کد خبر : 1302473 | 18 بهمن 1394 ساعت 15:24 | 280.6K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار سناریوی همیشگی در اصفهان

ذوب‌آهن 2 - پرسپولیس 2؛ خشم و افسوس برانکو

باز هم تساوی دو بر دو پرسپولیس برابر تیم اصفهانی در دومین هفته پیاپی و این بار هم در یک بازی زیبا که طلسم شکست های پیاپی این تیم را شکست.

ذوب‌آهن 2 - پرسپولیس 2؛ خشم و افسوس برانکو
به گزارش "ورزش سه"، در این بازی تماشایی پرسپولیس توسط عالیشاه (35) و علیپور (80) به گل رسید و گل‌های  ذوب  را حسن‌زاده‌(پنالتی) و تبریزی(2+90) به ثمر رساندند.

استادیوم فولادشهر، تماشاگر: 8 هزار نفر
داور: اشکان خورشیدی

ذوب‌آهن:

محمدرشید مظاهری، محمد نژادمهدی، علی همام(مرتضی تبریزی 56)، هاشم بیک‌زاده، مهدی مهدی‌پور، هادی محمدی، احسان پهلوان، کاوه رضایی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی رجب زاده(حسن زاده 63) و قاسم حدادی فر(کامدار 83)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

پرسپولیس:

الکساندر لوبانف، لوکا ماریچ(نور محمدی 86)، محسن بنگر، محمد انصاری، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده(احمد نوراللهی 63)، علی علیپور، امید عالیشاه و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

اخطار

هاشم بیک زاده(30) از ذوب آهن
فرشاد احمدزاده(30) - کامیابی نیا (71) - رضاییان(86) - طارمی(89) از پرسپولیس

شرح گل ها

ذوب آهن 0 پرسپولیس 1 : (دقیقه 35، امید عالیشاه): حرکت مهاجمان پرسپولیس پشت محوطه جریمه و پاس فوق العاده طارمی برای امید عالیشاه این بازیکن را با رشید مظاهری تک به تک کرد و گل اول به نام شماره دو پرسپولیس رقم خورد.
ذوب‌آهن 1 ـ پرسپولیس 1 (دقیقه 73 مسعود حسن‌زاده‌) : در حالی که کمال کامیابی‌نیا یک ضربه پنالتی را برای تیمش از دست داده بود، ذوبی‌ها صاحب پنالتی شدند و این ضربه را مسعود حسن‌زاده‌ برخلاف حرکت لوبانوف وارد دروازه کرد تا بازی به تساوی بیانجمد.
ذوب آهن یک پرسپولیس 2 :(دقیقه 80، علی علیپور): روی آوانتاژ فوق العاده اشکان خورشیدی پرسپولیس توسط علی علیپور از پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شد و گل برتری تیمش را  کاملا فنی به ثمر رساند.
ذوب آهن 2 - پرسپولیس 2: (دقیقه 90، مرتضی تبریزی): روی یک ارسال و در ثانیه های پایانی بار دیگر ذوب آهن موفق شد بازی را به تساوی بکشاند تا حسرت پرسپولیس برای رسیدن به برتری مقابل آنها باز هم ادامه داشته باشد.

1090469


شرح بازی:


پرسپولیس بازی را خوب آغاز کرد و با تغییراتی که در ترکیب خود صورت داده بود موفق شد فرصت های خوبی روی دروازه شاگردان یحیی ایجاد کند. هرچند بارندگی قبل از بازی روی روند حرکتی دو تیم و بازیکنان آن تاثیر گذاشته بود و سر خوردن های پیاپی بازیکنان به این دلیل بود.
پرسپولیس با نشانه گرفتن عمق خط دفاعی ذوب به خوبی توانست چند موقعیت خوب برای این تیم ایجاد کند که در نهایت یک بار توسط امید عالیشاه به گل رسید تا نیمه اول را با همین گل به سود خود پایان برساند.
نیمه دوم بازی ذوب و پرسپولیس تاکتیکی و البته با شرایط خاصی دنبال شد. شاید اگر ضربه پنالتی کمال کامیابی نیا در درون دروازه ذوب آهن قرار می گرفت، سرخپوشان شرایط مناسبی با پشتوانه دو گله برای رسیدن به برد برخوردار می شد اما تساوی یک بر یک و در نهایت ضربه دقیق علیپور که با گل تبریزی پاسخ داده شد تساوی دو بر دو را برای آنها رقم زد.


بهترین بازیکن

علی علیپور در دومین بازی پیاپی برای سرخپوشان موفق به زدن گل شد و این تیم را در آستانه برتری نیز قرار داد اما این فرصت خوب از کف آنها رفت. مهاجم جوان پرسپولیس که با ضربه ای فنی موفق شده بود گل دوم پرسپولیس را در شرایط بد روحی سرخپوشان به ثبت برساند می توانست بار دیگر فرشته نجات سرخ ها لقب گیرد که نتوانستند از این فرصت مناسب استفاده کنند.

