کد خبر : 1286480 | 10 آذر 1394 ساعت 13:25 | 82.2K بازدید | 3 دیدگاه

امیدهای ایران برای شکست طلسم چهل ساله

لیگ برتری‌ها در ریودوژانیرو

روز گذشته توسط محمد خاکپور اسامی 25 بازیکن برای حضور اردوی جدید تیم ملی امید اعلام شد تا خود را برای حضور در اردو ترکیه خود را به محمد خاکپور معرفی کنند، بازیکنانی که عمدتا در باشگاه های خود مهره های کارآمدی به حساب می آیند.

لیگ برتری‌ها در ریودوژانیرو
به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان حاضر در تیم ملی امید ایران که خود را برای حضور در المپیک ریودوژانیرو آماده می کنند، به مانند بسیاری از دوره هایی که ناکام ماندیم از بهترین بازیکنان حاضر در لیگ ایران هستند، بازیکنانی که یکبار دیگر ما را امیدوار کردند تا بعد از 40 سال خود را به حضور در المپیک دلخوش کنیم.

همه لیگ برتری ها

بازیکنان دعوت شده به اردوی جدید از بین 13 تیم انتخاب شده اند و تیم هایی که از میان آنها تنها خونه به خونه و نفت مسجدسلیمان در لیگ یک حضور دارند و مابقی در لیگ برتر حضور دارند. از میان بازیکنان می توان گفت علی محسن زاده و رضا کرملاچعب بازیکنانی هستند که از لیگ یک آمدند. البته در این میان امیر عابدزاده تنها بازیکنی است که در اردوهای قبلی نیز حضور داشته و بدون اینکه در حال حاضر عضو تیمی باشد به تیم ملی امید دعوت شده است

استقلال، پرسپولیس و نفت؛ صدرنشین بین 13 تیم

استقلال(چشمی، کریمی، اسماعیلی)، پرسپولیس(حیدریه، کمندانی، نورالهی) و نفت(دانشگر، علیاری، مطهری) سه تیمی هستند که بیشترین بازیکن را در میان باقی تیم ها دارند، آنها سه بازیکن در میان دعوت شده ها دارند، سپاهان(روشندل، فاضلی)، ذوب آهن(پهلوان، مهدی پور)، سایپا(ترابی، رحمانی)، راه آهن(میلاد و مهرداد محمدی) و تراکتورسازی(اخباری، ثاقبی)، تیم هایی هستند که دو بازیکن دارند و خونه به خونه(محسن زاده)، پدیده(مرادمند)، ملوان(کنعانی)، نفت آبادان(عبداله زاده) و نفت مسجدسلیمان(کرملاچعب) نیز تیم هایی هستند که تنها یک بازیکن در بین دعوت شده ها دارند.

از شاگردی کی روش تا خاکپور

در میان بازیکنان دعوت شده نام بازیکنانی به چشم می خورد که به صورت همزمان به تیم ملی بزرگسالان نیز دعوت می شوند و البته بعضی از آنها بازی هم می کنند.
اخباری، میلاد محمدی، کنعانی و ترابی بازیکنانی هستند که در آخرین لیست کارلوس  کی روش برای رویارویی با تیم ملی گوام حضور داشتند و از میان این بازیکنان محمدی و ترابی در آن بازی نیز به میدان رفتند. البته این نام ها را باید بدون لژیونرهایی دانست که همگی عضو تیم ملی نیز هستند.

