کد خبر : 1286111 | 09 آذر 1394 ساعت 08:54 | 15.2K بازدید | 8 دیدگاه

مس – خونه به خونه؛ دوئل حساس وینگو - اکبرآقا

مروری بر هفته هفدهم رقابت های دسته اول

عصر امروز با برگزاری 10 دیدار پرونده هفته هفدهم رقابت های دسته اول به پایان می رسد. در مهمترین بازی امروز دو تیم مدعی مس کرمان و خونه به خونه ببل به مصاف هم می روند.

مروری بر هفته هفدهم رقابت های دسته اول
به گزارش "ورزش سه"، عصر امروز با برگزاری 10 دیدار پرونده هفته هفدهم رقابت های دسته اول به پایان می رسد. در مهمترین بازی امروز دو تیم مدعی مس کرمان و خونه به خونه بابل به مصاف هم می روند. جایگاه دو تیم در بالای جدول و حضور اکبر میثاقیان و وینگو بگوویچ روی نیمکت دو تیم از مهمترین دلایلی است که باعث اهمیت و حسایت بازی می شود.

نساجی مازندران – گل گهر سیرجان ؛ نبرد ببرهای زخمی با گل نزن ها

نساجی که در هفته هفتم و در اولین دیدار با تیم های کرمانی با یک گل برابر مس کرمان شکست خورده بود هفته قبل و در دیدار با مس رفسنجان هم با نتیجه 1-4 مغلوب شد. دیدار با گل گهر سومین نبرد نساجی با نمایندگان دیارکریمان محسوب می شود. ببرهای زخمی مازندران برای اینکه خاطره سنگین ترین شکست چند سال اخیرشان را از ذهن طرفدارانش پاک کند چاره ایی جز پیروزی پرگل برابر ضلع سوم استان کرمان در دسته اول ندارد. نساجی برای محقق کردن هدفش دو مشکل دارد. اول نداشتن زوج مناسب در کنار حمید کاظمی که زننده 9 گل از 14 گل نساجی در این فصل بوده و دوم استحکام خط دفاعی گل گهر که با 10 گل خورده پس از فجر سپاسی دومین خط دفاعی مقتدر لیگ دسته اول را به خود اختصاص داده است. البته نساجی در این دیدار بدون واهمه از باز شدن دروازه اش می تواند با تما توان و با خیال آسوده دروازه تیم گل گهر را به توپ ببند زیرا این تیم فاقد تاکتیک و برنامه هجومی است تا جاییکه در 16 بازی قبلی خود 7 گل به ثمر رسانده است. سیرجانی ها در 10 بازی گل نزده اند و در 5 بازی یک بار گلزنی کرده اند و فقط در یک بازی موفق به زدن 2 گل شده اند.

داماش گیلان – آلومینیوم اراک ؛  بازی حیاتی

با توجه به شرایط داماش و آلومینیوم در جدول رده بندی با جرات می توان گفت دیدار دو تیم در هفته هفدهم یکی از دیدارهای مهم و حیاتی برای هر دو تیم محسوب می شود. از یکسو حضور داماشی ها در رده هفدهم باعث می شود تا تیم شهر باران فقط برای برد بازی کند تا خودش را از منطقه خطر نجات دهد و از سویی اراکی ها که در اندیشه صعود به لیگ برتر هستند و هم اکنون در رده پنجم قرار دارند برای حضور در بین سه تیم بالای جدول چاره ایی جز کسب سه امتیاز  بازی ندارند و به همین دلیل نتیجه تقابل دو تیم در شرایط کنونی برای هر دوی آنها اهمیت حیاتی دارد.

