کد خبر : 1286432 | 10 آذر 1394 ساعت 17:15 | 26.6K بازدید | 3 دیدگاه

یادداشت: کوبی برایانت؛ معنایِ واقعیِ نبوغ

برای سال های سال این کوبی برایانت بود که به تنهایی معنای واقعی شعار رقابت های ان بی ای را بیان می کرد : "Everybody up"

یادداشت: کوبی برایانت؛ معنایِ واقعیِ نبوغ

به گزارش "ورزش سه"، برای آن هایی که بسکتبال را به طور جدی دنبال می کنند، "کوبی" نه صرفا یک بازیکن که بسکتبال را خوب بازی می کند، بلکه انسانی است که می تواند زیبایی و نبوغ را در این رشته ورزش معنا کند. اصولا ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی به دو دسته تقسیم می شوند: آن هایی که ورزش مورد نظر را بازی می کنند و آن هایی که ورزش مورد نظر را با نبوغ در هم می آمیزند. کوبی از دسته دوم بود. بسکتبال مدت زیادی برای هواداران آن در سراسر دنیا با نبوغ کوبی معنا می شد. این واژه «نبوغ» واژه کوچکی نیست. تمامی رشته های ورزشی در عصر های گوناگون همواره چنین پرچم داری را به خود دیده اند و کوبی برایانت برای مدت زیادی پرچم دار نبوغ در رشته ورزشی بسکتبال بوده است.

در سال های اخیر که "لبران"  استادانه ان بی ای را به ملک شخصی خود تبدیل کرده است، باز هم بودند افرادی که دلشان برای جنس نبوغ کوبی تنگ شده باشد. لبران همه کار می کرد، چشم ها را از حدقه در می آورد و یکی پس از دیگری عناوین را در اختیار می گرفت، اما باز هم اگر پای صحت های یک هوادار قدیمی بسکتبال می نشستید، دل تنگی در جملاتش برای هنرنمایی های کوبی هویدا بود. این جنس متفاوت بازی کوبی بود، که او را متفاوت می کرد. متفاوت با همه...

بسکتبال برای کوبی صرفا یک ورزش، یک جایگاه اجتماعی یا یک وسیله برای رسیدن به افتخار و شهرت نبود. بسکتبال برای کوبی، معنای زندگی می داد. کوبی بسکتبال را نه بازی، بلکه زندگی می کرد. و این همان نقشی است که این روزها در ان بی ای کمیاب شده است. لحظه لحظه زندگی در کارنامه حرفه ای کوبی متجلی است. آن جا که در نامه خداحافظی اش می گوید :"از زمانی که جوراب های پدرم را در هم پیچیده و با آن شوت های لحظه آخر خیالی می زدم. در کنفرانس بی نظیر غرب،‌ می دانستم یک چیز واقعی است: این که عاشق تو شده ام. عشقی عمیق که به خاطرش هر چه داشتم،‌ دادم، از ذهن و بدنم تا روح و جانم.

 
علاقه مندان به بسکتبال و فراتر از آن، ورزش فرصتی محدود تا انتهای فصل ان بی ای در اختیار دارند تا برای آخرین بار به تماشای مردی بنشینند که توانسته رشته ورزشی اش را با نبوغ مخلوط کند. دنیا کوبی را برای همین مسئله می شناسد. کوبی آن ورزشکاری نیست که توانسته 5 بار قهرمان ان بی ای شود، 2 بار مدال طلای المپیک را به گردن بیندازد و ده ها رکورد خیره کننده به نام خودش ثبت کند. برای هواداران ورزش کوبی آن انسانی است که توانسته با در هم آمیختن نبوغ با رشته ورزشی بکستبال، خودش و میلیون ها انسان را در سراسر دنیا سیراب کند.

شهاب شهابی

دیدگاه‌ها