کد خبر : 1298762 | 03 بهمن 1394 ساعت 13:08 | 13K بازدید | 2 دیدگاه

باید از حالا برای چهار سال بعد برنامه ریزی کرد

نصرتی: ژاپن 30 سال بهترین تیم آسیاست

محمد نصرتی که بعد از اردوی ترکیه کمی از ناحیه کشاله پا دچار آسیب شده است در حال حاضر تمرینات فیزیوتراپی و آب‌درمانی انجام می‌دهد.

نصرتی: ژاپن 30 سال بهترین تیم آسیاست
نصرتی به خبرنگار "ورزش سه"، گفت: اردوی خوبی در ترکیه داشتیم ولی فشار سنگین تمرینات و بعدازآن چهار دیدار پیاپی باعث شد که من دچار مصدومیت شوم ولی مشکل من جدی نیست و قبل از شروع لیگ به تمرینات تیمی اضافه می‌شوم.

ایران فرصت‌های بهتری نسبت به ژاپن داشت

من بازی امیدهای ایران را دیدم و فکر می‌کنم در نیمه اول باوجود اینکه ایران به بازی مسلط نبود ولی موقعیت‌های بهتر و بیشتری نسبت به ژاپن داشتیم، اگر ما از فرصت‌هایمان بهتر استفاده می‌کردیم برنده بازی بودیم مثلاً توپ محمدی که به دیرک دروازه برخورد کرد یا همین‌طور شوت کریمی که بازهم تیر دروازه مانع از گل شدن آن شد، اگر به ثمر می‌رسید نتیجه دیگری به دست می‌آمد. درست هست که ما سه گل دریافت کردیم ولی به نظر من این گل‌ها بیشتر روی خلاقیت بازیکنان حریف به ثمر رسید.

بازیکنان ژاپن پخته‌تر از ایران بودند

بازیکنان ژاپن در زدن ضربات آخر فوق‌العاده بودند. نکته‌ای که روی من در این بازی تأثیر گذاشت پخته بودن بازیکنان ژاپن بود در حالی که در ایران فقط دو سه بازیکن مثل آن‌ها داشتیم شاید توضیح این مساله سخت باشد. شاید بازیکنان ما آینده درخشانی در پیش داشته باشند ولی در رده سنی، امیدهای ژاپن به‌هیچ‌وجه پختگی آن‌ها را نداشتند.

تا زمانی که اصولی کار نکنیم به نتیجه نمی‌رسیم

همیشه بعد از شکست‌ها ما به یاد مشکلات رده‌های سنی پایه می‌افتیم. در حالی که تا روزی که کار اصولی و ریشه‌ای روی پایه‌ها صورت نگیرد، موفق نخواهیم شد. در ژاپن از سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری روی پایه‌ها صورت گرفته و بهایی که به این رده‌های سنی می‌دادند در سال‌های اخیر جواب داده است. اگر به نتایج ژاپن دقت کنیم می‌بینیم که این تیم حدود 30 سالی است جزو بهترین تیم‌های آسیا است و به صورت مقطعی و شانسی نتیجه نگرفته است. 

باید از حالا برای چهار سال بعد برنامه ریزی کرد

من یک خسته نباشید به تیم امید می‌گویم به‌هرحال باخت هم بخشی از فوتبال است که امیدوارم این بار مسوولین از این مساله درس بگیرند این درست نیست که ما این تیم را بعد از شکست رها کنیم و چند ماه مانده به رقابت‌های دوباره یاد این بیفتیم. از همین امروز باید به فکر المپیک چهار سال آینده باشیم. من فکر می‌کنم در زمان نوجوانی و جوانی ما با اینکه امکانات کمتر بود ولی بیشتر به تیم‌های پایه بها داد می‌شد. یادم می‌آید که آن زمان تعداد رسانه هم کمتر از حالا بود ولی اکثر آن‌ها اخبار و بازی‌های رده‌های پایه را پوشش می‌دادند. ضمن اینکه در کشور ما امکانات سخت‌افزاری هم کم است. تا روزی که ما استادیوم‌های استاندارد نداشته باشیم، شرایط همین است. در همین اردوی ترکیه تیم یک زمین اصلی داشت 7 زمین تمرین در کنار آن قرار داشت. اگر چنین شرایطی باشد می‌توان دو تا سه زمین را به تمرینات تیم‌های پایه هر باشگاه اختصاص داد. ولی متأسفانه حتی امکانات اولیه هم در ایران وجود ندارد.

دیدگاه‌ها