کد خبر : 1302931 | 19 بهمن 1394 ساعت 19:06 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

کفاشیان ریاست فدراسیون را تحویل می دهد؟

علی کفاشیان در گفت و گوی امروزش بعد از جلسه سازمان لیگ دوباره درباره احتمال کناره گیری از سمت ریاست فدراسیون فوتبال گفته است.

کفاشیان ریاست فدراسیون را تحویل می دهد؟
به گزارش "ورزش سه"، در پی اعلام موضع محکم کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد اینکه رئیس فدراسیون نقش اول فساد در حوزه فوتبال است، علی کفاشیان که سال ها پست های کلیدی در نهادهای مالی مثل بانک مرکزی داشته است، با اشاره به سوابق خود اعلام کرده که این وصله به او نمی چسبد. با این حال آنطور که کفاشیان تصور می کند و البته درست هم هست، بخشی از این فشار به علاقه وافر دستگاه های بالاتر به به کنارگیری او از سمتش در فدراسیون فوتبال بازمی گردد.
کفاشیان که مثل 4 سال پیش مهره مورد علاقه وزارتخانه ورزش نیست، این بار کمی پیش از موعد و زودتر از آنچه که 4 سال پیش رخ داد درگیر مشکلات و اتهامات شده است. او اگرچه در دوره قبلی حمایت رسانه ها را پشت خود داشت و با شعار استقلال از وزارت ورزش توانست رای اکثریت را برای ریاست بر فدراسیون از آن خود کند، اما این بار در حداقل علاقه عمومی کار دشوارتری برای تمدید ویزای ریاستش دارد. اگرچه کفاشیان کماکان حمایت هیات ها را پشت سر خود دارد، اما این بار ممکن است با فشار وزارت ورزش بر کناره گیری او در پایان دوره ریاست و اداره فدراسیون با سرپرست در دو ماه منجر به انتخابات، علاقه هیات ها به او کاهش پیدا کند و این سناریویی است که وزارت ورزش قصد اجرایی کردن آن را دارد. کفاشیان تا امروز توانسته با گریز از درگیری با وزیر و البته اهرم قوی فیفا حرف خود را پیش ببرد اما در نهایت ممکن است از این داستان کنار بکشد. او امروز با ذکر این نکته که اتهامات نسبت داده شده به او به موضوع ریاست وی در دوره آینده برمی گردد به خبرنگاران گفته است اگر به نفع فوتبال باشد از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.
البته شکی نیست که هیچ رئیسی صندلی خود را به سادگی در اختیار نفر بعدی قرار نخواهد داد و کفاشیان هم از این موضوع مستثنی نیست اما ادامه روند فشار ممکن است او را به جایی برساند که بی خیال ادامه کار در پستی شود که در ابتدا هم به آن تعلق نداشت.

دیدگاه‌ها