کد خبر : 1302585 | 18 بهمن 1394 ساعت 17:50 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی آرسنال در خانه بورنموث

آرسنال در دیداری خارج از خانه با نتیجه 2-0 بورنموث را شکست داد و به رتبه سوم جدول لیگ برتر صعود کرد.

پیروزی آرسنال در خانه بورنموث
به گزارش "ورزش سه"، آرسنال برای شکست طلسم نبردن خود در چند هفته اخیر رقابت های لیگ برتر انگلیس، راهی خانه تیم سختکوش بورنموث شد و در نهایت با گل های مسوت اوزیل و الکس اکسلید چمبرلین به پیروزی رسید.

بازی با برتری نسبی آرسنال آغاز شد و شاگردان ونگر سعی داشتند تا از همان ابتدا توپ و میدان را به دست گیرند. اولین حرکت در دقیقه 7 روی دروازه بورنموث پایه ریزی شد. مونرئال از سمت چپ نفوذی زیبا انجام داد و با پاس خود به صورت کات بک، رمزی را در موقعیت شوت زنی قرار داد اما ضربه هافبک ولزی آرسنال با برخورد با بازیکنان بورنموث راهی به سمت دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه 23 آرسنال سرانجام توانست به طلسم گل نزنی اش در رقابت های لیگ برتر انگلیس پایان دهد. روی حرکت الیویه ژیرو و پاس کوتاه او برای مسوت اوزیل، هافبک آلمانی با ضربه ای دقیق پای چپ خود توانست دروازه بورنموث را باز کند تا شاگردان ونگر سرانجام با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

پس از این گل آرسنالی ها همچنان سعی در افزایش فشار خود روی بورنموث داشتند. بالافاصله در دقیقه 24 روی حرکت آرون رمزی از سمت چپ و پاس او برای چمبرلین، هافبک انگلیسی آرسنال توانست با ضربه ای دقیق دروازه بورنموث را برای بار دوم باز کند تا خیال هواداران آرسنال تا حد زیادی از این بازی راحت شود.

پس از این دو گل عطش آرسنالی ها کمی فرو نشست و شاگردان ونگر سعی داشتند تا بیشتر به کنترل و اداره بازی بپردازند. در چند صحنه بازیکنان بورنمث خطرات نصفه و نیمه ای را روی دروازه چک به وجود آوردند اما از زدن ضربات نهایی عاجز بودند. حساب کار در نیمه اول در نهایت با همان دو گل به سود آرسنال خاتمه یافت.

نیمه دوم با تلاش بازیکنان بورنموث برای جبران نتیجه آغاز شد. آن ها از همان ابتدا نشان دادند که تشنه جبران نتیجه هستند. در دقیقه 52 حرکت خوب اسمیت در قلب خط دفاعی آرسنال با ضربه این بازیکن به سمت دروازه آرسنال همراه شد اما توپ با اختلاف از کنار دروازه پیتر چک به بیرون رفت.

علی رغم تلاش بسیار زیاد بازیکنان بورنموث، آرسنالی ها همچون 15 دقیقه پایانی نیمه اول، سعی در کنترل بازی و حفظ توپ داشتند. تقویم فشرده آرسنال در ادامه فصل باعث شده بود تا بازیکنان این تیم قصد ذخیره انرژی خود را در این دیدار داشته باشند.

در دقیقه 60 آرسنال می توانست اختلاف را به سه گل برساند اما پاس آلکسیس در درون محوطه شش قدم به ژیرو نرسید تا موقعیتی ایده آل برای آرسنال از دست رود. بازی در ادامه نیمه دوم آرام تر دنبال شد. آرسنال که دلیلی برای حمله کردن نمی دید و بورنموث نیز دیگر آن عطش ابتدای نیمه دوم را نداشت و از خلق موقعیت روی دروازه آرسنال عاجز بود.

در نهایت بازی با همان دو گل آرسنال در نیمه اول خاتمه یافت تا شاگردان ونگر سرانجام به یک پیروزی مهم و حیاتی در خارج از خانه دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها