کد خبر : 1303204 | 20 بهمن 1394 ساعت 23:58 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

صعود دورتموند به نیمه نهایی جام حذفی

بروسیا دورتموند با پیروزی 3-1 مقابل اشتوتگارت، به نیمه نهایی رقابت های جام حذفی آلمان صعود کرد.

صعود دورتموند به نیمه نهایی جام حذفی
به گزارش "ورزش سه"، در نخستین روز از مرحله یک‌چهارم پایانی جام حذفی آلمان امشب بروسیا دورتموند میهمان اشتوتگارت بود و توانست با یک پیروزی خوب، راهی مرحله بعد شود.
بازی با تسلط شاگردان توخل بر توپ و میدان آغاز شد و پنج دقیقه بیشتر از سوت شروع نگذشته بود که پاس خطرناک اوبامیانگ در مقابل دروازه اشتوتگارت از جلوی پای گوندوگان رد شد، اما مارکو رویس روی تیر دو از راه رسید و توپ را به تور دروازه حریف چسباند.
اواخر نوامبر که دو تیم در بوندسلیگا مقابل هم قرار گرفته بودند هم یک گل در دقیقه سه بازی به ثبت رسیده بود که زننده آن  گونزالو کاسترو بود. با گذشت پانزده دقیقه از این مسابقه دورتموند همچنان تیم برتر میدان بود و اشتوتگارت به زمین خودی عقب‌نشینی کرده و تمرکز خود را روی دفاع کردن گذاشته بود. دقیقه نوزده هوملس می‌رفت تا به یک ضربه سر کرنر ارسالی هم‌تیمی‌اش را به گل دوم زردها تبدیل کند اما توپش از بالای دروازه بیرون رفت.
یک دقیقه بعد یک کرنر برای اشتوتگارت گرفته شد که توپ ارسالی به دانیل دیداوی رسید اما هوملس شوت این بازیکن را برگرداند، توپ بلوکه شده با اشتباه و غفلت مخیتاریان به لوکاس ماتیپ رسید و او توانست گل مساوی را برای اشتوتگارت به ثمر برساند. دورتموندی‌ها که از این گل تصادفی خشمگین بودند، طبق روال بازی باز هم مالک توپ و میدان شدند و این بار بر فشارهای خود افزودند تا اینکه دقیقه 31 پی‌یر امریک آوبامیانگ که حرکت آزادانه‌ای را از میانه میدان آغاز کرده بود توانست با یک شوت از فاصله هفده متری دروازه حریف را باز کند و دورتموند را باز هم پیش بیندازد.
در ادامه یک فرصت هم نصیب گوندوگان شد که روی یک ضربه آزاد که با تلاش رویس به دست آمده بود شانس خود را در این نیمه بیازماید اما ضربه‌اش با اختلاف زیاد از بالای دروازه بیرون رفت و در نهایت نیمه نخست با برتری 2 بر 1 دورتموند به پایان رسید.
در آغاز نیمه دوم اوبامیانگ موقعیتی را برای گوندوگان ساخته و پرداخته کرد و او هم پاسی سریع را برای رویس که مقابل دروازه اشتوتگارت ایستاده بود ارسال کرد اما این مهاجم 26 ساله نتوانست اثری روی این توپ بگذارد. دقیقه پنجاه نوبت به هوملس رسید تا با یک ضربه سر دروازه حریف را تهدید کند اما ضربه او هم به هدف نرسید. دقیقه 56 سانتر زیبای رویس برای اوبامیانگ چیزی نمانده بود که گل دوم این مهاجم گابنی و گل سوم دورتموند را رقم بزند اما لانگراک با واکنشی استثنایی مانع فرو ریختن دروازه‌اش شد. شاگردان توخل برای زدن گل سوم دقیقه 67 هم موقعیت خوبی به دست آوردند اما تلاش مشترک رویس و اوبامیانگ و مخیتاریان باز هم با درخشش لانگراک ناکام ماند.
حملات دو تیم ادامه داشت و هر یک موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند تا اینکه دورتموند در دقیقه 89 به گل سوم رسید. روی یک ضدحمله سریع بود که اوبامیانگ توپ را تا محوطه جریمه اشتوتگارت پیش بود و با یک پاس خوب، میخیتاریان را صاحب موقعیت کرد. این ستاره ارمنی هم با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد. به این ترتیب، بازی با پیروزی 3-1 دورتموند به پایان رسید.


دیدگاه‌ها