کد خبر : 1303837 | 24 بهمن 1394 ساعت 09:46 | 208.5K بازدید | 112 دیدگاه

گزارش اختصاصی ورزش سه

چرا نوراللهی خط خورد؟ (گزارش)

خط خوردن احمد نوراللهی از فهرست 18 نفره یکی از تصمیمات مهم برانکو در بازی دیروز بود. گزارش اختصاصی ورزش سه از این ماجرا را بخوانید .

چرا نوراللهی خط خورد؟ (گزارش)

پرده اول: رختکن پرسپولیس بین دو نیمه بازی با سپاهان

برانکو از دست بازیکنانش عاصی است. از بی توجهی به دستوراتش. از تک روی ها و لو دادن توپ ها.او دوباره همه چیز را روی وایت برد می نویسد و تاکتیک ها را بازآموزی شفاهی می کند. نیک سیرت مترجم برانکو جملات را ترجمه کرده و هر بار که برانکو رو به یک نفر خواسته هایش را بر زبان می آورد او هم با همان حرارت حرفها را تکرار می کند.

وقت استراحت تمام است و تیم باید به زمین برود که پورفسور می گوید: علی(علیپور) جای احمد(نوراللهی) بازی می کند. خوردبین برگ تعویض را می نویسد. نوراللهی کلافه می شود. یادش می آید همین چند روز پیش برانکو به او گفته که نگران خط خوردن از تیم امید نباش. کمکت می کنم به تیم ملی بزرگسالان برسی. حالا سر بزنگاه و در روزی که دفاع چپ سرخ ها(حاتمی) حتی پرتاب اوت ها را روی سر خودش فرود آورده ، نوراللهی باید تاوان مشکلات جناح چپ را پس بدهد. او وسایلش را جمع می کند و به همبازیانش می گوید می روم روی سکو بازی را ببینم. یکی خبر را به برانکو می رساند. او فقط چشم غره می رود. نوراللهی نیمه دوم حاضر نمی شود روی نیمکت بنشیند.او در رختکن می ماند تا بازی را از تلویزیون رختکن ببیند. بعد از بازی برانکو همه شایعات درباره دلخوری نوراللهی را رد می کند. نوراللهی فردای بازی با کریم باقری و قنبرپور حرف می زند و قبول می کند که اشتباه کرده است.پیام عذرخواهی او به برانکو مخابره می شود.

پرده دوم: فولاد شهر. بازی با ذوب آهن

برانکو به ترکیب نیمه دوم بازی با سپاهان دست نزده است.نوراللهی روی نیمکت نشسته و عالیشاه جلوتر از انصاری در هافبک چپ بازی می کند.25 دقیقه مانده به پایان بازی مرد شماره 8 پرسپولیس بجای احمدزاده وارد زمین می شود و این بار در هافبک راست بازی می کند.به نظر می رسد برانکو 65 دقیقه نیمکت نشینی را برای تنبیه هافبک آزادشهری کافی دانسته باشد.

پرده سوم: روز قبل از بازی با فولاد

در طول هفته و در تمرینات پرسپولیس چنین به نظر می رسید که نوراللهی جایگاهش را دوباره به دست آورده. برانکو مرتب با او حرف می زند و هر حرکت شماره 8 که مورد تایید او باشد بلند و به فارسی "باریکلا" می گوید. او 18 نفرش را برای بازی با فولاد مشخص می کند.نوراللهی هم هست . تیم به هتل می رود.قرار است صبح بازی ساعت 10 بازیکنان در محوطه هتل تمرین نرم دویی داشته باشند. نوراللهی و طارمی که هم اتاق هستند 3 دقیقه دیر می رسند. برانکو زیر لب چیزی می گوید و تمرین نیم‌ساعته برگزار می شود.

پرده چهارم: رختکن ورزشگاه آزادی. قبل از بازی با فولاد

برانکو به کریم باقری می گوید به نوراللهی بگو اگر می خواهد به خانه برود می تواند برود. او در لیست 18 نفره نیست. کریم دلیلش را می پرسد و برانکو تاخیر در تمرین سبک صبح را یادآوری می کند. کریم انگار قانع نشده. فقط نوراللهی نبود که تاخیر کرده.طارمی هم همراه او بود اما حالا در ترکیب فیکس است. همین را به برانکو می گوید اما برانکو جواب می دهد در مورد طارمی نمی توانم تیمم را تنبیه کنم چون مهاجم ندارم . پورفسور زیر چشمی منتظر واکنش نوراللهی در قبال خبر خروجش از لیست 18 نفره است. باقری که خبر را به احمد می دهد او این بار بر خلاف بازی با سپاهان حرفه ای عمل می کند. در حالی که می توانست رختکن را ترک کند همانجا می ماند و به دوستانش روحیه می دهد.  در تمام طول بازی هم در رختکن می نشیند. بازی که تمام می شود به همه خسته نباشید و تبریک می گوید و پا به پای دوستانش شادی می کند. این اتفافات مقابل چشم برانکو می افتد. پورفسور لبخندی می زند.انگار پدری که پسر سر به هوایش را پای درس و مشق نشانده باشد.

دیدگاه‌ها