کد خبر : 1302479 | 18 بهمن 1394 ساعت 15:59 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی بزرگ تارتار برابر تیم سابق

صبا 0 - راه‌آهن 1؛ ادامه تیره‌روزی‌های دایی

صبا با گل به خودی آقازمانی با نتیجه یک بر صفر از راه‌آهن شکست خورد تا برای سومین هفته پیاپی بازنده باشد.

صبا 0 - راه‌آهن 1؛ ادامه تیره‌روزی‌های دایی
به گزارش "ورزش سه"، علی دایی می‌توانست در هفته‌هایی که رقیبانشان امتیاز از دست می‌دهند با پیروزی برابر راه‌آهن دوباره به جمع مدعیان برگردد اما او از این فرصت استفاده نکرد و همانند دو هفته گذشته امروز برابر تیم سابقش بازنده شد تا از صعود به رده پنجم باز بماند. تارتار حالا می‌تواند به خریدهای نیم‌فصلش امیدوار باشد که او را در دو هفته اخیر به 4 امتیاز مهم رساندند.

هفته نوزدهم لیگ برتر
ورزشگاه: یادگار امام قم / تماشاگر: 100 نفر
داور: محمدرضا فغانی ؛ کمک‌ها: سجاد طوری، امیررضا آشورماهانی و امید سعیدفر / ناظر داوری: ایرج نظری


صبای قم

حامد لک، مسعود حق‌جو، فیلیپه ماچادو، سامان آقازمانی(55- کریم اسلامی(77- محمد اوسانی))، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، پیام صادقیان، فرید بهزادی‌کریمی و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

راه‌آهن

محسن فروزان، فرشاد فرجی، ابراهیم کریمی، سید احمد مهدی‌زاده، حامد زمانی(82- محمدرضا سلیمانی)، بهادر عبدی، حمیدرضا دیوسالار، مهدی حنفی، سید علی فاطمی،  محمد عباس‌زاده(87- مجید حسینی) و آنتوس سولومو( 65- فرزاد آشوبی)
سرمربی: مهدی تارتار

اخطار

محمد قاضی(39) - فیلیپه ماچادو(45) - فرید بهزادی‌کریمی(74)  از صبا
فرشاد فرجی(83) - بهادر عبدی (89(87)) از راه آهن

شرح گل:

صبا 0- راه‌آهن1(دقیقه 19: گل به خودی سامان آقازمانی): پرتاب دست زمانی را قاضی با ضربه سر زد که توپ برگشتی را بهادر عبدی با شوت روی پا زد و حامد لک درازکش با پا دفع کرد و در ادامه نیز حق‌جو قصد داشت توپ را دفع کند که به سامان آقازمانی خورد و وارد دروازه صبا شد.

1090564

شرح بازی


صبا بازی را هجومی آغاز کرد و تا دقیقه 15 سوار بر بازی بود اما به مرور زمان راه‌آهن مالکیت توپ را در اختیار گرفت و تا پشت محوطه صبا پیش می‌رفت تا اینکه در دقیقه 19 روی پرتاب دست زمانی و شوت عبدی، توپ در یک رفت و برگشت به آقازمانی خورد و وارد دروازه صبا شد. بعد از آن صبا چند حمله نصفه و نیمه داشت اما عملکرد خوب خط دفاعی راه‌آهن مانع از گلزنی شاگردان دایی شد. در حالی که پیش‌بینی می‌شد راه‌آهن برای حفظ نتیجه رو به بازی دفاعی بیاورد اما آنها چند بار به دروازه صبا نزدیک شدند و در آخرین دقیقه نیمه اول می‌توانستند توسط عباس‌زاده به گل برسند اما این توپ هم حاصلی در پی نداشت تا این نیمه با پیروزی یک بر صفر راه‌آهن به پایان برسد.
صبا در نیمه دوم کاملا صاحب میدان بود طوری که حتی یک بار هم توپ به دستان حامد لک برخورد نداشت. تیم دایی ابتدا قصد داشت با ارسال توپ‌های بلند به گل برسد اما دفاع راه‌آهن موجب شد آنها رو به حرکت در عمق دفاع تیمشان بیاورند که این کار آنها هم نتیجه نداشت و مهاجمان صبا هرچه زدند به در بسته خورد تا تیمشان برای سومین بازی پیاپی بازنده باشد.



