کد خبر : 1302185 | 17 بهمن 1394 ساعت 11:22 | 104.1K بازدید | 28 دیدگاه

من یک ایرانی اصیلم

دژاگه: در جام جهانی برنده واقعی ایران بود نه آرژانتین

ستاره ایران در جام جهانی 2014 در مصاحبه با سایت فیفا حرف های جالب توجهی زد.

دژاگه: در جام جهانی برنده واقعی ایران بود نه آرژانتین
به گزارش "ورزش سه"، اشکان دژاگه که نقش به سزایی در صعود ایران به جام جهانی 2014 داشت در این رقابت ها هم بار دیگر توانایی هایش را به رخ کشید و یکی از ستاره های ایران در برزیل بود . اوج هنرنمایی های این بازیکن در جدال با آرژانتین بود گرچه به اذعان اشکان داور صربستانی آن روز این فرصت را از ایرانی ها گرفت که به یک برد تاریخی برسند. دژاگه که این روزها با پیراهن العربی در لیگ ستارگان قطر می درخشد در گفتگوی مفصل خود با سایت فیفا حرف های جالب توجهی زد که گزیده ای از آن را می خوانید.

اتفاقات بازی با آرژانتین مثل یک حسرت در دلم ماند

تمام دنیا دیدند که ایران مقابل آرژانتین چطور بازی کرد و نباید بازنده می شد اما اتفاقات به شکلی پیش رفت که متاسفانه نتیجه برای ما نباشد. هیچ وقت اتفاقات آن روز از یادم نمی رود و مثل یک حسرت در دلم می ماند.داور صرب در آن روز یک پنالتی صد درصد روی من را نگرفت و به جرات می گویم که عامل شکست ایران مقابل آرژانتین بود.
البته در آن جام بوسنی هم اسیر اشتباهات داوری شد و چه بسا اگر آن اشتباهات نبود، این تیم به مرحله دوم صعود می کرد. تمام دنیا هم گفتند ما به داور باختیم نه آرژانتین. ما در بازی نیجریه خوب بازی کردیم و یک مساوی ارزشمند گرفتیم و می توانستیم جلوی آرژانتین حتی برنده باشیم ولی اشتباهات داوری همیشه هست و گاهی به نفع ماست و گاهی به ضررمان. در آن مسابقه من یک ضربه سر زدم که نمی دانم دروازه بان آرژانتین چطور آن را مهار کرد. موقعیت های ما بیشتر از آرژانتین بود و می توانم این ادعا را داشته باشم که برنده واقعی آن بازی ما بودیم نه آرژانتینی ها.

جلوی بوسنی روز خوب ایران نبود

در بازی بوسنی هم من هم سایر بازیکنان روز خوبمان نبود و متاسفانه شکست خوردیم و حذف شدیم. اگر ادین ژکو آن گل را نمی زد و اگر توپ مسعود شجاعی در نیمه اول گل می شد، شاید سرنوشت به طور کامل تغییر می کرد. اما هر چه بود آن تورنمنت تجربه بزرگی برای من و سایر بازیکنان ایران بود . به نظرم مردم ایران هم از عملکردمان در این جام راضی بودند که حتی با باخت ما به ارژانتین هم به خیابان ها ریختند و شادی کردند.

1078903

من یک ایرانی اصیلم

برای قبول پیشنهاد تیم ملی ایران دلیل خاصی جز ایرانی بودنم وجود نداشت و هر ایرانی دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند. از آن جا که من خودم را یک ایرانی اصیل می دانم این افتخار نصیبم شد تا برای کشورم بازی کنم و با رقبا بجنگم. گرچه اعتراف می کنم  دراین  پروسه کارلوس کی روش نقش مهمی داشت، همین طور اعضای کادر فنی. جواد نکونام همبازی فعلی ام در العربی هم نقش مهمی داشت. او چندین و چند بار با خودم و همین طور پدرم حرف زد. اولین بار من و جواد همراه با هم به ایران آمدیم. او از آن روز همیشه از من حمایت کرد و می توانم بگویم یکی از بهترین دوستانم بوده است. همین جا باید از مردم ایران هم تشکر کنم که پشت سر من بودند و همیشه حمایتم کرده اند. آنها همیشه با قلب و با تمام وجودشان در کنار تیم ملی بوده اند.

ایران پوست انداخته در روسیه حاضر خواهد بود

ما الان تیمی جوان و پوست انداخته داریم که رفته رفته به تیمی یکدست و هماهنگ تبدیل می شود و شک ندارم اگر حمایت های لازم انجام شود این تیم دوباره می تواند لحظات خوشی را برای ایرانی ها رقم بزند و یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی 2018 باشد. من هم خیلی دوست دارم برای دومین بار طعم حضور در چنین تورنمنتی را با پیراهن ایران بچشم و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

دیدگاه‌ها