کد خبر : 1296662 | 24 دی 1394 ساعت 16:38 | 48.7K بازدید | 0 دیدگاه

نتایج هفته بیست و یکم رقابت دسته اول

پیروزی پیکان در روز گلباران یزدی ها

در روزی که پیکان تهران با شکست دادن فجر شهید سپاسی شیراز خودش را از جمع مدعیان صعود جدا کرد پارسه ، دیگر تیم تهرانی در کویر یزد فولاد این شهر را گلباران کرد تا هفته بیت و یکم به کام تهرانی ها تمام شود.

پیروزی پیکان در روز گلباران یزدی ها
به گزارش "ورزش سه" در روزیکه پیکان تهران با شکست دادن فجر شهید سپاسی شیراز خودش را از جمع مدعیان صعود جدا کرد پارسه ، دیگر تیم تهرانی در کویر یزد فولاد این شهر را گلباران کرد تا هفته بیت و یکم به کام تهرانی ها تمام شود.

امروز و در آغاز نیم فصل دوم رقابت های دسته اول آزادگان تیم صدرجدولی پیکان با پیروزی 0-2 برابر فجر شهید سپاسی شیراز فودش را از جمع مدعیان صعود جدا کرد و با 44 امتیاز به تنهایی در صدر جدول باقی ماند. فجر با 40 و مس کرمان با 37 امتباز در تعقیب پیکان قرار دارند.

در سایر بازی ها امروز تیم قعرجدولی پارسه تهران در یزد شگفتی ساز شد. این تیم با درخشش و هت تریک مرتضی رنجبر موفق شد فولاد را در مقابل چشمان یزدی ها با نتیجه پر گل 3-5 شکست دهد و به لطف این برد به رده هفدهم صعود کرد. خیبر خرم آباد با گلی که در آخرین دقیقه بازی به ثمر رساند از سد ماشین سازی تبریز عبور کرد. دیدار تیم های گل گهر و گیتی پسند 1-1 تمام شد. آلومینیوم اراک در شهر خود برابر نساجی مازندران 1-1 متوقف شد. پاس همدان با هدایت اکبر محمدی و گلزنی احمد جمشیدیان برابر داماش به برتری دست یافت. خونه به خونه بابل در حالیکه تا دقیقه 65 برابر میهمان بوشهری خود بازنده بود با گل های محمد غلامی و هادی شکوری ؛ دو تن از بازیکنان با تجربه خود 1-2 از سد ایران جوان عبور کرد. مس کرمان و شهرداری اردبیل پس از 90 دقیقه تلاش به نتیجه 1-1 رضایت دادند. مس رفسنجان در بندرعباس با نتیجه 0-1 آلومینیوم این شهر را شکست داد. آلئمینیوم با این باخت به قعر جدول سقوط کرد و دربی تیم های همنام و هم خانواده خوزستانی نفت هم 0-0 تمام شد.

در پایان هفته بیست و یکم تیم های پیکان ، فجر شهید سپاسی ، مس کرمان ، خونه به خونه بابل و ماشین سازی تبریز در رده اول تا پنجم قرار دارند. پنج تیم انتهایی جدول هم آلومینیوم هرمزگان ، فولاد یزد ، داماش گیلان ، پارسه تهران و شهرداری اردبیل هستند.

آلومینیوم اراک 1-  نساجی مازندران 1 ؛ فاصله آلومینیوم با روزهای اوجش
گل ها : بابک مرادی (90) برای آلومینیوم – حمید کاظمی (2+90) برای نساجی
آلومینیوم اراک که از  نیمه دوم دور رفت روی غلطک افتاده و با کسب نتایج خوب خودش را به جمع مدعیان رسانده بود به دلیل مشکلات مالی و از دست دادن چند مهره تاثیر گذارش در نیم فصل با روزهای اوجش فاصله داشت. این تیم که انتظار می رفت در اراک سه امتیاز کامل بازی برابر نساجی را کسب کند در دام ببرهای مازندرانی افتاده و به تقسیم امتیاز یا نساجی رضایت داد.

گل گهر 1- گیتی‌پسند 1 ؛ گل گهر چند ثانیه کم آورد
گل ها : حمید شفاعت (27- گل به خودی) برای گل گهر – مرتضی عزیز محمدی (4+90) برای گیتی پسند
گل گهر که تا اخرین ثانیه بازی برابر گیتی پسند صاحب برد و سه امتیاز بازی بود در آخرین ثانیه های بازی دروازه اش باز شد تا سه امتیاز شیرین این دیدار را از دست بدهد.

پاس همدان 1- داماش گیلان صفر ؛ سه امتیاز جمشیدیان برای پاس
گل : احمد جمشیدیان (66- پنالتی)
پاس همدان که با نشاندن اکبر محمدی روی نیمکت مربیگری به جای رضا طلایی منش و جذب احمد جمشیدیان با تجربه در میانه زمین اولین بازی خود در دور برگشت را با پیروزی پشت سر گذاشت. جمشیدیان با تجربه که کمربند میانی پاس را محکم کرده بود علاوه بر بازی قابل قبولش از روی نقطه پنالتی گل برتری پاس را هم به ثمر رساند تا ورود مسرت بخشی به همدان داشته باشد.

