کد خبر : 1303063 | 20 بهمن 1394 ساعت 13:00 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

احسانی: طباطبایی چون کاراته‌ای نیست، اختیاراتش را به آقامیری داده است

نیاز نیست کمیته فنی همه افراد را بشناسد

دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته گفت: هفته گذشته به دعوت فدراسیون کاراته ماکائو به این کشور رفتم و در این سفر چهار کاراته‌کای پسر نیز به ماکائو آمدند.

نیاز نیست کمیته فنی همه افراد را بشناسد
 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، علیرضا احسانی  در خصوص مسائل مختلف رشته کاراته عنوان کرد: فدراسیون در آرامش دوران انتقال به سر می‌برد و حقیقت این است که فعالیت‌های اصلی این فدراسیون اعم از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخاب کادر فنی و برگزاری رقابت‌های انتخابی هنوز انجام نشده است، البته کارهای آموزشی و فعالیت‌های روزمره فدراسیون در حال پیگیری است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی در مورد زمان برگزاری انتخابات فدراسیون اظهار داشت: نمی‌توانم در این مورد نظری بدهم و این تصمیمی است که هیئت رئیسه فدراسیون و مسئولان وزرات ورزش و جوانان باید بگیرند. در هر حال در این مورد نظرات متفاوت است و برخی می‌گویند انتخابت باید زودتر برگزار شود و برخی هم اعتقاد دارند که باید با صبوری بیشتری در این مورد حرکت کرد.

پیشکسوت کاراته در مورد سفر اخیرش به همراه چند کاراته‌کا به ماکائو گفت: سرمربی تیم ملی ماکائو رشیدنیا است که از اساتید و کارشناسان بین‌المللی این رشته است. چندین سال است که فدراسیون کشور با در ایران اردو می‌گذارد و یا اینکه از برخی نفرات ما دعوت می‌کنند تا در ماکائو با بازیکنان این کشور تمرین داشته باشند و یا اینکه مبارزه‌ تدارکاتی داشته باشند. در چند هفته گذشته هم به ماکائو رفتیم و در این سفر 4 کاراته‌کای پسر هم به این کشور آمدند، البته برای گفتن نام آنها حضور ذهن ندارم. پیش از این از افراد تیم ملی برای اعزام‌ها اعزام می‌کردیم اما با توجه به اینکه سطح کاراته ماکائو تغییر کرده از دیگر نفرات هم برای این اعزام‌ها استفاده می‌شود. هفته گذشته از این کشور بازگشتم.

احسانی در مورد خروجی سفر علیرضا سلیمانی به همراه تیم ملی در لیگ جهانی پاریس ابراز داشت: خود سلیمانی هم پیش از اعزام اعلام کرده بود هیچ دخل و تصرفی در تیم اعزامی نداشته است. به هر حال باید مربی به همراه تیم به فرانسه می‌رفت. درمرود انتخاب مربی هم باید به این نکته اشاره کنم که در تمام رشته‌ها وقتی مسابقات به پایان می‌رسد تیم ملی هم به نوعی در تمام بخش‌ها به پایان می‌رسد. تنها در صورتی مربیان به کار خودشان ادامه‌ می‌دهند که با فدراسیون قراداد داشته باشند و زمان مشخص شده باشد.

دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته گفت: ما تنها می‌توانیم نظر خودمان را بگوییم  نمی‌توانیم برای کمیته فنی و سرپرست فدراسیون تعیین تکلیف کنیم اصلا تشخیص دادند که مر‌بی‌ای که 10 سال پیش در تیم بوده را به عنوان سرمربی یا مربی انتخاب کنند، نباید به این موضوع اعتراض کنیم زیرا قانون به انها این اجازه را داده است. حالا با توجه به اینکه طباطبایی کاراته‌ای نیست و یا اینکه در سطح بالایی در این رشته نیست این اختیار را به کمیته فنی داده است.

وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه فدراسیون کاراته رئیس یا سرپرست فدراسیون رئیس کمیته فنی است، حالا همان طور که اشاره شد به دلیل اینکه طباطبایی در سطح بالایی از کاراته نیست، اختیاراتش را به آقامیری داده است. به هر حال کمیته فنی تصمیم می‌گیرد و بهتر است تمام ما نیز به تصمیمات احترام بگذاریم.

احسانی در پاسخ به این سوال که آخرین مرتبه‌ای که آقامیری از تمرینات ملی‌پوشان کاراته دیدن کرده چه زمانی بوده گفت: مگر یک فرمانده در بالاترین سطح تمام سربازها و فرمانده‌های پایین دست خود را می‌شناسد؟! نیازی نیست کمیته فنی تمام افراد را بشناسد.

دبیر کمیته فنی در به این سوال که پس چگونه لیست اعزامی به مسابقات لیگ جهانی پاریس تدوین شد و با تکیه بر چه شناختی این کار انجام شده نیز گفت: فدراسیون کاراته اعلام کرد که می تواند هزینه 5 نفر را برای اعزام به این مسابقات پرداخت کند. البته باید اشاره کرد که فدراسیون هیچ وظیفه‌ای در این مورد نداشت چون لیگ‌های جهانی و کاراه وان‌ها مسبقاتی است که همه به صورت شخصی می‌توانند در آن حاضر باشند. اما به هر صورت در شرایطی که واقعا در فشارهای مالی فراوانی بود این کار را انجام داد.

وی ادامه داد: برای انتخاب نفرات کمیته فنی چند فاکتور در نظر گرفت. اینکه بازیکنانی که در آخرین مسابقات جهانی مدال گرفتندیا اینکه در بخش امیدها در این مسابقات صاحب طلا یا نقره شدند و فاکتور آخر هم اینکه نفراتی که در آخرین مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا کرده باشند. البته تام این ظروط در جلسه‌ای با حضور سرپرست فدراسیون و اعضای هیات رئیسه تدوین شد که در پایان مقرر شد هزینه 9 نفر پرداخت شود که حالا برخی از این افراد خودشان انصراف دادند به فرانسه نرفتند.

احسانی در مورد اینکه مهسا افسانه در رقابت‌های جهانی در بخش کاتای تیمی برنز گرفته و اگر قرار بوده مدال آوران جهانی به فرانسه بروند پس باید به همراه سایر هم تیم‌هایش در این بخش به پاریس می‌رفته نیز گفت: او به همراه تیم کاتای تیمی  در رقابت‌های جهانی آلمان به مدال برنز رسید اما الان آن تیم نیست پس او می‌توانست به تنها و در بخش کاتای انفرادی به فرانسه برود. این از اختیارات کمیته فنی بود که در این مورد تصمیم بگیرد، البته او به این میدان نرفت ومشکل خاصی هم در این مورد وجود ندارد. او دوست دارد در رقابت‌های رسمی به میدان برود و تا زمانی که در مسابقات انتخابی و قهرمانی کشور پیروز می‌شود این حق او است و نباید حق را ندیده گرفت.


دیدگاه‌ها