کد خبر : 1302244 | 17 بهمن 1394 ساعت 14:32 | 4.2K بازدید | 1 دیدگاه

جنگ خانوادگی در قم

پیش بازی صبا - راه‌آهن

صبا به دنبال جبران شکست برابر گسترش فولاد است تا دوباره به جمع مدعیان لیگ اضافه شود و در آن سوی میدان نیز تارتار امیدوار است مثل بازی با تراکتورسازی حداقل یک امتیاز از یک تیم پرمهره دیگر لیگ بگیرد و از قعر جدول رها شود.

پیش بازی صبا - راه‌آهن
 به گزارش "ورزش سه"، صبا با شروع بد در دور برگشت و کسب 3 امتیاز از سه بازی نیم‌فصل دوم برای جبران مافات و کم کردن فاصله امتیازی با بالای جدولی‌ها محکوم به شکست راه‌آهن است اما آنها کار راحتی برابر تیم مهدی تارتار که نسبت به بازی‌های پایانی دور رفت متحول شدند و علاوه بر دو تساوی برابر فولاد و تراکتورسازی مهره‌های خوبی جذب کردند نخواهند داشت.

وضعیت دو تیم

صبای قم که شروع بدی با سه تساوی پیاپی و بعد از آن باخت مقابل راه‌آهن داشت از پنجمین مسابقه فصل سیر صعودی گرفت تا جایی که آنها در پایان هفته چهاردهم رتبه چهارم را در اختیار داشتند. تیم دایی برخلاف نتایج نیم‌فصل اول در چهار بازی اخیر تنها 3 امتیاز گرفته که باعث شده صبا در حال حاضر ششم جدول باشد. قمی‌ها در دو بازی اخیر تنها یک گل زدند و باختند که این مسئله در لیگ پانزدهم برای آنها اتفاق نیفتاده بود.

در بازی دور رفت هدایت راه‌آهن بر عهده فرهاد کاظمی بود که توانستند صبا را شکست دهند. راه‌آهن 10 بازی است روی خوش به برد نشان نداده و فقط یک گل زده است که آمار ضعیفی است اما آنها از هفته چهاردهم بازی‌هایشان یکی در میان مساوی و باخت شده و اگر همین روند ادامه داشته باشد مقابل صبا روز باخت آنها است. تارتار در نخستین بازی بعد از تعطیلات تساوی ارزشمندی برابر تراکتورسازی پرمهره کسب کرد که امید را برای بقای این تیم در لیگ زنده نگه داشت.

به یاد گل‌های نیم‌فصل اول

در دیدار رفت، گل اول راه‌آهن روی پاس به اشتباه رضا حقیقی و شوت مهرداد محمدی که در میانه راه به پای امیرحسین صادقی کمانه کرد به ثمر رسید و گل دوم آنها نیز روی پاس در عمق زیبای امین منوچهری که دیگر در راه‌آهن نیست و فرار محمدی از بین صادقی و ماچادو با شوت این بازیکن زده شد. برای صبا هم محمد اوسانی روی پاس طولی جلال‌الدین علی‌محمدی گلزنی کرد.

جدال‌ها

از پنجمین دوره لیگ برتر تاکنون صبا و راه‌آهن 21 بار به مصاف هم رفتند که صبایی‌ها با عملکردی خوب 10 مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشتند و 4 دیدار را واگذار کردند. هفت بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. برد 5 بر 2 خانگی صبا در هفته چهارم فصل 90-89 پر گل‌ترین دیدار می‌باشد اما در مجموع مسابقات دو تیم، راه‌آهن 16 گل زده و صبا 28 مرتبه دوازه حریفش را باز کرده است. قمی‌ها در پنج دیدار اخیر خود با لوکوموتیورانان تنها یک باخت داشتند و دو بار هم پیروز شدند. راه‌آهن که در لیگ پانزدهم تنها دو برد کسب کرده شاید بتواند آمار ضعیف تقابل‌هایش با صبا را در دیدار پیش رو جبران کند اما مطمئنا آنها کار راحتی برابر تیم دایی نخواهند داشت.

