کد خبر : 1290686 | 29 آذر 1394 ساعت 16:36 | 64K بازدید | 2 دیدگاه

4 اتفاق ویژه، عملکرد موفق فغانی در فینال

تیم داوری ایرانی فینال رقابت های جام باشگاه های جهان، در مجموع توانست عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارد.

4 اتفاق ویژه، عملکرد موفق فغانی در فینال
به گزارش "ورزش سه"، علی رضا فغانی به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری سه داور و کمک داور ایرانی بازی فینال جام باشگاه های جهان بودند که توانستند عملکرد موفقی را در بازی تیم های بارسلونا و ریورپلات از خود به نمایش بگذارد.

در این بازی مهیج، در چند صحنه داوران ایرانی و در راس آنها علی رضا فغانی توانستند عملکرد ویژه ای داشته باشند که مروری به  آنها خواهیم داشت.

1. در صحنه گل اول که می‌توان آن را تنها اشتباه فغانی و کمکش در این بازی دانست، توپی که توسط مسی به گل اول بارسا منجر شد قبل از شلیک نهایی به بازوی مسی برخورد کرده بود که داور آن را ندید اما حدود 20 ثانیه قبل از این گل صحنه‌ای اتفاق افتاده بود که بازیکنان ریورپلات معتقد به خطا بودند اما فغانی به درستی اجازه بازی داد.

2. در گل دوم بارسایی‌ها عملکرد فوق‌العاده فغانی و کمکش باعث به ثمر رسیدن گل دوم این تیم شد. فغانی در صحنه‌ای که مشکوک به آفساید بود در سوت خود ندمید و به درستی ادامه بازی را اعلام کرد و البته سوارز فرصت‌طلب آن توپ را به گل دوم بارسا تبدیل کرد.

3. آوانتاژ فوق العاده حرفه ای فغانی باعث به ثمر رسیدن گل سوم این تیم شد، در این گل و پیش از ارسال پاس نهایی توسط نیمار، بازیکن ریورپلات روی مسی خطا کرد اما داور کشورمان با آوانتاژ به موقعی که در این صحنه اعلام کرد باعث ادامه یافتن بازی و ایجاد فرصت برای این تیم و در نهایت به ثمر رسیدن گل سوم شد.

4. مهاجم برزیلی بارسایی ها، نیمار، با دریبل 3 بازیکن حریف در محوطه جریمه سرنگون شد. سرنگونی‌ای که فغانی اعتقاد به پنالتی نداشت و در تصاویر آهسته نشان داده شد تکل بازیکن آرژانتینی کاملا درست بوده و هیچ خطایی اتفاق نیفتاده بود.

البته فغانی به جز اشتباه در تشخیص هند مسی در گل اول بارسا در نیمه دوم می‌توانست در اثر یکی از خطاهای بوسکتس به وی کارت زرد نشان دهد اما از این کار امتناع کرد و می‌توان گفت این دو مهمترین اشتباهات این داور در بازی بود.

در نهایت پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی باید گفت فغانی، سخندان و منصوری توانستند در این بازی عملکرد ویژه‌ای داشته باشند و سربلند میدان را ترک کنند. عملکردی که در بعضی از لحظات بازی اعتراض بازیکنان یکی از تیم‌ها را به دنبال داشت.

دیدگاه‌ها