کد خبر : 1296667 | 24 دی 1394 ساعت 17:11 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

خاکپور: درس‌هایم را در مورد قطر خوانده‌ام

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: هیچ تیمی نمی‌تواند صعودش را به مرحله بعد قطعی بداند و برنامه کاری ما به این شکل است که بازی به بازی به حریفان فکر می‌کنیم.

خاکپور: درس‌هایم را در مورد قطر خوانده‌ام

به گزارش "ورزش سه" از فارس، محمد خاکپور در مورد پیروزی ایران در اولین مسابقه رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل سوریه گفت: قطعاً پیروزی در بازی اول هر تورنمنتی اهمیت زیادی دارد و از لحاظ روحی برای هر تیمی مهم است. خوشبختانه توانستیم قدم اول را محکم برداریم. سه امتیاز این مسابقه تا حدی به تیم کمک کرد و استرس را از بازیکنان دور کرد. رفته رفته هر چه بگذرد وضعیت تیم بهتر خواهد شد.

وی در رابطه با استفاده از روزبه چشمی به عنوان مدافع میانی تصریح کرد: در تمام مسابقاتی که در یک سال گذشته به میدان رفتیم، از روزبه چشمی به عنوان مدافع وسط استفاده کردیم. به نظر من خصوصیات این بازیکن به شکلی است که کارایی او در دفاع وسط بیشتر می‌شود. با احترام به کادر فنی استقلال من از چشمی در این پست استفاده می‌کنم.

سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، در مورد اینکه آیا با کارلوس کی‌روش دیداری داشته، یا اینکه سرمربی تیم ملی فقط در مسابقه برای تماشای مسابقه به ورزشگاه آمده بود، عنوان کرد: ما دیداری نداشتیم، ولی وقتی فیلم بازی را نگاه کردم دیدم کی‌روش هم در ورزشگاه حضور داشته، او به عنوان سرمربی تیم ملی به قطر آمده و با توجه به اینکه چند بازیکن تیم ملی هم در تیم امید بازی می‌کنند، این مسئله می‌تواند انگیزه بازیکنان ما را بالا ببرد.

وی در مورد یک‌دلی که بین بازیکنان این تیم وجود دارد، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته علاوه بر اینکه سعی کردیم تیم را از لحاظ فنی بالا ببریم، برای ایجاد همدلی هم تلاش کردیم. همه ما برای یک هدف واحد کار می‌کنیم. ما براساس قانون، 23 بازیکن را به قطر آوردیم، اما بازیکنانی که مدتها با ما بودند ولی اکنون کنار ما نیستند، با پیام هایشان تیم را تشویق می‌کنند. نفراتی مثل حسین فاضلی، رضا کرملاچاب، احمد نوراللهی و ... اکنون کنار ما نیستند حتی پیام‌هایی که این قبیل بازیکنان برای تشویق تیم ارسال کردند در جمع بازیکنان خواندم تا بگویم ما چقدر همدل هستیم.

خاکپور در مورد اینکه قبل از شروع مسابقات جمعی به راه افتاد با این مضمون که تیم امید حریفان سرسختی ندارد و بعد از پیروزی مقابل سوریه هم خیلی‌ها می‌گویند صعود ما از این گروه ما قطعی است، عنوان کرد: هیچ تیمی نمی‌تواند خودش را صعودکننده قلمداد کند. قطعاً همه تیم‌ها تلاش می‌کنند و برای مسابقات برنامه دارند، برخلاف نظراتی که برخی دوستان دارند، بنده معتقدم با توجه به دیدارهایی که در گروه‌های دیگر دیدیم، کار ما بسیار سخت است. مطمئناً اگر چین از لحاظ بدنی کم نمی‌آورد، مقابل قطر بازنده نمی‌شد. قطر هم تیمی است که تدارک بسیار زیادی دارد. شما نگاه کنید عربستانی که مدعی صعود به المپیک است، روز گذشته مقابل تایلند شکست خورد. این نشان می‌دهد ما چقدر کارمان سخت است. ما بازی به بازی پیش می‌رویم و فعلاً به فکر مسابقه مقابل قطر هستیم.

سرمربی تیم ملی امید در مورد شناختش از قطر و اینکه این تیم 12 لژیونر دارد، تصریح کرد: درس‌هایم را در مورد قطر خوانده‌ام و تا آنجا که می‌شده از این تیم اطلاعات به دست آورده‌ام. آنها یک سرمربی اسپانیایی دارند و شیوه بازی‌شان به نحوی است که می‌خواهند از تمامی زمین استفاده کنند. قطر در ضدحملات خیلی سریع است و به خوبی حریف را پرس می‌کند. با توجه به اینکه در خانه هم به میدان می‌روند، خیلی روحیه دارند. ما در مورد این تیم مطالعه کرده‌ایم تا با آنالیز کامل دیدار مناسبی برگزار کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از اهالی رسانه، با انتقاد به کارشکنی مسئولان ای‌اف‌سی و قطری در مورد خبرنگاران گفت: از دوستان رسانه‌ای به خاطر حمایت‌هایی که از ما می‌کنند متشکرم. متأسفانه رفتاری به دور از جوانمردی در قبال خبرنگاران ایرانی صورت گرفته است، این رفتار به دور از فلسفه کنفدراسیون فوتبال آسیا است. اگر آنها صحبت از تیمی در زمین می‌کنند، باید بیرون از زمین هم قواعد این مسئله را رعایت کنند. در حالی که خبرنگاران تمامی کشورها مجوز حضور در بازی‌ها را پیدا کرده‌اند، متأسفانه این اتفاق برای خبرنگاران ایرانی نیفتاده و امیدوارم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود و مسئولان قطری و ای‌اف‌سی این معضل را حل کنند.

دیدگاه‌ها