1090245

غائبان صبا بیشتر است

امیرحسین صادقی که تنها در هفته اول برای صبا به میدان نرفت و در سایر مسابقات مدافع میانی قمی‌ها بود این بازی را به دلیل سه اخطاره بودن از دست داده است. جلال‌الدین علی‌محمدی و سید مهدی حسینی هم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمشان نیستند.

مهرداد محمدی با اخطاری که در بازی با تراکتورسازی گرفت نمی‌تواند در بازی مهم با صبا برای راه‌آهن بازی کند. البته طبق سایت سازمان لیگ میلاد ابطحی نیز دیگر محروم تیم تارتار است ولی سایت باشگاه راه‌آهن این موضوع را تایید نمی‌کند.

نکته خاص

مثل گلزنان بازی رفت و برگشت صبا و راه‌آهن در فصل گذشته که امسال در این تیم‌ها حضور ندارند میلاد محمدی نیز که ستاره تیمش در بازی نیم‌فصل اول بود و در دیداری که 2 بر یک پیروز شدند دو گل به حامد لک زد در بازی فردا محروم است. نتیجه دیدار نیم فصل نخست سال گذشته این دو تیم نیز که 2 بر 2 شده بود محمد غلامی دو بار برای راه‌آهن و هادی شکوری و آمبونو آچیله برای صبایی‌ها گلزنی کردند. در هفته بیست و دوم لیگ چهاردهم نیز که قمی‌ها یک بر صفر پیروز شدند توسط جواد کاظمیان به گل دست یافتند. حالا این پنج گلزن سال گذشته به همراه محمدی گلزن راه‌آهن نیم‌فصل اول در بازی ساعت 15 یکشنبه صبا و راه‌آهن نیستند.

بازیکنان مشترک

سامان آقازمانی که در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم برای راه‌آهن توپ می‌زد تنها بازیکن صباست که این هفته برابر تیم سابقش بازی می‌کند.

سیداحمد مهدی‌زاده هم که فقط در دور رفت فصل گذشته بازیکن صبا بود و نیم فصل دوم با پیکان مقابل تیم سابقش قرار گرفت این بار با پیراهن زرد راه‌آهن برابر قمی‌ها که خیلی خاطره خوشی هم از این تیم ندارد قرار خواهد گرفت.

کانون توجه

بازگشت مهدی تارتار به قم و قرار گرفتن مقابل صبایی که فصل گذشته هدایت آن را بر عهده داشت جالب‌ترین اتفاق بازی فردای این دو تیم است. او که مشکلات زیادی در صبا داشت توانست با این تیم نهم لیگ شود که نتیجه نسبتا خوبی با آن شرایط نابسامان صبا به حساب می‌آمد.

علی دایی هم برابر تیم مورد علاقه‌اش راه‌آهن که دو فصل سرمربی آن بود قرار می‌گیرد تا روی نیمکت دو تیم کسانی باشند که سابقه هدایت تیم مقابل را تجربه کردند.

همچنین حضور پیام صادقیان برای نخستین بار در ورزشگاه تیم صبا نیز نکته قابل توجه این مسابقه است که مطمئنا موجب استقبال بیشتر از دیدار تیم دایی و راه‌آهن خواهد شد.

ترکیب احتمالی دو تیم

صبا: حامد لک، مسعود حق‌جو، فیلپه ماچادو، جهابخش ذبیحی‌طاهر، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، پیام صادقیان، فرید بهزادی‌کریمی(کریم اسلامی) و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

راه‌آهن: محسن فروزان، میلاد ابطحی، ابراهیم کریمی، سید احمد مهدی‌زاده، حامد زمانی، بهادر عبدی، فرشاد فرجی، مهدی حنفی، سید علی فاطمی، محمد عباس‌زاده و  آنتونوس سولومو
سرمربی: مهدی تارتار

دیدگاه‌ها