کد خبر : 1302875 | 19 بهمن 1394 ساعت 16:38 | 58.1K بازدید | 0 دیدگاه

نصیحت غیرکارشناسی پروین به طارمی

علی پروین تاکید کرده که مهدی طارمی باید از شش قدم حریفان تکان نخورد. اظهارنظری که با توجه به خصوصیات شماره 9 پرسپولیس نمی‌تواند قابل قبول باشد.

نصیحت غیرکارشناسی پروین به طارمی
به گزارش "ورزش سه"، علی پروین چند روز قبل از بازی ذوب آهن - پرسپولیس اظهار نظر جالبی درباره مهدی طارمی انجام داد. او از جایگاه طارمی گفت و تاکید کرد که او نباید از محوطه شش قدم حریفان تکان بخورد. پروین در حالی این صحبت را انجام داده که به نظر می‌رسد با خصوصیات طارمی به هیچ وجه آشنا نیست. طارمی جزو معدود سانترفورواردهای فوتبال ایران است که روی زمین تبحر دارد و مسلط عمل می‌کند. طارمی که استارت‌های ناگهانی‌اش - با آن گام‌های بلند - زبانزد است اتفاقاً باید از شش قدم حریفان جدا شود، به عقب بیاید و از هافبک‌ها توپ بگیرد. آنگاه می‌توان به استارت‌های انفجاری او امیدوار بود و البته جا گذاشتن مدافعان حریف و خلق موقعیت خطرناک. اگر این خصوصیت را از طارمی بگیریم او 50 درصد از توانایی‌هایش را از دست خواهد داد. آنالیز بازی‌های این فصل پرسپولیس نیز نشان می‌دهد که هر وقت طارمی از محوطه جریمه جدا شد و به زمین خودی برگشت تا توپ بگیرد موثرتر واقع شد.

 همین بازی مقابل ذوب آهن را نگاه کنید. او چندین بار از محوطه جریمه جدا شد، توپ گرفت و موقعیت هم ساخت. نمونه‌اش گل اول پرسپولیس و البته پاس‌های با دقتی که او برای فرشاد احمدزاده و علیپور ارسال کرد و در نهایت هم ضربه زیبایی که پس از پا به توپ شدن به سمت دروازه ذوب آهن شلیک کرد اما رشید مظاهری آن را به کرنر فرستاد.  پا به توپ شدن از خصوصیت‌های این مهاجم 23 ساله بوشهری است. عجیب اینکه پروین که خود سال‌ها سرمربی پرسپولیس و تیم ملی بوده، این اظهار نظر را درباره طارمی انجام داده. اگر طارمی فقط قدرت تمام کنندگی داشت می‌شد حرف پروین را تأیید کرد اما حالا نه.

دیدگاه‌ها