بهترین بازیکن

فرشاد فرجی نمایش خوبی در دفاع راه‌آهن داشت. او با دفع توپ‌های به موقع و زدن ضربات سر زودتر از مهاجمان صبا تاثیر زیادی در پیروزی تیمش ایفا کرد.


اتفاق ویژه

صبا که در نیم‌فصل اول هیچ باخت خانگی نداشت در دو بازی دور برگشت که میزبان بود نتیجه را در قم واگذار کرده است و از سوی دیگر آنها در 5 بازی اخیر چهار باخت داشتند. همچنین مهدی تارتار که ابتدای فصل به شکل عجیبی از کادر فنی صبا جدا شده بود امروز به برد بزرگی در قم دست یافت تا تیمش شرایط بهتری نسبت به دور رفت پیدا کند.



لحظات حساس

دقیقه 14: فرید کریمی قصد داشت با ضربه چیپ دروازه فروزان را باز کند که او از زیر طاق دروازه توپ را با هر دو دست زد که کریمی قصد داشت توپ برگشتی را گل کند اما برخورد او با فروزان خطا اعلام شد.
دقیقه 42: ارسال آقازمانی را قاضی با ضربه سر زد که توپ با اختلاف از کنار دروازه راه‌آهن به بیرون زد.
دقیقه 2+45: سولومو بعد از حرکت از جناح راست به عبدی پاس داد که او هم مقابل دروازه صبا توپ را به عباس‌زاده رساند اما شوت این بازیکن به راحتی در اختیار لک قرار گرفت.
دقیقه 70: پاس خوب قاضی به اسلامی رسید اما این بازیکن که با فروزان تک به تک بود نتوانست از فرصت استفاده کند و شوت او را دروازه‌بان راه‌آهن با خروج موفق دفع کرد.
دقیقه 76: شوت روی پای قاضی از پشت محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه رراه‌آهن برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 79: سانتر خطرناک حق‌جو به محوطه جریمه راه‌آهن را فروزان با پرش بلند روی سر قاضی دور کرد و در برگشت نیز اجازه نداد بهزادی‌کریمی گلزنی کند.
دقیقه 3+90: سانتر حق‌جو را اوسانی با ضربه سر زد که توپ به شکل خطرناکی به اوت رفت.

در حاشیه

* امیرحسین صادقی از صبا و مهرداد محمدی از راه‌آهن محرومان دو تیم هستند.
* فرید بهزادی‌کریمی هفته سیزدهم مهاجم صبا بود اما بعد از آن به عنوان وینگر راست بازی کرد اما امروز دوباره در خط حمله این تیم به کار گرفته شده است. همچنین مسعود حق‌جو که بعد از هفته چهارم برابر راه‌آهن به جای مدافع میانی در دفاع راست بازی می‌کرد دوباره به پست تخصصی‌اش بازگشته است.
* اخطار ندادن‌های فغانی در دو صحنه اعتراض تارتار را به همراه داشت.
* سه دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول منظور شد.
* صادقیان در یک صحنه به عملکرد داور معترض بود و توپ را با شوت محکم به اوت کنار دروازه زد.
* به زمین افتادن‌های پیاپی فروزان اعتراض بازیکنان صبا را به همراه داشته است.
* کریم اسلامی که به عنوان جانشین وارد زمین شده بود به دلیل مصدومیت از دقیقه 77 جای خود را به اوسانی داد.
* بهادر عبدی که دقیقه 87 کارت زرد گرفته بود دو دقیقه بعد به دلیل اعتراض به داور از زمین اخراج شد.
* بهادر عبدی پس از اخراجش از زمین خارج نمی‌شد که این مسئله باعث درگیری لفظی او با داور شد.
* 6 دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم گرفته شد.

1090563

دیدگاه‌ها