کد خبر : 1302088 | 16 بهمن 1394 ساعت 18:08 | 93.8K بازدید | 0 دیدگاه

گفت و گو با رضا قاسمی پای دیوار المپیک

دونده سرعت ایرانی به دنبال بولت

رضا قاسمی سریع ترین مرد ایران یک بار دیگر رکورد خود را بهبود بخشید و حالا برای مسابقات جهانی و آسیایی خود را آماده می کند.

دونده سرعت ایرانی به دنبال بولت
به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی ایران اتفاقات بسیار بزرگی افتاد و تعداد قابل توجهی از رکوردهای ملی بهبود پیدا کرد. سپیده توکلی، الناز کمپانی و فرزانه فصیحی در بخش بانوان ماده های مختلف را به رکوردهای جدید رساندند و رضا قاسمی هم در بخش مردان موفق شد رکورد 60 متر را که به خودش تعلق داشت، بهبود بخشد. قبل از این هم محمدجعفر مرادی توانسته بود رکورد ماراتن را به میزان قابل توجهی بالا ببرد. تمام این رکوردشکنی ها در سالی که مسابقات جهانی و المپیک پیش رو است جای امیدواری دارد اما هنوز رکوردهای جهانی دور از دسترس است.

1090131

رضا قاسمی موفق شد در همین مسابقات اخیر داخل سالن رکورد دو 60 متر را از 58/6 به 52/6 کاهش دهد اما به دلیل نقص فنی دستگاه PHOTO FINISH رکورد جدید او ثبت نشد اما او هنوز سریع ترین مرد ایران است. قاسمی در مسابقات جهانی سال گذشته با اوسین بولت، مایک رودریگز و دیگر بزرگان دو سرعت جهان در یک میدان دویده است و حتی می توان او را حتی در دسته بهترین های دنیا هم قرار داد اما در سال المپیک هنوز دغدغه دو و میدانی ورودی آسیا و نهایتا جهانی است و کمتر کسی به المپیک فکر می کند.

گفت و گو "ورزش سه" با رضا قاسمی از جایی شروع شد که او از مسابقه با بولت می گوید و در توصیفی جالب آن رقابت را این طور گفت:« تا 50 متر اول با هم بودیم و یکهو رفت...!»

1090134

او درباره اینکه چرا کمتر پیش می آید ورزشکاران دو و میدانی در ایران به المپیک فکر می کند، می گوید:« ما امکانات خوبی داریم و خوب تمرین می کنیم. اردوی کیش را هم پشت سر گذاشتیم و آماده هستم اما ماجرا خیلی با این مسائل متفاوت است. قهرمان های درجه یک دنیا اکثرا در آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی تمرین می کنند و شرایط خیلی خاصی دارند. داشتن مربی خصوصی، فیزیوتراپ، ماساژور، دکتر تغذیه و این طور مسائل یک بعد موضوع است اما با بزرگان جهان تمرین کردن خودش در انگیزه و شرایط تمرینی بسیار موثر است. در کنار آنها می توانی خوب تمرین کردن و درس های زیادی گرفت که فعلا شرایط برای ما آن طور نیست. احسان حدادی در حال حاضر در آفریقا جنوبی با بهترین پرتاب کنندگان دیسک تمرین می کند و می بینید که او همیشه جزو بهترین های جهان و افتخار ایران بوده است.»

1090133

قاسمی در توضیحی مهم گفت:« معمولی ترین مسابقات فوتبال خارجی و حتی والیبال هم از تلوزیون پخش می شود اما من 5 بار مسابقات جهانی رفتم و فقط چند بار در حد ثانیه در اخبار نتیجه آن را اعلام کردند. اقبال عمومی و توجه به دو و میدانی در ایران صفر است و این رکوردها در این فضا به نظر من طبیعی است. شما کشورهایی که دو و میدانی کاران درجه یک دارند را مورد بررسی قرار دهید می بینید که چه قدر این رشته در آنجا مطرح است و به آن اهمیت می دهند اما باید پذیرفت در ایران حتی رسانه ها هم دوست ندارند توجه زیادی به آن داشته باشند در حالیکه همیشه گرانترین بلیت های المپیک و پر بیننده ترین مسابقات آن رقابت ها دو و میدانی، مخصوصا دو سرعت است.»

1090135

سریع ترین مرد ایران درباره رکوردی که زد و ثبت نشد هم گفت:« رکورد قبل هم دست خودم بوده است و حالا حساسیت زیادی روی این موضوع نیست اما باید شرایط بهتر شود. اگر کمی تیم داری و تزریق پول از فوتبال و والیبال به سمت دو و میدانی هم بیاید اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.»

دیدگاه‌ها