رفت و با حساب 4 بر صفر به برتری رسید. وی در نیمه نهایی مقابل چکوتادزه از روسیه با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد تا برای مدال برنز تلاش کند و از سوی دیگر اخلاقی نیز از دور مسابقات حذف شود. نوری در رده‌بندی با اسلام عباس‌اف از آذربایجان برای کسب مدال برنز مصاف داد و در حالیکه از حریفش پیش بود با ناداوری 4 امتیاز را از وی گرفتند و یک امتیاز به حریفش دادند تا او 4 بر 3 بازنده دیدار رده‌بندی باشد.

در این وزن بلنیوک از اوکراین و چوکوتادزه از روسیه فینال را برگزار کردند که کشتی‌گیر روس 9 بر صفر قهرمان سال 2015 جهان را شکست داد.

در 98 کیلوگرم مهدی علیاری در دور اول به مصاف رایو از آمریکا رفت و موفق شد با حساب 5 بر 2 این حریف را از پیش‌رو بردارد تا راهی دور دوم شود. دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون در دور دوم نوریف از آذربایجان را 6 بر 2 برد تا به نیمه نهایی برسد. علیاری در نیمه نهایی با ژیائو از چین مصاف داد و موفق به شکست 3 بر دو این کشتی‌گیر شد تا دومین کشتی‌گیر کشورمان باشد که راهی فینال شده است. وی در فینال با گادابادزه آذربایجانی که رستم توتروف نایب قهرمان المپیک را شکست داده بود سرشاخ شد و در نهایت با حساب 1 بر صفر شکست خورد تا دستش از رسیدن به مدال طلا کوتاه بماند.

پیش از این مهدی زیدوند در 66 کیلوگرم به طلا رسید و پیام بویری در 75 کیلو نقره‌ای شد. رامین طاهری و مجتبی کریم‌فر نیز صاحب مدال برنز شدند.

دیدگاه‌ها