کد خبر : 1301597 | 14 بهمن 1394 ساعت 12:54 | 98.8K بازدید | 6 دیدگاه

رحمتی درخشید، مظاهری به خسوس رسید

خانه‌تکانی در دروازه تیم‌های لیگ برتر (جدول)

با شروع رقابت‌های لیگ برتر بازهم رقابت بین دروازه بان های حاضر در تیم‌ها داغ شد، دروازه‌بان‌هایی که 7 نفر از آن‌ها توانستند در بازی هفته هجدهم دروازه خود را بسته نگه‌دارند.

خانه‌تکانی در دروازه تیم‌های لیگ برتر (جدول)
به گزارش "ورزش سه"، در تعطیلات لیگ برتر و در فصل نقل و انتقالات، بسیاری از تیم‌های لیگ برتری در دروازه خود تغییراتی به وجود آوردند، سه تیم در آغاز بازی‌ها از دروازه‌بان جدید استفاده کردند و چهار تیم نیز گلر خود را برای این بازی تغییر دادند.
تغییرات انجام‌شده و اتفاقات تأثیرگذار در دروازه تیم‌های لیگ برتر، به همراه بهترین‌های لیگ را مرور می‌کنیم:

اول – فرناندو خسوس 4.5 امتیاز

1081507

گلر برزیلی آبی‌های خوزستان در بازی‌های اخیر درخشش ویژه خود را نداشته است، او که در چهار بازی اخیر سه بار دروازه خود را بازشده دید در 11 بازی اقدام به کلین شیت کرده است و البته برگ برنده او نسبت به رقیب جدی‌اش، دو پاس گلی بود برای هم‌بازیان خود ارسال کرد، او 8 بار دروازه خود را بازشده دید.

رشید مظاهری 2.5 امتیاز

1089754

مظاهری که در بازی برابر آبی‌های تهران در دو موقعیت با سیوهای دیدنی خود مانع از باز شدن دروازه تیم خود شد تعداد کلین شیت های خود را به 11 رساند و نتیجه کلی آمار خود را با دروازه‌بان خوزستانی‌ها مساوی کرد، وی که 10 بار دروازه خود را بازشده دیده است تنها دو امتیاز(به دلیل پاس گل‌های خسوس) از رقیب جدی خود کم دارد.

دوم – حامد فلاح زاده 0.5 امتیاز

1080424

دروازه سایپایی‌ها در بازی اخیر این تیم به میدان نرفت در 10 بازی از دروازه نارنجی پوشان حراست کرد و در 5 موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه خود شد، او 6 بار نیز دروازه خود را بازشده دید.

یک دروازه و سه دروازه‌بان

سه تیم لیگ برتر در 18 بازی انجام‌شده خود در رقابت‌های لیگ پانزدهم با 3 دروازه‌بان، بیشترین دروازه‌بان را در این رقابت‌ها داشته‌اند و از این حیث رکورددار هستند. پرسپولیس، راه‌آهن و سیاه‌جامگان این سه تیم هستند.

1089023

پرسپولیسی‌ها تاکنون از سوشا مکانی، ایمان صادقی و الکساندر لوبانوف در درون دروازه خود استفاده کردند. اما دو تیم دیگر در این مورد با یکدیگر نقطه اشتراکی دارند، محسن فروزان، گلری این فصل را در هر دو تیم بازی کرده است، راه آهنی‌ها تاکنون از ایگور ننزیچ، علی‌محمد رمضانیان و در آخر محسن فروزان استفاده کردند و سیاه‌جامگان نیز در ابتدا فروزان را درون دروازه خود می‌دیدند، پس‌ازآن به سراغ محمدحسن عین افشار رفتند و این روزها نیز محمدناصری را درون دروازه خود می‌بینند.

4 نفر، بدون تغییر تا پایان

درمجموع 16 تیم لیگ برتری تاکنون تنها 4 تیم دست به تغییر دروازه‌بان خود نزدند، تراکتورسازان تاکنون تنها از محمدرضا اخباری، ذوب آهنی‌ها از محمدرشید مظاهری، استقلال خوزستان از فرناندو ده خسوس و صبا نیز تنها از حامد لک استفاده کرده است و می‌توان گفت این 4 دروازه‌بان رکورددار حضور درون دروازه هستند.

