کد خبر : 1303158 | 20 بهمن 1394 ساعت 20:29 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

قنبرزاده: پول شام و ناهار نداشتیم

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با اشاره به مشکلات مالی این باشگاه گفت: بازیکنان ما شب گذشته از جیب خودشان پول گذاشتند تا شام بخورند.

قنبرزاده: پول شام و ناهار نداشتیم
 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، منصور قنبرزاده پس از شکست 2 بر صفر نفت تهران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل الجیش قطر گفت: الجیش بهتر از ما بازی کرد و به حقش رسید. این حذف یک زنگ خطر برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بود.

وی افزود: یک مسئله بسیار مهم وجود دارد که نمی‌خواستم قبل از بازی آن را بگویم، اما باور کنید بازیکنان ما شب گذشته از جیب خودشان پول گذاشتند تا شام بخورند. این پول جمع شد و سرپرست و تدارکات تیم برای بازیکنان شام تهیه کردند و حتی ناهار امروز نیز به همین شکل تهیه شد. بخشی از هزینه‌ها را هم سرپرست تیم پرداخت کرد. حتی هتلی که در آن قرار داشتیم با ضمانت برخی‌ها گرفته شده بود و ما با چنین شرایطی به مصاف تیمی رفتیم که هواپیما اختصاصی داشت و یک کشور پشت تیم‌ الجیش بود. ما مظلوم واقع شده‌ایم.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران خاطر نشان کرد: امیدوارم دیگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشند. فقط ما نیستیم که مشکل مالی داریم بلکه همه تیم‌های ایرانی با این مشکل مواجه هستند. اکنون شاید فرصت مناسبی برای زدن برخی حرف‌ها نباشد اما باید بگویم ما حتی برای بازی با ملوان هم با پولی که سرپرست تیم و بخش مدیریتی جمع کرده‌ بود توانستیم هتل بگیریم، مطمئنا پس از برگزاری بازی مقابل استقلال در تهران برای بازی بعدی مقابل استقلال اهواز در خوزستان با مشکل مواجه خواهیم شد و نمی‌توانیم هتل بگیریم.

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که آیا بازی با الجیش آخرین حضور سیدجلال حسینی و وحید امیری در ترکیب نفت بود، گفت: هیچ تقاضای کتبی برای این بازیکنان به باشگاه نفت نیامده است و هنوز هیچ چیز مشخص نیست. تا زمانی که درخواست رسمی صورت نگیرد نمی‌توان در این باره نظری دارد.

وی درباره نقش منصوریان در حذف تیم نفت، اظهار داشت: منصوریان چه تقصیری دارد؟ وقتی حتی پولی نیست که بازیکنان شام و یا ناهار بخورند و پول غذا را از جیب خودشان می‌دهند چه کاری باید کرد؟

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با اشاره به شرایط تیمش در لیگ برتر، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم همین جایگاهی را که در تیم داریم حفظ کنیم.

قنبرزاده در پاسخ به این سوال که شاید مشکلات مالی باشگاه نفت به دلیل اختلاسی باشد که برخی مدیران در شرکت نفت فلات قاره کرده‌اند و به همین دلیل به زیرمجموعه‌های شرکت نفت پولی تزریق نمی‌شود، گفت: من فقط به سوالات فوتبالی و ورزشی پاسخ می‌دهم، چون سیاسی نیستم.

وی با اشاره به این که مردم همه چیز را به خوبی می‌دانند درباره این که چرا وزارت نفت به تیم فوتبالش کمک نمی‌کند، خاطرنشان کرد: وزارت نفت نمی‌تواند به ما کمکی کند چون طبق مصوبه مجلس دولت نمی‌تواند به تیم‌های حرفه‌ای فوتبال پولی بدهد. صدا و سیما هم دو سال است که به فوتبال ریالی پول نداده در حالی که مدیر پیشین این سازمان دو سال پیش قراردادی را امضا کرد و حالا مدیر جدید به این قرارداد پایبند نیست.

قنبرزاده اضافه کرد: باشگاه‌ها همه این مشکلات را به چشم دیده‌اند. در تبلیغات محیطی هم قرارداد 100 میلیاردی بسته شده اما پولی به باشگاه‌ها تزریق نمی‌شود و این شرکت می‌گوید وضعیت اقتصادی کشور به هم ریخته و نمی‌تواند به تعهداتش عمل کند. این وضعیت فوتبال را رو به نابودی برده و به نظرم مسئولان باید به این مسائل رسیدگی کنند. با شعار نمی‌شود کار را پیش برد و مطمئنا اگر شرایط اینگونه باشد تیم نفت نمی‌تواند ادامه دهد، چرا که حتی پولی نیست برای بازیکنان شام و ناهار بخریم.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با تاکید بر اینکه وزارت نفت  نمی‌تواند یک ریال هم به این باشگاه کمک کند، گفت: قانون اجازه کمک دولت به فوتبال را نمی‌دهد. پیش از این یکسری شرکت‌های زیرمجموعه هم بودند که به تیم‌های دولتی کمک می‌کردند و با توجه به مشکلی که برای آنها پیش آمده پولی در این شرکت‌ها نیست تا به فوتبال کمک کنند. مطمئنا اگر شرایط به این شکل باشد حضور در ادامه لیگ برای ما میسر نیست.

قنبرزاده ادامه داد: بازیکنان ما امروز غیرت کردند، مقابل تیمی که 140 تا 150 میلیارد فقط برای دستمزد بازیکنانش هزینه کرده بود به خوبی جنگیدند و وقتی اینگونه است یعنی بازیکنان غیرت کرده‌اند. وقتی بازیکنان از جیب خودشان پول می‌گذارند و شام می‌خورند من از روی آنها خجالت می‌کشم. آنها می‌خواستند در هتل شام بخورند اما مدیریت هتل گفته بود وقتی پولی نیست شام هم نمی‌دهیم و به همین دلیل بچه‌ها می‌خواستند هتل را ترک کنند.

وی گفت: دربازی امروز به غیر از مهدی تاج کدام یک از مسئولان فوتبال ما در ورزشگاه حضور داشتند؟ مگر ما نماینده ایران نبودیم و این یک بازی ملی نبود؟ به غیر از تاج و نصرالله سجادی که از وزارت ورزش آمده بود کدام یک از مسئولان به ورزشگاه آمد تا از نماینده ایران حمایت کنند؟ اگر می‌گویند مدیران نمایندگان ایران در آسیا باید پاسخگوی نتایج باشند چرا مسئولان خودشان از تیم‌ها حمایت نمی‌کنند؟

قنبرزاده اظهار داشت: مطمئنا شرایط سایر تیم‌های ایرانی در آسیا نیز به همین شکل خواهد بود. وقتی بازیکنان از جیب خودشان شام می‌گیرند و ما پول هتل نداریم چه انتظاری باید از تیم ما داشت؟ بازیکنان نفت همه تلاش خود را کردند اما این یک جنگ نابرابر بود، من هم پیش از بازی گفته بودم چه ببریم و چه ببازیم این صحبت‌ها را انجام خواهم داد. اکنون هم به صراحت می‌گویم اگر فدراسیون فوتبال کمکی نکند شاید ما فقط بتوانیم چند بازی لیگ را پشت سر بگذاریم و اگر دیگر توان نداشته باشیم به لیگ ادامه نخواهیم داد.

دیدگاه‌ها