گیتی پسند اصفهان – ماشین سازی تبریز ؛  احساس خطر

یکی از ویژگی های ممتاز ماشین سازان تبریزی در فصل جاری نمایش خوب آنها در دیدارهای بیرون از خانه است. برخلاف داماش که تقریباً تمامی بازی های بیرون از خانه اشرا باخته ، ماشین سازان در بازی های بیرون از خانه راحت تر بازی کرده و امتیازهای زیادی هم کسب کرده است. سبزپوشان تبریزی در تلاش هستند تا در پایان فصل در جمع تیم های راه یافته به لیگ برتر باشند و به همین منظور در دیدار با گیتی پسند به دنبال برد و کسب سه امتیاز بازی هستند. تیمی که در دیدارهای خانگی اش به سختی نم پس می دهد و کمتر برابر میهمانانش شکست خورده است. گیتی پسندی ها که هم اکنون با 18 امتیاز در رده سیزدهم جای دارند در صورت شکست برابر ماشین سازی احتمالاً  به رده پایین تر سقوط می کنند و به همین منظور در این دیدار به دتبال کسب هر سه امتیاز بازی هستند.

1075640

مس کرمان – خونه به خونه بابل ؛ مانع اکبر مس

برنامه های تدوین شده و هدفگذاری مس کرمان برای نیم فصل حضور در جمع سه تیم اول جدول است. مس در حال حاضر با 28 امتیاز بعد از خونه به خونه ی 29 امتیازی در رده چهار قرار دارد. مسی ها برای اینکه تفکرات و برنامه های خود را عملی کنند چاره ایی جز برتری برابر خونه به خونه ندارند. مسی ها برای پیروزی برابر خونه به خونه یک مانع بزرگ به نام اکبر میثاقیان مقابل خود دارند. مربی ایی که به دلیل هدایت مس در فصل قبل با توانایی های فنی بازیکنانش آشنایی کامل دارد و به خوبی راه مهار کردن آنها را می داند.

فجر سپاسی شیراز – فولاد یزد ؛  بی پول ها در تکاپوی قهرمانی دور رفت

سربازهای کلانتری به رغم اینکه گفته می شود مشکل مالی دارند ولی با اینحال با درخشش خوبی که داشته اند صدرنشین لیگ هستند. فجری ها که دنبال صعود به لیگ برتر هستند در فاز اول می خواهند قهرمان دور رفت شوند. زردپوش های شیرازی که در حال حاضر با 35 امتیاز به صدر جدول لم داده اند به خوبی می دانند در صورت کوچکترین لغزش پیکان جایش را خواهد گرفت و به همین دلیل در تمامی دیدارهای خود فقط برای برد می جنگند و همین اندیشه و انگیزه بالای فجری ها بلعث می شود تا فولاد یزد روز سختی پیش رو داشته باشد.

شهرداری اردبیل – صنعت نفت آبادان ؛  بازنده ها

هم شهرداری و هم نفت در بازی قبلی خود برابر حریفان شان بازنده شدند. نفتی ها در آبادان با نتیجه 1-2 برابر مس کرمان شکست خوردند و شهرداری چی ها هم در اراک برابر آلومینیوم این شهر بازی را 0-3 واگذار کردند تا هر دو تیم ایستگاه شانزدهم را با دستان خالی پشت سر بگذارند. به همین دلیل نتیجه این دیدار برای آنها اهمیت ویژه ایی دارد. شهرداری چی ها برای فرار از انتهای جدول باید برنده بازی شوند و نفتی ها هم برای اینکه در دسته مدعیان باقی بمانند به پیروزی برابر میزبان اردبیلی شان نیاز دارند و مضافاً اینکه ادامه همکاری کارلوس مانوئل پرتقالی ؛ سرمربی پرتقالی نفت هم به نتیجه این دیدار گره خورده است.

