کد خبر : 1303004 | 20 بهمن 1394 ساعت 08:55 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

مجتبی عابدینی: دو سهمیه المپیک گرفتم

شمشیرباز المپیکی اسلحه سابر گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک این موضوع را متوجه شوند که من دو سهمیه کسب کردم و باید به اندازه دو سهمیه خواسته‌های من را برآورده کنند.

مجتبی عابدینی: دو سهمیه المپیک گرفتم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مجتبی عابدینی درباره شرایط کسب سهمیه المپیک اسلحه سابر ایران، اظها‌ر کرد: خو‌شبختا‌نه یکی از سهمیه‌های تیم ‌ملی اسلحه سابر ایران برای المپیک برزیل قطعی شده و حتی می‌توان گفت سهمیه دوم هم 80 درصد حتمی شده است. مسابقات لهستان هم می‌تواند دومین سهمیه ما را مسجل کند. تلاش من این است که به مانند ایتالیا ظاهر شوم و کار کسب دو سهمیه را در لهستان تمام کنیم.

او درباره جا‌م جها‌نی ایتالیا نیز گفت: ایتالیا یکی از مهدهای شمشیربازی دنیا است. تمام شرکت کنندگان حاضر در این ر‌قا‌بت‌ها برای کسب سهمیه المپیک آمده بودند و همین باعث شد که ر‌قا‌بت‌ها از سطح بالایی برخوردار باشد. خو‌شبختا‌نه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شدم و در اولین بازی قهرمان جوانان جهان از کشور میزبان را شکست دادم.

شمشیرباز المپیکی اسلحه سابر در ادامه افزود: یکی از بهترین‌ شمشیربازان اروپا از کشور گرجستان را شکست دادم و در دور بعد یکی از بهترین‌های دنیا از رومانی را مغلوب کردم. من دو بار برابر این شمشیرباز با ناداوری باخته بودم و کسی فکر نمی‌کرد که بتوانم او را شکست بدهم. در یک چهارم نهایی برابر شمشیرباز ایتالیایی 15 بر 14 شکست خوردم و ششم شدم. بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتم و اصلا ناراحت نیستم چرا که تمام تلاشم را انجام دادم و توانستم با همین رده ششمی، 14 امتیاز المپیکی را به دست بیاورم و به رده دوازدهم رنکینگ جهانی صعود کنم.

او درباره شانس کسب مدال المپیک اظها‌ر کرد: کسب مدال در المپیک دور از دسترس نیست. هر چند که ورزش بالا و پایین بسیار دارد و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد، ولی خود من از الان به فکر مدال المپیک هستم. تلاشم این است که در المپیک خوب بازی کنم و اگر شرایط مهیا بود مدال هم بگیرم.

عابدینی با بیان این که او تنها یک سهمیه المپیک نگرفته و باعث شده شمشیربازی ایران در آستانه کسب دو سهمیه المپیک باشد، گفت: عابدینی یک سهمیه نگرفته،‌ بلکه دو سهمیه را کسب کرده است. اگر برای ورزشکارانی که یک سهمیه گرفته‌اند برخی شرایط مهیا می‌شود، هر چه برای آنها است برای من دو برابر باشد. من توقع بیشتر از این را دارم چرا که دو سهمیه گرفتم.

او در ادامه افزود: انتظاردارم وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک این موضوع را متوجه شوند که عابدینی علاوه بر این برای خودش سهمیه گرفته باعث شده یک سهمیه دیگر هم برای ایران به دست بیاید. امیدوارم رسیدگی لازم صورت بگیرد و خواسته‌های من بر آورده شود و نشستی برگزار کنند تا من خواسته‌هایم را در آن بگویم.

شمشیرباز المپیکی اسلحه سابر در پایان گفت: از رییس فدراسیون، پیمان فخری و همچنین آقای دادگان تشکر می‌کنم که تاثیر زیادی در کسب این نتایج داشتند. آقای دادگان با تیمداری در لیگ شمشیربازی باعث شد ما شرایط تمرینی خوبی داشته باشیم.

دیدگاه‌ها