کد خبر : 1303479 | 22 بهمن 1394 ساعت 14:45 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

پدیده - صبا؛ روزهای متفاوت دایی و مهاجری

پدیده برای تداوم پیروزی‌های بعد از تعطیلات لیگ و حضور در نیمه بالای جدول باید صبا را شکست دهد اما در آن سوی میدان علی دایی امیدوار به پایان سه هفته ناکامی و کسب امتیاز در مشهد است.

پدیده - صبا؛ روزهای متفاوت دایی و مهاجری
به گزارش "ورزش سه"، پدیده که با دو پیروزی پیاپی مقابل تیم‌های پر مهره سایپا و تراکتورسازی توانسته اوضاع خود را در جدول بهبود بخشد در صورت پیروزی برابر صبا و شکست رقبایش می‌تواند تا رده هفتم بالا برود اما تیمی به مصاف آنها می‌رود که می‌خواهد جبران مافات کند و عملکرد ضعیف 3 امتیازی‌اش در دور برگشت را بهتر کند.

وضعیت دو تیم
پدیده همانند نیم‌فصل اول در شرایط خوبی برابر صبا قرار می‌گیرد. در دور رفت آنها با دو تساوی، یک شکست و یک پیروزی قبل از بازی به مصاف شاگردان دایی رفتند اما نتوانستند دست پر از قم برگردند و یک بر صفر مغلوب شدند اما حالا آنها با اوضاع بهتری به مصاف صبا می‌روند چرا که آنها نیم‌فصل دوم را با تساوی شروع کردند و بعد از یک شکست مقابل فولاد، برابر سایپا در مشهد و تراکتورسازی در تبریز امتیازات کامل را گرفتند و امتیازاتشان را 24 رساندند تا از پایین جدول فاصله بگیرند.

علی دایی که امیدوار بود با جذب اکبر صادقی و پیام صادقیان نقل و انتقالات را به سود خود پایان برده در دو بازی اخیر که از خریدهایش استفاده کرده صاحب پیروزی نشده است. صبا در نیم‌فصل اول بعد از سه تساوی و شکست مقابل راه‌آهن برابر پدیده حاضر شد و توانست نخستین برد لیگ را مقابل این تیم تجربه کند و حالا شاید امیدوار باشد مثل دور رفت که در اوضاع نامطلوب امتیازگیری بودند بعد از سه شکست پیاپی برابر نفت تهران، گسترش فولاد و راه‌آهن مجددا 3 امتیاز را از پدیده بگیرند.

جدال‌ها
از فصل گذشته که پدیده وارد لیگ برتر شد آنها سه بار مقابل صبا قرار گرفتند. در هفته سوم لیگ چهاردهم که پدیده میزبان قمی‌ها بود دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در آن مسابقه رضا عنایتی دقیقه 75 از روی نقطه پنالتی برای مشهدی‌ها گل زد اما در هفتمین دقیقه وقت‌های اضافه احمد حسن‌زاده بازی را به تساوی کشاند. در بازی برگشت هم جدال دو تیم گلی در پی نداشت. هفته پنجم این فصل هم که صبا در قم از پدیده پذیرایی می‌کرد با گل دقایق پایانی ابوالفضل ابراهیمی توانست تیمش را پیروز کند و به روند تساوی‌هایشان با پدیده پایان دهد.

به یاد گل نیم‌فصل اول
در دیدار رفت که صبا سوار بر بازی بود و نمی‌توانست به گل برسد در دقیقه 86 موفق شد روی پاس با ضربه سر محمد قاضی در محوطه جریمه و شوت روی پای ابوالفضل ابراهیمی کاپیتان خود از روی خط 6 قدم تک گل پیروزی بخش را به ثمر رساند.

سیل غائبان صبا
در حالی که پدیده هیچ محروم و مصدومی ندارد و مهاجری می‌تواند از تمام نفراتش در این مسابقه بهره ببرد، صبا چهار تا پنج غائب قطعی خواهد داشت. محمد قاضی و فیلیپه ماچادو دو بازیکن اصلی صبا هستند که برابر پدیده محروم هستند و جلال‌الدین علی‌محمدی بهترین گلزن تیم دایی و سید مهدی حسینی دو مصدوم آنها در این هفته می‌باشند. همچنین کریم اسلامی که هفته گذشته مقابل راه‌آهن آسیب دید و تعویض شد حضورش مقابل پدیده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته ممکن است محسن بیات مدافع پدیده نیز به این بازی نرسد که احتمال آن کم خواهد بود.

نکته خاص
اگر خرافات برای دومین بازی پیاپی پدیده جواب دهد آنها نمی‌توانند صبا را شکست دهند چرا که این تیم مشهدی هفته گذشته در حالی برابر تراکتورسازی قرار گرفت که همواره این تیم را مغلوب کرده بود و مجددا توانست این تیم را در سرمای تبریز شکست دهد. آنها ساعت 15 فردا در حالی در ورزشگاه ثامن از صبا پذیرایی می‌کنند که هیچوقت نتوانستند این تیم را شکست دهند و شاید در روزهای اوج خود به 3 امتیاز کامل نرسند.

بازیکنان مشترک
حسین بادامکی فصل گذشته در صبا بازی می‌کرد و بعد از پایان لیگ چهاردهم ترجیح داد ادامه برای ادامه فوتبالش در 34 سالگی به تیم شهرش پدیده برگردد. محسن بیات هم تا نیم‌فصل سال گذشته در صبا بود اما با جدایی از این تیم اواسط لیگ پانزدهم به پدیده پیوست. مهدی خیری و محسن یوسفی نیز از دیگر بازیکنانی هستند که سابقه حضور در صبا را دارند. به این جمع محمدرضا مهاجری سرمربی پدیده را نیز که سابقه دستیاری فیروز کریمی در تیم قم را دارد نیز می‌توان اضافه کرد.

در جمع نفرات صبا تنها اکبر صادقی است که سابقه حضور در پدیده را دارد. او پیش از فصل 94-93 از صبا به پدیده رفت و لیگ پانزدهم را با ذوب‌آهن آغاز کرده بود اما در نقل و انتقالات زمستانی این فصل دوباره به جمع قمی‌ها بازگشت.

کانون توجه
نتیجه هر دو تیم بیش از هر چیز در جدال این دو جلب توجه می‌کند. از یک سو پدیده که برای نخستین بار در این فصل به دو پیروزی پیاپی رسیده در صورت کسب سه امتیاز خانگی مقابل صبا می‌تواند به جمع تیم‌های نیمه بالای جدول اضافه شود و در سمت مقابل علی دایی که سه باخت داشته در صورت شکست دوباره سخت‌ترین روزهای مربیگری‌اش را در انتظار خود می‌بیند.

دیدگاه‌ها