کد خبر : 1287867 | 17 آذر 1394 ساعت 15:49 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاق عجیب در جمع سرخپوشان

هیچکس در ترکیب پرسپولیس ثابت نیست

برانکو ایوانکوویچ در کنار مشکلات داوری و وقفه های پیاپی لیگ با مصدومیت و محرومیت های پیاپی بازیکنانش نیز دست به گریبان بوده و این مساله باعث شده تا در هفته های اخیر موفق نشود از تمام پتانسیل خود استفاده کند.

هیچکس در ترکیب پرسپولیس ثابت نیست
به گزارش "ورزش سه"، در اتفاقی عجیب در پرسپولیس در حالی که لیگ برتر سیزدهم هفته خود را پشت سر گذاشته، تنها رامین رضاییان موفق به حضور در صد در صد بازی های این تیم در لیگ برتر شده و البته این بازیکن هم در جام حذفی موفق به همراهی تیمش به دلیل مسمومیت نشده است.

دروازه بان: همکاری 9 به 4 ایمان و سوشا

عجیب ترین اتفاق درون دروازه این تیم رخ داده است که آن را می توان در دنیای فوتبال هم بی سابقه دانست؛ جایی که دروازه بان شماره یک پرسپولیس از سیزده دیدار گذشته تنها موفق به حضور در 9 بازی شده است.

1035438

ایمان صادقی در سه بازی ابتدایی سرخپوشان با توجه به محرومیت سوشا مکانی درون دروازه این تیم قرار گرفت و در برابر سیاه‌جامگان نیز بار دیگر با توجه به محرومیت انضباطی سوشا مکانی فرصت ایستادن در ترکیب 11 نفره را به دست آورد.

خط دفاعی: سرگیجه در زوج ایرانی و خارجی

در ترکیب چهار نفره خط دفاعی پرسپولیس تاکنون 8 بازیکن به میدان رفته اند که در این بین بعد از مدتی زوج محسن بنگر و علیرضا نورمحمدی خیلی زود توانستند جایگاه ثابت خود را به دست آورند.

در این پست که پرسپولیس علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر، رامین رضاییان، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، لوکا ماریچ، محمد انصاری و وحید حیدریه را در اختیار دارد، بارها دست به تغییرات گسترده زده که البته در هفته های اخیر چهار بازیکن اصلی خود را با حضور محمدی انصاری در جناح چپ، علیرضا نورمحمدی و محسن بنگر به عنوان زوج خط میانی و رامین رضاییان در سمت راست شناخته است.

1074939

در خط دفاعی همانطور که گفته شد رامین رضاییان موفق شد در تمام بازی های این تیم به طور ثابت در ترکیب حاضر شود و بابک حاتمی بعد از اینکه در ابتدای در جناح چپ به میدان رفت با مصدومیت از ترکیب خارج شد تا محمد انصاری نیز به مهره ای ثابت برای برانکو ایوانکوویچ تبدیل شود.

در این بین رامین رضاییان با 13 بازی، بنگر 10 بازی، محمد انصاری 9 بازی، علیرضا نورمحمدی7 بازی، مایکل اومانیا و لوکا ماریچ با 5 بازی، بابک حاتمی 7 بازی و وحید حیدریه یک بازی آمار بازی در ترکیب پرسپولیس را به خود اختصاص داده اند و رضاییان با یک گل زده تنها نماینده در گلزنی به حریفان از این خط بوده است.

هافبک ها و جایگاه ثابت نوراللهی و احمدزاده و کمال

در خط میانی جایگاه هافبک دفاعی ها و وینگر سمت راست پرسپولیس نسبت به دیگر پست ها از استحکام بیشتری برخوردار بوده است.

فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، محسن مسلمان، رضا خالقی فر، میلاد کمندانی و مهرداد کفشگری بازیکنانی بوده اند که در این پست در اختیار برانکو ایوانکوویچ قرار دارند و او به تناوب از آنها استفاده کرده است. هر چند در این خط نیز احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده در کنار محسن مسلمان موفق شده اند جایگاه ثابت خود در هفته های اخیر را به دست آورند.

1076998

اما با این حال در این خط هم احمدزاده و کامیابی نیا با 12 بازی، نوراللهی 10 بازی، مسلمان 6 بازی، خالقی فر 7 بازی، کمندانی 8 بازی و مهرداد کفشگری با 3 بازی آمار حضور در ترکیب پرسپولیس را به خود اختصاص داده اند و 2 گل نیز توسط احمدزاده و کمندانی این خط برای پرسپولیس به ثمر رسانده است.

خط حمله و فغان از فرصت سوزی

در خط حمله پرسپولیس مهدی طارمی، امید عالیشاه، جری بنگستون و علی علیپور حضور دارند که این جمع 14 گل تاکنون برای سرخپوشان به ثبت رسانده اند.

مهدی طارمی با 11 بازی و 7 گل زده در کنار 6 پنالتی‌ای که برای این تیم گرفته یکی از مهره های تاثیرگذار سرخپوشان محسوب می شود. طارمی بازی اول فصل را به دلیل کارت قرمزی که برابر النصر دریافت کرده بود محروم بود و در دیدار با ملوان هم از سوی برانکو با محرومیت انضباطی مواجه شد تا دو دیدار این تیم را تاکنون از دست بدهد و البته در برابر گسترش هم با توجه به سه کارته شدن محروم خواهد بود.

1078389

جری بنگستون دومین گلزن خط حمله پرسپولیس است که تاکنون 3 گل برای آنها به ثبت رسانده و گل تساوی او در دربی را می توان ارزشمندترین گل او نامید. مهاجم هندوراسی پرسپولیسی ها که با توجه به مسافت طولانی تا کشورش برای پشت سر گذاشتن دیدارهای دوستانه و کونکاکاپ معمولا با خستگی ناشی از آن از ترکیب تیم دور می شود تاکنون 8 بازی برای این تیم به میدان رفته است.

علی علیپور نیز دومین گلزن پرسپولیس با 2 گل زده و 12 بازی محسوب می شود که عمده آنها به عنوان بازیکن جانشین بوده و جایگاه ثابتی در تفکرات برانکو ایوانکوویچ به خود اختصاص نداده است.

امید عالیشاه نیز با 10 بازی و دو گل زده دیگر مهاجم این تیم است که با تفکرات جدید برانکو در خط حمله به کار گرفته می شود و بارها نارضایتی خود را بابت این تغییر اعلام کرده است. جایی که او باید بیخیال خصوصیات یک هافبک شود و این مساله باعث شده تا فرصت های زیادی را نیز از دست بدهد.

دیدگاه‌ها