کد خبر : 1290652 | 29 آذر 1394 ساعت 14:54 | 189K بازدید | 19 دیدگاه

بارسلونا 3-0 ریورپلاته

پنجمین جام برای مثلث تاریخ‌ساز

بارسلونا با پیروزی 3-0 مقابل ریورپلاته، قهرمان جام باشگاه های جهان شد و پنجمین قهرمانی اش در سال 2015 را جشن گرفت.

پنجمین جام برای مثلث تاریخ‌ساز
به گزارش "ورزش سه"، آبی و اناری ها که در سال 2015، قهرمانی در لالیگا، کوپا دل ری، چمپیونزلیگ و سوپرکاپ اروپا را جشن گرفته بود، امروز یک جام دیگر به افتخاراتش اضافه کرد.
شاگردان لوئیس انریکه که در دیدار نیمه نهایی سه گل به گوانگژو زده بودند، در دیدار امروز هم سه بار دروازه قهرمان آمریکای جنوبی را باز کردند و به پیروزی رسیدند.
بازی با برتری بارسا آغاز شد و ریورپلاته در دقایق ابتدایی تنها به دنبال بسته نگه داشتن دروازه بود. اما بعد از اینکه ستاره های بارسا چند موقعیت خوب را در دقایق ابتدایی از دست دادند، سرانجام در دقیقه 36 توسط لیونل مسی به گل رسیدند؛ گلی که مشکوک به خطای هند هم بود. نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید.
بارسا نیمه دوم را هم بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی به گل دوم رسیدند. لوئیس سوارز بود که در موقعیتی تک به تک، دروازه حریف را باز کرد. برتری آبی و اناری ها بعد از این دو گل هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه 68، سوارز روی ارسال نیمار، گل سوم را زد.
در ادامه ریورپلاته که چیزی برای از دست دادن نداشت، حملاتی روی دروازه بارسا انجام داد اما واکنش های خوب کلودیو براوو مانع رسیدن تیم آرژانتینی به گل شد و بارسا با نتیجه 3-0 به پیروزی رسید.




1081794

فینال جام باشگاه های جهان، ساعت 14 ، ورزشگاه یوکوهاما ژاپن

داور: علیرضا فغانی 
               
کمک ها: رضا سخندان و محمدرضا منصوری

1081792

بارسلونا:
 
کلودیو براوو، ماسکرانو، جرارد پیکه، جوردی آلبا، آلوز، راکیتیچ، سرجیو بوسکتس، اینیستا، نیمار، لوییز سوارز، لیونل مسی

سرمربی: لوئیس انریکه


1081793

ریورپلاته:
 
بارورو، مایدانا، آلوارز، وانجیونی، مرکادو، کرانویتر، سانچز، ویودز، پونیز، مورا، آلاریو

سرمربی: مارچلو گایاردو


1081784


کارت زرد:

دقیقه 10 –
کرانویتر از ریورپلات

دقیقه 16 –  جوردی آلبا از بارسلونا

دقیقه 32 – پونزیو از ریورپلات

دقیقه 43- راکیتیچ از بارسلونا

دقیقه 61- نیمار از بارسلونا

دقیقه 73- سرخی روبرتو

تعویض ها:

ریورپلاته:
پونزیو (46 گونزالس) مورا (46  مارتینز) ویودز (56 دریوسی)

بارسلونا: راکیتیچ (67 سرخی روبرتو) ماسکرانو (81 فرمالن) نیمار (88 ژرمی ماتئو)


دقایق حساس:

دقیقه 11 – شوت زیبای اینستا از پشت محوطه جریمه حریف، اولین خطر جدی این بازی را به وجود آورد اما دروازه بان تیم آرژانتینی مانع از گل شدن این توپ شد.

دقیقه 26 – مورا اولین خطر تیم آرژانتینی را روی دروازه بارسایی ها به وجود آورد و ضربه محکم او از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه 30 – آلاریو بازیکن دیگری بود که توانست بازهم دروازه بارسا را با تهدید مواجه کند، شوت راه دور او را براوو مهار کرد.

1081773

دقیقه 33 – ضربه ایستگاهی مسی، باعث به خطر افتادن دروازه ریورپلاته شد اما این توپ خطرناک را باورو به طرز عجیبی به کرنر فرستاد.

دقیقه 38 – سوارز چیزی نمانده بود تا چهار گله شود اما ضربه او از درون محوطه جریمه بازهم دروازه بان حریف را به خطر انداخت و وی این توپ را مهار کرد.

دقیقه  1+45 – همکاری فوق العاده مسی و سوارز در آخرین دقیقه وقت های تلف شده، نزدیک بود تا دومین گل بازی را به ارمغان بیاورد اما آخرین حمله بارسایی ها در نیمه اول نافرجام ماند.

