کد خبر : 1286144 | 09 آذر 1394 ساعت 11:20 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

نگذاشتم در آذربایجان کار به داوری بکشد

زیدوند: بنا کشتی فرنگی را متحول کرده است

فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم ایران سطح تورنمنت آذربایجان را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: تمام مدعیان کشتی فرنگی دنیا به این رقابتها آمده بودند.

زیدوند: بنا کشتی فرنگی را متحول کرده است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مهدی زیدوند درباره کسب مدال طلا در تورنمنت جایزه بزرگ آذربایجان، اظها‌ر کرد: این تورنمنت از بهترین تورنمنت‌های جهان محسوب می‌شود و همواره کشتی‌گیر‌ان بزرگ دنیا در آن حاضر می‌شوند. امسال سطح این ر‌قا‌بت‌ها از سال‌های گذشته نیز بالاتر بود و تمامی عنوان داران جهان در همه اوزان پا به این مسابقات گذاشته بودند. در وزن 66 کیلوگرم نیز علاوه بر کشتی‌گیر‌ان توانمند ایرانی چهره‌هایی نظیر داوور استفانک قهرمان صرب سال 2014 جهان و کشتی‌گیر کره‌ای از جمله مدعیان این وزن بودند. به نظرم این مسابقات مثل المپیک بود و همه چهره‌های دنیا در آن حضور داشتند.

فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم ایران افزود: آذربایجانی‌ها به هر شکل نمی خواستند بگذارند کشتی‌گیر‌ان ما به مدال طلا برسند، اما من در دیدار فینال اختلاف امتیازم را بالا بردم تا دیگر کار به داوری نکشد. در غیر این صورت شک نکنید که نمی گذاشتند من به مدال طلا برسم، اما دیگر با توجه به برد هشت بر صفر راه به جایی نبردند. آنها در حق نفراتی مانند علیاری و حسین نوری را خوردند، چرا که نمی خواستند کشتی‌گیر‌ان ایرانی به موفقیت برسند.

وی درباره این که از میان 17 فرنگی کار ایران در این ر‌قا‌بت‌ها تنها او توانسته مدال طلا را در این تورنمنت بر گردن بیاویزد، گفت: از کسب مدال طلا بسیار خوشحالم. خدا کمک کرد و با راهنمایی‌های محمد بنا و کادرفنی توانستم به این موفقیت برسم. خو‌شبختا‌نه بنا نیز از عملکردم راضی بود. باید بگویم که حضور بنا باعث دگرگونی در کشتی فرنگی ایران شده و کشتی گیران با روحیه‌ای دو چندان تمرین می‌کنند و به فکر موفقیت هستند. بنا ارتباط بسیار خوبی با شاگردانش دارد و واقعا ما با او راحت هستیم.

دارنده مدال طلای تورنمنت جایزه بزرگ آذربایجان در ادامه، خاطر‌ نشان کرد: البته بنا در مجموع از عملکرد کشتی‌گیر‌ان در این تورنمنت راضی بود، چرا که به این مسابقات به چشم یک آزمایش برای نفرات تیم نگاه می‌کرد و در صدد این بود که با نقاط ضعف و قوت کشتی‌گیر‌ان آشنا شود. او خودش هم گفت که از هیچ کس ناراضی نیست. البته یکسری از ضعف‌ها را به کشتی‌گیر‌ان گوشزد کرد و تاکید کرد باید این معایب برطرف شود.

وی در پایان درباره این که آیا به حضور در المپیک فکر می‌کند یا خیر؟ گفت: من سرباز تیم ‌ملی هستم و تمام سعی‌ام را می‌کنم تا برای کشورم افتخارآفرینی کنم. در این راه تلاشم را بیش از پیش خواهم کرد تا بتوانم به موفقیت برسم. ان‌شا‌ء‌الله خدا کمک کند و بتوانم برای ایران در این ر‌قا‌بت‌ها کشتی بگیرم.


دیدگاه‌ها