1069618

باتجربه ترین ها؛ اینها در لیگ برتر می درخشند

بازیکنانی که از تیم های لیگ برتر در این لیست حضور دارند، افرادی هستند که برای تیم های شان به میدان می روند و می دخشند، در این بعضی از این بازیکنان از مهره های اصلی تیم های شان به حساب می آیند. بازیکنانی که بیشترین زمان بازی در تیم باشگاهی شان در لیگ برتر داشته اند به این ترتیب است:
محمدرضا اخباری: 1170 دقیقه
او در تمام بازی های تراکتورسازان به میدان رفته است و توانسته در 13 بازی این تیم بدرخشد.
مهرداد محمدی: 1165 دقیقه
مهاجم راه آهنی که بدون شک به همراه برادر خود از پدیده های لیگ پانزدهم به حساب می آید و توانسته در گلزنی موفق نشان دهد.
میلاد محمدی: 1066 دقیقه
قل دیگر محمدی های راه آهنی ها نیز به مانند برادر خود در لیگ پانزدهم درخشید و نام خود را هم در لیست کی روش و هم در لیست خاکپور ثبت کرده است.
روزبه چشمی: 1027 دقیقه
هافبک دفاعی آبی پوشان بعد از حضور در این تیم توانست در کنار ابراهیمی ستون دفاعی هافبک ها را تشکیل دهد.
احسان پهلوان: 1025
هافبک ذوبی ها در بسیاری از بازی های این تیم عصای دست گل محمدی بود و توانست تیمش را نجات دهد.
محمدحسین کنعانی: 990 دقیقه
مدافع جنوبی انزلی چی ها که در تیم کی روش نیز حضور دارد به گفته بسیارب از کارشناسان از استانداردترین مدافع حال حاضر ایران است.
محمدحسین مرادمند: 954 دقیقه
مدافع پدیده ای ها نیز در اغلب بازی های این تیم به میدان رفته و نام خود را به عنوان یکی از آینده دارترین های این پست مطرح کرده است.
احمد نورالهی: 847 دقیقه
پدیده فصل پیش پرسپولیسی ها که توسط علی دایی به این تیم آورده شد چند بازی سرخ پوشان را به دلیل مصدومیت از دست داد اما با حضور مطمئن خود نشان از هافبک دفاعی خوش فکر آینده داری دارد که می تواند خیال تیم ملی بزرگسالان را نیز راحت کند.
مهدی ترابی: 810 دقیقه
پدیده بی چون و چرای تیم کارلوس کی روش، قطعا می تواند در خدمت تیم خاکپور برای رسیدن به المپیک باشد.

1040342

غایبان؛ لژیونرهای پرامید

تعدادی از لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ مختلف نیز که این روزها از تجربه بالایی برخوردار هشتند در تیم امید عضویت دارند اما در این اردو حضور ندارند. علی رضا جهانبخش از آلکمار هلند، سردار آزمون و سعید عزت الهی از روستوف روسیه که همزمان در تیم ملی بزرگسالان نیز به کار می روند از امیدهای خاکپور برای رسیدن به ریودوژنیرو هستند.

چند بازیکن نیز به نسبت اردوهای قبلی، این بار توسط خاکپور به اردو دعوت نشدند، بازیکنانی که ممکن برای مرحله نهایی جزئی از این تیم باشند.

علی رضا نقی زاده(سیاه جامگان)، جلال عبدی و گودرز داوودی (استقلال خوزستان)، بهمن جهان تیغ(فولادخوزستان)، علی کریمی(سپاهان)، بهنام برزای(استقلال)، صائب محبی(ذوب آهن)، رضا شکاری(ذوب آهن) بازیکنانی هستند که در اردوهای قبلی نیز حضور داشتند اما این بار در لیست خاکپور حضور ندارند.

... و بازیکنان دعوت شده

دروازه بانان
علی محسن زاده، محمدرضا اخباری و امیر عابدزاده
مدافعان
محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، وحید حیدریه، میلاد محمدی، محمد روشندل، حسین کنعانی زادگان، علی عبداله زاده و رضا علیاری
هافبک ها
احسان پهلوان، مهدی ترابی، شاهین ثاقبی، سیدمحسن کریمی، احمد نوراللهی، میلاد کمندانی، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، ماهان رحمانی، مهدی مهدی پور
مهاجمان
امیرارسلان مطهری، مهرداد محمدی، رضا کرم اله چعب، حسین فاضلی.

دیدگاه‌ها