کد خبر : 1303290 | 21 بهمن 1394 ساعت 14:30 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا

چینی‌ها همچنان مدعی اصلی تصاحب جام

چهره تیم های حاضر در مرحله گروهی فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا با بسته شدن پرونده بازی های پلی آف مشخص شد.

چینی‌ها همچنان مدعی اصلی تصاحب جام
به گزارش "ورزش سه"، رقابت هایی که در هشت گروه چهار تیمی از اوایل اسفندماه آغاز می شود برای اولین بار در چند سال گذشته تنها سه تیم از ایران حضور خواهند داشت چون نفت سهمیه پلی آف ایران را با شکست برابر الجیش در تهران سوزاند. اتفاقی که باعث شد تا فوتبال ایران از بسیاری کشورهای صاحب فوتبال قاره کهن نماینده کمتری در معتبرترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن داشته باشد و پشت دیوار کشورهایی همچون ازبکستان، عربستان، کره جنوبی، ژاپن و چین قرار بگیرد.

با نگاهی به لیست تیم های حاضر در مرحله گروهی می توان پیش بینی کرد رقابت برای قهرمانی باز هم میان باشگاه های متمول و سرشناس شرق آسیا خواهد بودبه خصوص باشگاه های چینی که ضعف فنی خود را با هزینه های میلیاردی جبران کرده و با کشاندن ستاره های سرشناس دنیای فوتبال به سرزمین اژدهای سرخ بار دیگر در ردیف اول مدعیان قهرمانی در آسیا قرار گرفتند.وقتی چینی ها با شکستن انواع رکوردهای نقل و انتقالی بازیکنانی همچون فردی گوآرین، ژروینهو، تکسیرا، جکسون مارتینز ، ازکوئل لاوتزی و ... را به لیگ کشورشان باز می کنند مشخص است که تنها هدف شان ربودن گوی رقابت در راه قهرمانی آسیا است.

نکته جالب تر این که هر چهار نماینده چین در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جزو باشگاه هایی هستند که در نقل و انتقالات زمستانی ستاره های بزرگی را از باشگاه های اروپایی شکار کرده و به شرق آسیا بردند تا همان راهی را در پیش بگیرند که چند سال گذشته گوانگ ژو در پیش گرفت و توانست دو بار جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را بالای سر ببرد. گرچه در بین تمام آنها باز هم گوانگ ژو از همه بیشتر هزینه کرد و تنها برای جکسون مارتینز مهاجم کلمبیایی آتلتیکو مادرید 42 میلیون یورو هزینه کرد.

علاوه بر باشگاه های چینی در شرق آسیا 8 نماینده کره جنوبی و ژاپن هم از شانس بسیار بالایی برای حضور در کورس قهرمانی برخوردار هستند به خصوص نمایندگان کره جنوبی که همواره یک پای ثابت مراحل نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودند از جمله سوون سامسونگ، پوهانگ و اف سی سئول. به همین خاطر باید گفت باز هم تیم های شرقی شانس به مراتب بیشتری برای قهرمانی خواهند داشت.

از نمایندگان حاضر در شرق آسیا که بگذریم در غرب آسیا عربستان و ازبکستان با 4 نماینده بیشترین سهم را در لیگ این فصل دارند که تمامی این تیم ها برای خود اسم و رسمی در فوتبال قاره کهن به ثبت رسانده اند. بعد از این دو کشور ایران هم با سه نماینده سهم قابل ملاحضه ای از اتفاقات فصل را به خود اختصاص خواهد داد و امیدهایش برای رسیدن به مراحل نهایی و رقابت بر سر قهرمانی به تیم های شهرستانی همچون سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی بسته شده است تا جای خالی تیم های پرطرفداری همچون استقلال و پرسپولیس را در این تورنمنت پر کنند.

از جمع نماینده های ایران سپاهان و ذوب آهن با تجربه رسیدن به فینال این تورنمنت و نایب قهرمانی بیشترین امید را برای صعود از مرحله گروهی به خود اختصاص داده اند به همین خاطر کار برای ایگور استیماچ و یحیی گل محمدی خیلی سخت تر از آن چیزی خواهد بود که پیش بینی می شد. البته تراکتورسازی هم می تواند با تکیه بر خیل عظیم طرفدارانش که بعضا 70 تا 80 هزار نفر را به ورزشگاه یادگار امام (ره) می کشانند می توانند امیدوار باشند اولین صعود به مرحله دوم را جشن بگیرند و خاطرات تلخ لیگ برتر را فراموش کنند.

در زیر جدول حضور نمایندگان کشورها در فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا را مرور می کنیم.

ژاپن

اف سی توکیو، سانفرانسیس هیروشیما، گامبا اوزاکا، اوراوا ردز

کره جنوبی

پوهانگ استیلرز، سوون سامسونگ، اف سی سئول، چونبوک موتورز

چین

جیانگسو ، شاندونگ لیونینگ، شانگهای، گوانگ ژو

ازبکستان

لوکوموتیو تاشکند، بنیادکار، پاختاکور، نسف کارشی

عربستان

الاتحاد جده، الهلال ریاض، الاهلی جده، النصر ریاض

ایران

سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، تراکتورسازی تبریز

امارات

النصر دبی، الجزیره ابوظبی، العین

استرالیا

ملبورن ویکتوری، اف سی سیدنی

قطر

لخویا ، الجیش

تایلند

بوریرام یونایتد

ویتنام

بیکامکس دیونگ

دیدگاه‌ها