1075638

پارسه تهران – مس رفسنجان ؛  تلاش برای بقاء

مس رفسنجان که تا هفته های متوالی در قعر جدول یکه تازی می کرد و از محدوه خطر دور نمی شد از هفته دهم به بعد متحول شد و بالاخره به جدایی از فانوس سقوط رضایت داد و با فرار از قعر جدول جایش را به پارسه داد تا این تیم تهرانی که مربی اش پس از تساوی برابر ماشین سازی از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید سکاندار تیم های فانوس دار باشد. با شرایطی که دو تیم دارند ، به نظر می رسد رویارویی دو تیم که در فکر فرار به جایگاه ایمن هستند ، جدالی نفسگیر و سخت باشد. چون مسی ها که حالا با 20 امتیاز در رده هشتم هستند دوست ندارند نیمه اول جدول را از دست بدهند و در آن سوی میدان هم پارسه ایی ها که از قعرنشینی خسته شده اند به دنبال فرار به سوی میانه جدول هستند.

پاس همدان – پیکان تهران ؛ نقطه شروع پاس

هفته قبل و در جریان بازی تیم های خونه به خونه و پاس ، اکبر میثاقیان سرمربی خونه به خونه که از بازی محکم پاس متحیر بوده در گوشی به رضا طلایی منش که هدایت پاسی ها را بر عهده دارد می گوید چرا پاس در قعر جدول است و پس از اتمام بازی هم از حضور پاس در قعر جدول ابراز تعجب می کند و ... این روزها نه تنها اکبر آقا که همه اهالی فوتبال از قعرنشینی تیم پاس متعجب و متحیر هستند. تیمی که قهرمانی آسیا را یدک می کشد. پاسی ها که اینروزها با مشکل مالی مواجه هستند و بازیکنانش را یکی پس از دیگری از دست می دهد هنوز هم فرصت رهایی از قعر جدول را دارد. مهمترین فردی که در این وانفسا می تواند روحیه برد را به کالبد پاسی ها بدمد رضا طلایی منش است. طلایی که پس از هر ناکامی پاس بی پولی این تیم را دلیل باخت عنوان می کند بهتر است به بازیکنانش روحیه بدهد و آنها را به بازی درگیرانه و سفت و سخت ترغیب کند و بازی با پیکان می تواند نقطه شروع پاس باشد.

ایران جوان بوشهر – خیبر خرم آباد ؛  بی خیال استیناف

خیبری ها که در فصل جاری یکی از ارزانترین تیم های لیگ دسته اول به شمار می روند به جای فکر کردن به رای استیناف در خصوص بازی نیمه تمام با آلومینیوم هرمزگان بهتر است در فکر کسب نتیجه لازم از  بازی های باقیمانده باشند تا در پایان لیگ یکی از 5 تیم سقوط کننده به دسته دوم نباشند. سبزپوشان خرم آبادی امروز با شیاطین سرخ (لقب ایران جوان در بوشهر) بازی دارند. دیداری که هم برای ایران جوانی ها و هم برای خیبری ها اهمیت خاصی دارد. زیرا در حال حاضر ایران جوانی ها با 18 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند و خیبری ها با 15 امتیاز در رده هجدهم ایستاده اند. در صورتیکه بوشهری ها در این دیدار به پیروزی برسند وضعیت خیبر وخیم می شود ولی اگر تیم میهمان برنده بازی شود 18 امتیازی شده و جای ایران جوان را می گیرد.

نفت مسجد سلیمان – آلومینیوم هرمزگان ؛  فرصت طلایی نفت

بی تردید بازی با آلومینیوم هرمزگان که بیش از 10 هفته است رنگ برد را ندیده و به راحتی امتیاز از دست می دهد فرصتی طلایی برای نفتی هاست تا با برتری برابر این تیم 21 امتیازی شده و در نیمه اول جدول باقی بمانند. با توجه به اینکه نفت نتایج مطلوبی کسب نکرده است انتقادهای زیادی از فرزاد حافظی ؛ سرمربی نفت می شود و با توجه به همین موضوع حافظی و شاگردانش برای کم کردن فشارها چاره ایی جز شکست دادن آلومینیوم ندارند.

دیدگاه‌ها