کد خبر : 1301824 | 15 بهمن 1394 ساعت 10:07 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

احتمال رویارویی بسکتبال با اروپایی‌ها در تهران

فدراسیون بسکتبال در نظر دارد با دعوت از سه کشور اروپایی و آسیایی تورنمنتی را در تهران برگزار کند.

احتمال رویارویی بسکتبال با اروپایی‌ها در تهران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال، نشست شورای راهبردی بسکتبال با حضور  محمود مشحون رئیس فدراسیون، علی توفیق دبیر، بائرمن سرمربی تیم ملی، بیژن قهرمان لو و نادر کاشانی از پیشکسوتان بسکتبال،  عباس مقدس زاده رئیس کمیته مسابقات، واحد پور رئیس کمیته داوران، خلخالی پیشکسوت بسکتبال، رضا مشحون رئیس کمیته فنی، عنایت آتشی پیشکسوت بسکتبال، بهمن سلیمانی نایب رئیس فدراسیون، رضا نوری سرمربی تیم ملی جوانان، محسن صادق زاده رئیس هیات اصفهان، سررشته سرپرست تیم ملی، محمد کرمانشاهی رئیس کمیته انضباطی، ،قاسم کیانی سخنگوی فدراسیون، گرامیان رئیس کمیته استانها، فاطمه کرم زاده نایب رئیس بانوان و مهدی واعظی مدیر روابط عمومی  در محل فدراسیون برگزار شد.

دربخش اول  این جلسه کلیات برنامه‌های تیم ملی بعد از اتمام لیگ تصویب و برنامه ریزی 40 روزه برای حضور تیم ملی بسکتبال در مسابقات انتخابی المپیک ریو انجام شد. همچنین بائرمن سرمربی تیم ملی با توجه به احتمال برگزار نشدن مسابقات رده بندی پنجم تا هشتم سوپرلیگ پیشنهاد داد که بعد از مشخص شدن تیم‌های نهایی،‌ مینی کمپی با حضور بازیکنان مورد نظر وی در تیم‌های پنجم تا هشتم و جوانان مستعد برگزار شود.

در جلسه شورای راهبردی لیگ همچنین نحوه نظارت بر لیگ و ساماندهی کلاس های آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و درباره کلیات برنامه راهبردی چهار ساله بحث شد.

در ابتدای این نشست درک بائرمن سرمربی تیم ملی  برنامه‌های خود را برای آماده سازی تیم ملی پیش از رقابت های انتخابی المپیک به شورای راهبری فدراسیون  ارائه داد و این برنامه ها به تصویب شورا رسید. طبق برنامه، مسابقات سوپر لیگ بسکتبال سوم اردیبهشت 1395 به پایان می‌رسد و تیم ملی بعد از دو هفته استراحت از 18 اردیبهشت وارد اردوی تدارکاتی برای تورنمنت انتخابی المپیک می‌شود. کادرفنی تیم ملی هم به مدت 40 روز بازیکنان ملی را تا زمان اعزام به رقابت های انتخابی در شهر تورین ایتالیا در اختیار خواهند داشت.

بائرمن در جلسه امروز تاکید داشت که با توجه به زمان کم تا مسابقات انتخابی،‌ تعداد کمی از بازیکنان مورد نظر را به اردوهای اولیه دعوت می‌کند، اما بازیکنانی هم در مسابقات لیگ نظر او را جلب کرده اند که این بازیکنان جوان را به صورت جداگانه زیر نظر خواهد داشت.

دیگر موارد تصویبی این جلسه به شرح زیر است:

حضور قطعی در تورنمنت اطلس
مسابقات اطلس چین در خرداد سال 95 برگزار می‌شود و با موافقت مسئولان فدراسیون،‌ حضور تیم ملی ایران دراین رقابت‌ها قطعی شده است. به این ترتیب ملی پوشان بزرگسال در پنج مسابقه تورنمنت اطلس شرکت می‌کنند و پس از آن هم طبق برنامه پنج رقابت اروپایی،‌ انتظار آنها را می‌کشد. برنامه اروپایی تیم ملی یا شامل پنج مسابقه تدارکاتی در کشورهای فرانسه،‌ لیتوانی و آلمان می‌شود و یا یک تورنمنت تدارکاتی با پنج مسابقه در یک کشور جایگزین سفر به چند کشور اروپایی خواهد شد.

میزبانی مسابقات در ایران
شورای راهبردی بسکتبال با توجه به سال‌ها محرومیت تماشاگران ایرانی از تماشای مسابقات ستاره‌های تیم ملی بسکتبال در داخل کشور درخواست دادند که چند مسابقه تدارکاتی هم در داخل ایران برنامه ریزی شود. به این ترتیب فدراسیون بسکتبال با کشورهای ترکیه و آلمان برای سفر به ایران وارد مکاتبه شده و تلاش می‌شود یکی از کشورهای فیلیپین یا ژاپن در کنار دو کشور اروپایی به ایران سفر کنند.
مسابقات انتخابی المپیک از روز 14 تا 19 تیر در شهر تورین برگزار می شود و تیم ملی بسکتبال ایران تنها در صورت قهرمانی در این تورنمنت 6 تیمی،‌ جواز حضور در المپیک را پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها