کد خبر : 1286980 | 13 آذر 1394 ساعت 18:29 | 80.4K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی جدول دروازه بان های لیگ برتر

سه خارجی و یک ایرانی در صدر

بازی های هفته سیزدهم لیگ برتر، دروازه بان جدیدی به چرخه گلرهای حاضر در لیگ برتر اضافه نکرد و 27 دروازه بانی که برای تیم های شان به میدان رفتند تغییری نداشتند.

سه خارجی و یک ایرانی در صدر
به گزارش "ورزش سه"، در جدول اصلی دروازه بانان لیگ برتر، گلرهایی حضور دارند که حداقل در 60 درصد بازی های تیم شان حضور دارند و در جدول فرعی نیز، گلرهایی حضور دارند که طبیعتا کمتر از این میزان به میدان رفته باشند.

در این مطلب، مطابق هفته های پیش، به بررسی دروازه بان های لیگ پانزدهم می پردازیم:

فرناندو ده خسوس – 5.5 امتیاز؛ همه رکورد ها برای او

دروازه بان استقلال خوزستان را می توان یکی از دروازه بانانی دانست که در پانزده دوره لیگ برتر دست به اتفاق نادری بزند و نام خود را ثبت کند، او گل نمی خورد، پنالتی می گیرد و این روزها نشان داده پاسور قهاری هم هست چرا که دومین پاس گل خود را نیز برای هم بازیانش ارسال کرد.
خسوس علاوه بر این موضوع با 9 کلین شیت توانسته نام خود را مطرح کند و در 13 بازی تیمش تنها 4 بار اسیر گلزنان حریف شود. وی با این عملکرد توانست عددی را به عنوان میانگین دقایقی که دروازه اش باز می شود را به وجود بیاورد که نشان می دهد بدون شک مهمترین مهره تیم عبداله ویسی این دروازه بان است. خسوس هر 292.5 دقیقه یک بار گل خورده است!


1072920

رشید مظاهری – 2 امتیاز؛ به دنبال صدر
مظاهری را می توان علاوه بر عملکرد خوبش یکی از بدشانس ترین دروازه بانان لیگ دانست، وی تنها در بازی برابر تراکتورسازان 4 بار دروازه خود را باز شده دید که همین موضوع باعث به هم ریختن آمار و رکوردهای وی شد، دروازه بان ذوبی ها که در لیگ پانزدهم به اوج دوران بازیگری خود رسید تاکنون 8 بار کلین شیت کرده است و از این حیث به دنبال خسوس است، او هم به مانند گلر خوزستانی ها از جمله دروازه بانانی محسوب می شود که در تمام بازی های تیمش درون دروازه ایستاده است.
مظاهری که تاکنون دو بار اقدام به مهار پنالتی کرده است با 8 گلی که تاکنون پذیرفته است نشان داده به طور میانگین هر 146.2 دقیقه یکبار دروازه اش باز شده است.

1076489

گئورگ گئورگیف – 1 امتیاز؛ یک ضلع از مثلث خارجی های صدر
دروازه بان گسترشی ها را می توان به همراه همتایان دیگر خارجی خود از جمله بازیکنانی دانست که بدون حاشیه به کار خود می پردازند و اتفاقا خوب هم بازی می کنند. وی در 11 بازی برای یاران کمالوند به میدان رفته است و تنها 6 بار دروازه خود را باز شده دید. او در 6 بازی نیز کلین شیت کرد و یک بار نیز به مهار ضربه پنالتی پرداخت. گئورگ توانسته با عملکرد خوبش به طور متوسط هر 165 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده ببیند.

1071448

سرگئی پاشنکو – 0.5 امتیاز؛ مرد یخی انزلی چی ها
پاشنکو به مانند دوره قبلی حضور خود در بین بندرنشینان، این دوره نیز به درخشش خود ادامه داده و توانسته بازهم اعتماد فوتبالدوستان انزلی چی را کسب کند. سرگئی در 9 بازی برای ملوانان به میدان رفته است و در عین 5 بار کلین و مهار یک ضربه پنالتی، 6 بار نیز دروازه خود را باز شده دید تا از نظر متوسط زمانی، وی هر 135 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده ببیند.

1071772

دروازه بانانی که برگشتند
علی رضا بیرانوند و رحمان احمدی دو دروازه بانی هستند که در بازهم به دروازه تیم شان برگشتند، بیرانوند که در این فصل نیز برای نفتی ها به میدان رفته بود دوباره توانست خود را تبدیل به دروازه بان اول تیمش کند و رحمان احمدی نیز در دومین بازی پیاپی سنگربان اول سپاهانی هاست.

همه دو دروازه بانه های لیگ
تاکنون 27 دروازه بان درون دروازه تیم های لیگ برتر حضور یافته و از این تعداد باید گفت 11 تیم بنا به دلایل مختلف دست به تغییر دروازه بان های خود زدند، از این تعداد تنها فرناندو ده خسوس، رشید مظاهری، حامد لک، محمدرضا اخباری، سیدمهدی رحمتی و پرویز کریمی دروازه بان هایی بودند که در تمام بازی ها به میدان رفته اند.

جدول اصلی دروازه بان ها
1078975


جدول دوم مربوط به دروازه بان ها

1078976

توضیح جدول
هر دروازه بان بابت هر گل خورده نیم امتیاز منفی دریافت می کند و بابت هر مهار ضربه پنالتی یک و هر کلین شیت نیم امتیاز مثبت دریافت می کند. در این میان فرناندو ده خسوس دو امتیاز به دلیل دو پاس گلی که برای هم بازیانش ارسال کرد دو امتیاز نیز به مانند بازیکنان دریافت کرد

دیدگاه‌ها