کد خبر : 1302153 | 17 بهمن 1394 ساعت 08:24 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

مردم ایران به من احترام می‌گذارند

نیکولوف: با پیکان به دنبال قهرمانی هستیم

سرعتی زن بلغاری تیم والیبال پیکان گفت: امسال به همراه تیم پیکان به دنبال قهرمانی در لیگ ایران هستم.

نیکولوف: با پیکان به دنبال قهرمانی هستیم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، نیکولای نیکولوف درمورد حضورش در لیگ ایران اظهار داشت: لیگ والیبال ایران یکی از معتبرترین لیگ‌های والیبال در جهان است به ویژه پس از حضور ولاسکو این پیشرفت به شکل جدیدی در والیبال ایران ایجاد شد. ولاسکو کیفیت خوبی به والیبالیست‌ها و تیم ملی والیبال ایران داد و این موضوع در لیگ هم نمود پیدا کرد باعث افزایش کیفیت لیگ شد.
وی افزود: من هم از همان زمان در لیگ والیبال ایران حضور داشتم. از زمان ورود به تیم پیکان به سرعت با سیستم این تیم به هماهنگی رسیدم. هدف ما رسیدن به فینال مسابقات لیگ است و در نهایت کسب عنوان قهرمانی است.
نیکولوف درخصوص مربیانی که با آنها کار کرده است، گفت: نمی‌توانم در بین مربیانی که با آن ها کار کرده ام یکی را انتخاب کنم و عنوان کنم کدام‌یک مربی بهتری بودن. به اعتقاد من هر مربی که بتواند سازمان دهی خوبی به تیمش بدهد موفق تر خواهد بود. با این حال همیشه گفته ام که استویچف، مربی سابق تیم ملی بلغارستان همیشه یکی از مربیان محبوب من است زیرا این مربی یک ویژگی اخلاقی خوب داشت و آن این بود که به جای تنبیه بازیکنانی که مرتکب اشتباه می‌شدند تلاش می‌کرد آن ها را به راه راست هدایت کند.
سرعتی زن بلغاری تیم پیکان با اشاره به کسی عنوان قهرمانی ایران و آسیا همراه با متین ورامین، خاطرنشان کرد: حضور در تیم متین برای من خاطره بسیار خوبی بود. به همراه این تیم توانستیم قهرمان لیگ و قهرمان آسیا شویم. در تیم متین بهترین ملی پوشان ایران حضور داشتند و علاوه بر آن مربی خوب کار بلدی مانند بانیولی را روی نیمکت داشتیم. در واقع این تیم هیچ چیز برای قهرمان شدن در ایران و آسیا کم نداشت و به هدف خود هم رسید. از حضور در متین خاطره خوبی دارم زیرا برای بردن متولد شدم و با این تیم بهترین پیروزی ها را کسب کردم.
وی درخصوص مسابقات انتخابی المپیک و ناکامی در این مسابقات گفت: باید بگوییم که در رقابت های انتخابی المپیک اروپا خوب کار نکردیم. البته با تیم های خوبی هم گروه بودیم و مصدومان زیادی هم داشتیم. با این حال نباید به دنبال بهانه جویی باشیم. متاسفانه نتوانستیم در این مسابقات قهرمان شویم و حتی نتوانستیم در رده دوم یا سوم قرار بگیریم تا بتوانیم برای شانس مجدد به ژاپن برویم و حضور در المپیک 2016 را از دست دادیم.
نیکولوف عنوان کرد: به همراه تیم ملی والیبال بلغارستان در تابستان باید در مسابقات لیگ جهانی به مصاف ایران بروم، قطعا حضور در دیداری که بازیکنان تیم حریف را بسیاری از دوستانم تشکیل می دهند ساده نخواهد بود. البته من می توانم نکات خوبی از نحوه والیبال ایران و نکاتی عملکرد بازیکنان ایرانی به هم تیمی هایم گوشزد کنم و این برای ما خوب خواهد شد. این حاصل دنیای حرفه ای ورزش است و هر رفاقتی هم بیرون از زمین وجود داشته باشد در داخل زمین باید رقابت سالم برقرار باشد.
وی با بیان اینکه سبک و کیفیت والیبال در لیگ ایران و ایتالیا متفاوت است، خاطرنشان کرد: در لیگی مانند ایتالیا هیچ وقت بازیکنی در پست من که مدافع میانی است نمی تواند امتیازات زیادی برای تیمش کسب کند زیرا سبک بازی والیبال در هر کشوری متفاوت است. اما در ایران برای بازیکنی در پست من فرصت مناسبی وجود دارد که بتوانیم خودی نشان بدهیم و تاثیرگذاری خود در تیم را به عینه ببینیم.
وی افزود: لیگ ایران از لحاظ وضعیت مالی و مبالغ پرداختی به بازیکنان در سطح خوبی قرار دارد و شاید از خیلی از لیگ های جهان بهتر باشد. شاید تنها لیگ هایی مانند روسیه و ترکیه وضعیت مالی بهتری از ایران داشته باشند. البته نمی توان اظهار نظر دقیقی در این باره کرد چون در هر لیگی دو یا سه تیم بازیکنان بهتری دارند و قراردادهای بیشتری می بندند.
نیکولوف در مورد اینکه بازیکنان برتر ایران چه نفراتی هستند، تصریح کرد: نمی توانم از بین بازیکنان این فصل لیگ والیبال شش نفر را انتخاب کنم. در واقع ترجیح می دهم شش بازیکن منتخب خودم را در ذهنم نگه دارم و بیان نکنم.
وی با بیان اینکه مردم ایران رفتار بسیار خوبی دارند و با من محترمانه رفتار می کنند، اظهار داشت: حتی زمانی که در زمین خوب نتیجه نمی گیرم هم باز هم محترمانه رفتار می کنند.این رفتار آن ها از مردم بلغارستان بهتر است.
فرصت نکردم شهرهای ایران را به صورت توریستی بگردم اما در مجموع تهران را بیشتر دوست دارم زیرا شباهت بیشتری به شهرهای بلغارستان دارد و زمان برایم بهتر می گذرد. در تهران دوستان زیادی دارم که می توانم در مواقع استراحت به دیدن آن ها بروم و این برایم بهتر است.


دیدگاه‌ها