کد خبر : 1302243 | 17 بهمن 1394 ساعت 14:32 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

فراز و فرهاد آماده‌تر از همیشه

پیش بازی سیاه‌جامگان- گسترش فولاد

سیاه جامگان با پیروزی خارج از خانه برابر نفت آسیایی و روحیه بالا به مصاف تیمی می‌رود که اخیرا صبای دایی را با 2 گل شکست داده و در شرایط آرمانی به سر می‌برد.

پیش بازی سیاه‌جامگان- گسترش فولاد
به گزارش "ورزش سه"، فرهاد کاظمی در دو مسابقه اخیر 6 امتیاز گرفته و مثل دور برگشت فصل گذشته که راه‌آهن را از سقوط نجات داد حالا هم در اوج است. در سوی مقابل هم فراز کمالوند امیدوار به تکرار نمایش شاگردانش در دو هفته گذشته لیگ که یک تساوی و یک برد داشتند است تا آنها را از میانه جدول جدا کند و بالاتر ببرد.

وضعیت دو تیم

سیاه جامگان تا هفته پنجم لیگ دو برد و سه باخت داشت اما بعد از آن تا هفته شانزدهم این تیم با پیروزی آشتی نکرد و از 11 مسابقه تنها سه مساوی گرفت که آنها را به رده پانزدهم جدول رساند ولی فرهاد کاظمی با پیروزی برابر استقلال اهواز قعر جدولی و همچنین بازسازی روحی و فنی شاگردانش در تعطیلات نیم‌فصل توانست هفته گذشته به پیروزی مهمی مقابل نفت تهران دست یابد و با یک پله صعود در جدول جای راه‌آهن را بگیرد.

با وجود اینکه گسترش فولاد فصل گذشته با یازدهمی در لیگ به کار خود پایان داد اما مسئولان این تیم همچنان با فراز کمالوند به عنوان سرمربی همکاری کردند و او نیز توانست جواب اعتماد آنها را بدهد و تیمش را تا پایان هفته سیزدهم تا رده ششم بالا بیاورد. پس از آن گسترش فولاد از سه بازی یک امتیاز گرفت اما تساوی پیش از تعطیلات در دربی تبریز برابر تراکتورسازی آنها را با روحیه به وقفه نیم‌فصل فرستاد و این تیم توانست هفته گذشته با کسب 3 امتیاز و ارائه نمایش زیبا مقابل صبای قم دوباره به روزهای خوبش برگردد. 

خاطره گل نیم‌فصل اول

در بازی رفت که محسن فروزان دروازه‌بان سیاه جامگان بود دقیقه 20 گسترش فولاد در تبریز صاحب پنالتی شد که آن را مگنو باتیستا زد اما دروازه‌بان مشهدی‌ها گرفت و در ریباند داریوش شجاعیان گلزنی کرد تا تیم فراز کمالوند با همین تک گل برنده دیدار نیم‌فصل اول باشد.

جدال‌ها

با توجه به اینکه سیاه جامگان امسال تازه لیگ برتری شده است این تیم تنها در هفته چهارم لیگ برتر سابقه رویارویی با گسترش فولاد را داشته که یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد. البته گسترش فولاد در مقابل پدیده دیگر نماینده مشهد در چهار مسابقه تنها یک بار پیروز شده و در دیگر بازی‌ها بازنده بوده است.

غائبان

گسترش فولاد بدون محروم پای به این مسابقه می‌گذارد اما به احتمال فراوان مصطفی اکرامی که دقیقه 28 دیدار هفته گذشته برابر صبا به علت مصدومیت تعویض شد در تیم فراز کمالوند برای مسابقه با سیاه جامگان نباشد.

نکته خاص

سیاه جامگان برای نخستین بار در طول لیگ پانزدهم بعد از دو برد متوالی به مصاف یک تیم می‌رود. فرهاد کاظمی امیدوار است روندی که در نیم‌فصل دوم پیش گرفته ادامه دهد و از جمع پایین جدولی‌ها رهایی یابد.

تغییرات جدولی

سیاه جامگان در صورت پیروزی برابر گسترش فولاد و البته تساوی یا شکست فولاد خوزستان می‌تواند مثل هفته گذشته یک پله صعود کند اما شکست یا تساوی آنها و در سوی دیگر پیروزی راه آهن شاگردان کاظمی را مجددا به رده پانزدهم باز می‌گرداند.

گسترش فولاد اگر مقابل سیاه جامگان سه امتیاز کسب کند حداقل یک رده و حداکثر تا سه پله در جدول بالا می‌رود ولی شکست آنها و در مقابل پیروزی سپاهان تیم کمالوند را دهم جدول خواهد کرد.

ستاره‌ها

رضا عنایتی با وجود اینکه 39 سال سن دارد و به عقیده خیلی‌ها فوتبالش تمام شده این فصل باارزش‌ترین بازیکن تیمش نام گرفته است. او 3 گل زده و 3 پاس گل داده و علاوه بر آن نقش مهمی در کسب 15 امتیاز سیاه جامگان در این فصل داشته است که مورد ستایش کاظمی نیز قرار دارد.

در گسترش فولاد هم محمد ابراهیمی با 4 گل زده و 4 پاس گل ستاره تیمش است و فراز کمالوند با به کارگیری خوب از بازیکن مورد علاقه‌اش توانسته او را احیاء کرده و همچنین به یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیمش بدل کند.

بازیکن مشترک

علیرضا نقی‌زاده هافبک- مهاجم تیم ملی امید فصل گذشته در گسترش فولاد تبریز بازی می‌کرد که پیش از شروع لیگ پانزدهم به سیاه جامگان پیوست.

ترکیب احتمالی دو تیم

سیاه جامگان: محمد ناصری، کیل کنویا، بهروز افشار، حسین زامهران، رضا شربتی، اولو کورده آیگوسبی، مصطفی احمدی، حمیدرضا علی‌عسگر، میلاد نوری، آلاگی دودومتر سوسه و رضا عنایتی
سرمربی: فرهاد کاظمی

گسترش فولاد: داوود نوشی‌صوفیانی، محمد نصرتی، سید محسن حسینی، امید نظامی‌پور، محمد امین درویشی، مگنو باتیستا، محمد ابراهیمی، داریوش شجاعیان، علیرضا لطیفی، سید مهدی سیدصالحی و لئوناردو پیمنتا
سرمربی: فراز کمالوند

دیدگاه‌ها