دقیقه 53 – مسی در حالی که می توانست با پاسی کوتاه نیمار را در موقعیت گلزنی قرار دهد، خود ضربه ای را روانه دروازه حریف کرد اما این توپ به راحتی توسط دروازه بان حریف مهار شد.

دقیقه 54 – بازهم همکاری دو بازیکن دیگر از خط حمله بارسایی ها و این بار مسی و نیمار توانستند با حرکتی استثنایی توپ را به محوطه شش قدم رساندند و در نهایت ضربه نیمار را باورو مهار کرد.

دقیقه 55 – نیمار بعد از اینکه دو سه بازیکن حریف را به زیبایی از پیش رو برداشت در محوطه جریمه ریورپلات سرنگون شد اما فغانی اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 56 – مسی در حالی که بازهم می توانست با پاس به نیمار و یا سوارز گل دیگری را برای تیمش به وجود بیاورد با خودخواهی ضربه خود را روانه دروازه حریف کرد اما این توپ به بیرون رفت.

دقیقه 57 – ضربه محکم سوارز را دروازه بان ریورپلات دفع کرد تا این موقعیت نیز از بارسایی ها گرفته شود.

دقیقه 58 – نیمار توپ برگشتی را با ضربه ای فنی و کات دار به سمت دروازه براورو زد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 77 – اولین حمله ریورپلات در نیمه در این دقیقه شکل گرفت و شوت دیدنی بازیکن این تیم را براوو با عکس العملی دیدنی به کرنر فرستاد.

دقیقه 83 – حمله دیگری از تیم آرژانتینی و ضربه دیدنی بازیکن این تیم، مارتینز با عکس العمل براوو و پس از برخورد با تیرک به کرنر رفت.


شرح گل ها:

1 – 0
(بارسلونا، مسی، دقیقه 36) حرکت فوق العاده بارسایی ها توپ را به بیرون محوطه ریورپلاته و نزدیک خط عرضی رساند و سانتر بازیکنان این تیم روی سر نیمار در محوطه حریف پایین آمد و پاس با سر وی به مسی، در حالی که در بین چند مدافع حریف موقعیت خوبی نداشت توانست با تیزهوشی و البته فرصت طلبی مسی، وی توانست گل اول این بازی را به ثمر برساند.


1081789


2 – 0 (بارسلونا، سوارز، دقیقه 49) پاس قطری و فوق العاده بوسکتس برای سوارز در زمین ریورپلات به این بازیکن رسید و استارت پابه توپ او در بین مدافعان، باعث تک به تک شدن وی با دروازه بان حریف شد و در نهایت ضربه او باعث باز شدن دروازه ریورپلاته برای دومین بار شد.


1081796


3 – 0 (بارسلونا، سوارز، دقیقه 68)  نیمار روی خط طولی محوطه جریمه ریورپلات صاحب توپ شد و سانتری فوق العاده را برای سوارز فرستاد و او نیز با ضربه سری حرفه ای توپ را به جهت مخالف دروازه بان حریف فرستاد و گلی دیدنی را به ثبت رساند.


حاشیه:

* پس از به ثمر رسیدن گل مسی برای بارسلونا، بازیکنان تیم ریورپلات اعتراض شدیدی به داور این بازی داشتند، آنها معتقد بودند 20 ثانیه قبل از به ثمر رسیدن این گل، بارسایی ها روی بازیکن ریورپلاته خطا کرده اند اما در تصاویر آهسته نشان داده شد که این موقعیت خطا نبوده است.
البته در صحنه آهسته مربوط به گل نشان داده شد که توپ در صورتی که برای فغانی قابل مشاهده نبود به بازوی مسی برخورد کرده است.


اتفاق ویژه:
بدون شک برای ما ایرانی ها در این بازی، حضور تیم داوری ایرانی ویژه ترین اتفاق ممکن است، فغانی و کمک هایش در این بازی توانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و بعد از قضاوت های خوب در بازی های قبلی، در فینال رقابت ها نیز بدرخشد و در چند صحنه در بازی تاثیر گذار باشد.
سه داور ایرانی در این بازی نشان دادند که نماینده خوبی می توانند برای جامعه داوری ایران باشند و می توانند در بازی بین المللی بدرخشند.

بهترین بازیکن:
لوییز سوارز، بدون شک این روزها نه در تیم بارسا که در دنیای فوتیال، یکی از ستاره هاست، وی در این بازی نیز توانست علاوه بر دو گلی که وارد دروازه حریف کند عنوان آقای گلی بازی ها را به دست بیاورد، علاوه بر وی طبق معمول نمی توان از مسی و نیمار نام نبرد، مسی در این بازی توانست روی فرصت طلبی خود گل بزند و نیمار نیز دو پاس گل دیدنی را برای هم بازیانش ارسال کرد.

دیدگاه‌ها