فولاد یزد 3– پارسه تهران 5 ؛ گلباران یزد با هت تریک رنجبری
گل ها : حمید غلامی (6 و 51) و علیرضا بیک زاویه (39 -پنالتی) برای فولاد – مسعود روزبهانی (19-پنالتی)، حجت اسلامی (26) و مرتضی رنجبر (44 پنالتی ، 85 و 2+90) برای پارسه
کمتر کسی فکر می کرد فولاد در شهر یزد و در مقابل دیدگان طرفدارانش برابر تیم قعر جدولی پارسه مغلوب که نه ، گلباران شود. درخشش خط حمله پارسه به ویژه مرتضی رنجبری که به تنهایی سه گل درون دروازه یزدی ها کاشت باعث شد پارسه صاحب بردی ارزشمند شده و تا رده هفدهم جدول صعود کند.

مس کرمان 1 –  شهرداری اردبیل 1 ؛ باخت خفیف مس
گل ها : کیوان امرایی (53) برای مس – رضا معقولی (7) برای شهرداری اردبیل
شهرداری اردبیل در همان آغاز مسابقه با گل بازیکن جدیدش ؛ رضا معقولی که از بازیکنان با تجربه در لیگ دسته اول محسوب می شود دروازه مس را گشود ولیعقب نشینی و بازی دفاعی شهرداری چی ها برای حفظ تک گل خود باعث شد تا میزبان با حملات همه جانبه در نهایت گل خورده را جبران کند و بازی با نتیجه 1-1 به پایان برسد. این تساوی برای شهرداری چی ها ارزشمند بود ولی برای مسی ها که مدعی صعود به لیگ برتر هستند فایده ایی نداشت.

خیبر خرم آباد 1 –  ماشین سازی تبریز صفر ؛ جشن 8 هزار نفره در خرم آباد
گل : رضا حاتمی (2+90)
هشت هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی خرم آباد گرد هم آمده بودند و تیم محبوبشان را برابر ماشین سازی حمایت می کردند ولی خیبری ها تا ثانیه پایانی مسابقه آنها را خون به جیگر کردند تا اینکه رضا حاتمی با ضربه تمام کنندهخ خود قفل دروازه ماشین سازی تبریز را گشود و هیجان را به ورزشگاه هدیه کرد.

پیکان تهران 2–  فجر شهید سپاسی شیراز صفر ؛ سبقت پیکان از مدعیان
گل ها : میلاد سلیمان فلاح (45) و مجتبی شیری (78)
گل میلاد سلیمان فلاح در دقیقه 45 مسابقه همچون آبسردی بر پیکر فجر سپاسی بود که تا آن لحظه به خوبی حملات صدرنشین لیگ را خنثی کرده بود. در نیمه دوم و در حالیکه شیرازی ها در پی جبران گل خورده بودند مجتبی شیری تیر دوم را هم به قلب حریف شلیک کرد تا پیکان برنده فینال زودهنگام مدعیان صعود شود.
در حاشیه : اندک تماشاگران شیرازی حاضر در ورزشگاه معتقد بودند داور به سود پیکان قضاوت کرده و برای فجر یک پنالتی نگرفته و به همین دلیل در پایان مسابقه علیه داور شعار سر دادند.

خونه به خونه بابل 2–  ایران جوان بوشهر 1 ؛ کهکشانی ها مردند تا بردند
گل ها : محمد غلامی (65) و هادی شکوری (74) برای خونه به خونه – غلام احمد شاهی (43) برای ایران جوان
کهکهشانی های بابلی که دروازه شان در اواخر نیمه اول باز شده بود در نیمه دوم دروازه ایران جوان را به توپ بستند تا اینکه با گل ها غلامی و شکوری با تجربه هم گل خورده را جبران کردند و هم گل برتری را به ثمر رساندند. خونه به خونه که با هزینه چند میلیارد تومان ستاره های زیادی را جذب کرده در مصاف با تیم بی بضاعت ایران جوان از جان مایه گذاشت تا توانست به برتری برسد. گل دوم کهکهشانی ها در حالیکه توپ به دست غلامی برخورد کرده بود و بوشهری ها اعتقاد به هند داشتند با ضربه بغل پای هادی شکوری به ثمر رسید تا بازهم برد این تیم با اما و اگر عجین شود.
 
آلومینیوم هرمزگان صفر –  مس رفسنجان 1
گل : کاظم حیات منش (28 - پنالتی)
کوچ دسته جمعی بازیکنان تاثیر گذار آلومینیوم دامن این تیم را در دیدار خانگی برابر مس رفسنجان گرفت و باعث شکست آنها و سقوظ شان به قعر جدول شد و مسی ها را 28 امتیازی کرده به جمع مدعیان فرستاد.

نفت آبادان صفر –  نفت مسجد سلیمان صفر ؛ امان از دست مهاجمان گل نزن آبادانی
تنها دیدار بدون گل دور برگشت را تیم های نفت در دربی خوزستان رقم زدند. این دیدار در صورتیکه مهاجمان برزیلی ها آبادانی قدر فرصت های به دست آمده را می دانستند و یکی از چند فرصت گلزنی را به تور دروازه میهمان خود می دوختند می توانست با برتری نفت آبادان به پایان برسد.

دیدگاه‌ها