هفت گلر از شانزده دروازه‌بان

در بازی‌های انجام‌شده هفته هجدهم لیگ برتر، هفت دروازه‌بان موفق شدند دروازه خود را بسته نگه‌دارند و به‌نوعی آغازی طوفانی در دور جدید بازی‌های لیگ برتر داشته باشند. مهدی رحمتی در برابر حملات ذوبی‌ها مقاومت کرد و یک امتیاز به استقلالی‌ها هدیه داد، محمدرضا اخباری پس از بازگشت از بازی‌های تیم امید در بازی برابر راه آهنی‌ها بازهم کلین شیت کرد، داود نوشی صوفیانی نیز بعد از مدت‌ها توانست بازهم درون دروازه گسترشی‌ها بایستد و دروازه این تیم را بسته نگه دارد.
رشیدمظاهری هم در بازی برابر آبی‌های پایتخت توانست بالاترین رقم کلین شیت را روبروی نام خود ثبت کند، محسن فروزان پس از بازگشت مجدد خود توانست مقابل تراکتورسازان مقاومت کند، علی‌رضا سلیمی پس از آمدن یک رقیب جدی در دربی خوزستان، سنگر خود را دست‌نخورده نگه داشت و مجتبی روشنگر نیز دربازی برابر سایپا در مقابل مهاجمان این تیم مقاومت کرد.

زلزله در دروازه‌ها

در فصل نقل و انتقالات دروازه‌بان زیادی نیز داشتیم که از تیم‌های خود جداشده و یا به تیم جدید پیوسته‌اند، ابتدا به جداشده می‌پردازیم، مهرداد طهماسبی که در دوران حضور خود در جمع تراکتورسازان نتوانست درون دروازه این تیم بایستد، به جمع فولادی‌ها اضافه شد و البته در اولین بازی این تیم نیز درون دروازه نایستاد!
مهرداد بشاگردی، گلر دوم فولادی‌ها در نیم‌فصل اول که در یک بازی برای این تیم به میدان رفته بود از جمع سرخ پوشان جدا شد، پرویز کریمی هم از تیم بحران‌زده استقلال اهواز جدا شد تا ادامه سال فوتبالی خود را در لیگ یک بگذراند، سرگئی پاشنکو، یک بازی پیش از شروع تعطیلات از جمع ملوانان جدا شد، ایگور ننزیچ نیز از راه آهنی‌ها دور شد و البته ایمان صادقی هم پیراهن سرخ را از تن خود درآورد تا برای ادامه بازی‌های خود به لیگ یک برود.

مرکز تغییر و تحولات، پرسپولیس

در خط دروازه، پرسپولیسی‌ها بیشتر از هر تیم دیگر تغییر تحول داشته‌اند، علاوه بر جدایی صادقی، این تیم دو دروازه‌بان هم به جمع بازیکنان خود اضافه کرده است، علی محسن زاده و الکساندر لوبانوف، گلرهایی هستند در ادامه بازی‌های لیگ این تیم را همراهی خواهند کرد.
اما در فصل نقل و انتقالات محسن فروزان هم که از هفته دهم به بعد در تیمی توپ نزده بود به جمع راه آهنی‌ها اضافه شد و در اولین دیدار خود برای این تیم کلین شیت کرد، به‌غیراز او مهرداد طهماسبی هم حرف‌وحدیث فراوان مبنی بر پیوستن او به پرسپولیسی‌ها مطرح‌شده بود درنهایت به جمع فولادی‌ها اضافه شد.

حرف‌وحدیث‌ها، حول دروازه

بیشترین حجم حرف‌وحدیث‌های فوتبال ایران در ماه اخیر هم حول‌وحوش همین خط دروازه بود و البته بازهم نام سرخ پوشان بیشتر از هر تیم دیگر به چشم می‌خورد، سوشا مکانی و علی‌رضا بیرانوند را می‌توان پرکلیک ترین و پرسرچ ترین نام این روزهای فوتبال ایران دانست، این دو دروازه‌بان که در اردوی تیم ملی و دوره‌ای نیز در تیم نفت با یکدیگر هم‌بازی بودند به دلیل حرف‌وحدیث‌هایی مبنی بر جدایی‌شان از تیم‌های نفت و پرسپولیس مطرح‌شده بود بیشترین حاشیه و خبر را در ماه اخیر داشتند.

شرح جدول:

دروازه‌بان‌هایی که در بیش از 60 درصد بازی‌های تیم خود به میدان رفتند در جدول اصلی حضور دارند و دروازه‌بان‌های دیگر در جدول فرعی قرار گرفتند. گلرها بابت هر گل خورده نیم امتیاز منفی و بابت هر کلین شیت نیم امتیاز و هر مهار پنالتی یک امتیاز مثبت دریافت می‌کنند.

فرناندو خسوس دو امتیاز بابت دو پاس گل خود دریافت کرده است و دروازه‌بان‌هایی که دیگر در لیگ برتر حضور ندارند بارنگ متفاوت مشخص‌شده‌اند.

1089777
1089778

دیدگاه‌ها