کد خبر : 1286405 | 10 آذر 1394 ساعت 08:51 | 11.6K بازدید | 1 دیدگاه

من هم می‌توانستم در مسابقات جهانی مدال بگیرم

کریم‌فر: فقط به طلای المپیک فکر می‌کنم

دارنده مدال برنز رقابت‌های کشتی فرنگی جایزه بزرگ باکو گفت: در سال 2014 من باید به مدال جهانی می‌رسیدم و اگر امسال من هم به مسابقات جهانی اعزام می‌شدم می‌توانستم مدال بگیرم.

کریم‌فر: فقط به طلای المپیک فکر می‌کنم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مجتبی کریم‌فر درباره عملکردش در رقابت‌های کشتی فرنگی جایزه بزرگ باکو گفت: سطح مسابقات با حضور عنوان‌داران جهانی و قاره‌ای واقعأ بالا بود. جایزه بزرگ باکو بهترین تورنمنت کشتی است که در طول سال برگزار می‌شود و به دلیل اینکه نفرات برای حضور در این مسابقات دعوت می‌شوند، از نظر کیفی به مراتب می‌توان گفت سطح بالاتری از مسابقات جهانی دارد چرا که بسیاری از کشتی‌گیرانی که جایگاهی ندارند اجازه حضور در این مسابقات را پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: امسال هم مانند گذشته بهترین نفرات خارجی حضور داشتند و از ایران هم ترکیبی قدرتمند و به خصوص در وزن 85 کیلوگرم مدعیان اصلی به این مسابقات اعزام شدند. با وجود آمادگی نسبی که داشتم از عملکردم راضی هستم هر چند که معتقدم اگر ناداوری صورت نمی‌گرفت حقم حضور در فینال و کسب مدال طلا بود. در دیدار مقابل حریف اوکراینی 3 بر صفر پیش بودم، اما داوران کشتی را از دست من خارج کردند و شرایط کاملا به سود حریفم بود.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی درباره پیروزی مقابل آساکالوف، نایب‌قهرمان جهان که موفق به شکست اخلاقی در مسابقات جهانی شده بود، گفت: پیش از این هم در سال 2014 با او کشتی گرفته بودم، اما آنجا هم با توجه به میزبانی ازبکستان 40 ثانیه من را در خاک آساکالوف نشاندند و با این حربه برنده شد که در دور بعد به کشتی‌گیر بلاروس باخت و من حذف شدم، اما من کشتی‌گیر بلاروس را در یک دقیقه و 20 ثانیه در لهستان شکست دادم. اگر من هم امسال به مسابقات جهانی اعزام می‌شدم می‌توانستم مدال بگیرم همانطور که باید سال قبل می‌گرفتم.

کریم‌فر تصریح کرد: تمام مدعیان داخلی در این تورنمنت حضور داشتند و میدان خوبی بود تا محک خوبی بخوریم و در این وزن تنها من موفق به کسب مدال شدم هر چند که آمادگی بالایی نداشتم، اما امیدوارم بتوانم در انتخابی تیم ملی خودم را به کادر فنی ثابت کنم چرا که هدفم فقط حضور در المپیک و کسب مدال طلای این مسابقات است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا واقعا به مدال طلای المپیک فکر می‌کند و فکر می‌کند این فرصت به او داده شود، گفت: چرا فکر نکنم؛ سال‌هاست در اردوهای تیم ملی حضور دارم و تجربه لازم را کسب کرده‌ام.وظیفه‌ من کشتی‌گرفتن است و تمام تلاشم را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی و جلب رضایت کادر فنی تیم ملی انجام می‌دهم و بقیه به آنها بستگی دارد. در این مسابقات هم با قهرمان و نایب‌قهرمان کشتی گرفتم و عملکردم مشخص است. امیدوارم بتوانم در مدت باقیمانده نقاط ضعفم را با کمک مربیان برطرف کنم و به آمادگی کامل برسم.

دیدگاه‌ها