اتفاق ویژه:

اعلام پنالتی برای پرسپولیس بار دیگر مدعیان زیادی برای ضربه زنی به خود دید؛ مهدی طارمی به عنوان فردی که پنالتی روی او حادث شده بود خود را در این مساله محق می دانست و محسن بنگر فاصله 100 متری از دروازه خودی تا محوطه جریمه حریف را دوید تا این ضربه را به بزند و در نهایت کمال کامیابی نیا که ضمن از دست دادن ضربه پنالتی، در برگشت هم نتوانست آن را تبدیل به گل کند و در نهایت در سمت مقابل یک پنالتی به سود ذوب مرتکب شد.
پرسپولیس اما همچنان پنالتی از دست می دهد و مدعیان ضربه زدن را بیشتر می بیند!

1090467

دقایق حساس

دقیقه 3: فرار علی علیپور روی پاس تودر امید عالیشاه، این مهاجم را با رشید مظاهری تک به تک کرد که پاس عرضی علیپور نصیب طارمی نشد و عرض دروازه را طی کرد.
دقیقه 3: رامین رضاییان توپ بازگشتی از عدم ضربه طارمی را بار دیگر روی دروازه فرستاد که مظاهری زودتر از دیگر بازیکنان آن را از آن خود کرد.
دقیقه 5: فرشاد احمدزاده در حالی که عزم دروازه ذوب آهن کرده بود با خطای هاشم بیک زاده متوقف شد و ضربه ایستگاهی را رشید مظاهری درون شش قدم از آن خود کرد.
دقیقه 6: کاوه رضایی از پشت محوطه جریمه ضربه راه دور خود را روانه دروازه پرسپولیس کرد که توپ با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 9: بهترین پاسور لیگ بار دیگر به دنبال افزایش آمار خود بود که کاوه رضایی قبل از اینکه پاس رجب زاده را از شش قدم به سمت دروازه بزند توسط لوکا به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 10: هاشم بیک زاده از سمت چپ به سمت دروازه پرسپولیس یورش برد و بعد از دریبل رضاییان توپش را به محوطه جریمه فرستاد که  ضربه کاوه رضایی در اختیار لوبانف قرار گرفت.
دقیقه 12: اشتباه مدافعان پرسپولیس در مهار پهلوان، پاس عمقی این بازیکن را در آستانه استفاده کاوه رضایی قرار داد که این فرصت خطرناک توسط لوبانف دفع شد. در ادامه کاوه رضایی روی این بازیکن خطا مرتکب شد که خورشیدی بازی را متوقف کرد.
دقیقه 15: حرکات سه ضلع هجومی پرسپولیس در نهایت توپ را در پشت محوطه در اختیار عالیشاه قرار داد که  شوت کم اثر این بازیکن با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 17: ضربه ایستگاهی ارسالی از سوی مسلمان با اشتباه نژاد مهدی در آستانه ورود به دروازه به بیرون رفت و یک کرنر شکل گرفت.
دقیقه 27: ارسال روی دروازه ذوب آهن موقعیت خوبی برای رسیدن به گل برای سرخپوشان ایجاد کرد که در یک فعل و انفعال توپ به رضاییان رسید و ضربه بی دقت این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 38: شوت هاشم بیگ زاده از گوشه محوطه جریمه پرسپولیس با اختلاف کمی به بیرون رفت تا هواداران ذوب ثانیه ای به خیال گل به هوا برخیزند.
دقیقه 53: فرار مهدی طارمی به محوطه جریمه و پاس به عقب او به امید عالیشاه با دریبل مدافع مستقیم همراه شد و البته ضربه نهایی توسط او خیلی بد بود و راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 55: حرکت 3 نفره علیپور، طارمی و در نهایت احمدزاده فرصت خوبی برای شماره 10 پرسپولیس ایجاد کرد که با ضربه بی‌دقت او و البته واکنش خوب مظاهری این فرصت ایده‌آل از دست رفت.
دقیقه 68: ارسال حدادی فر با ضربه سر هاشم بیگ زاده در تیر دوم همراه شد که توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 69: حرکت نوراللهی از جناح راست با ضربه راه دور و بیرون از محوطه او همراه بود که توپ راهی به دروازه مظاهری نیافت.
دقیقه 70: شوت پشت محوطه جریمه علی علیپور با برخورد به تیرک به شش قدم برگشت که با دخالت طارمی و نظری یک ضربه پنالتی به سود سرخپوشان اعلام شد. این ضربه پنالتی را کمال کامیابی‌نیا برای پرسپولیس زد که با واکنش مظاهری توپ وارد دروازه نشد و ضربه برگشتی را این بازیکن به بیرون زد.
دقیقه 72: روی یک ضدحمله ذوبی‌ها توسط مرتضی تبریزی درون محوطه جریمه صاحب توپ شدند که شوت این بازیکن با دخالت کامیابی‌نیا و برخورد دست این بازیکن یک پنالتی نصیب ذوب‌آهن کرد. خورشیدی با اعلام این پنالتی یک کارت زرد به هافبک دفاعی پرسپولیس داد.
دقیقه 75: مهدی طارمی درون محوطه جریمه صاحب فرصت شد و ضربه اش با برخورد به دستان مظاهری و تیرک دروازه به کرنر رفت.

دیدگاه‌ها