کد خبر : 1303931 | 24 بهمن 1394 ساعت 15:52 | 21.9K بازدید | 0 دیدگاه

فراز به امیر چسبید

گسترش فولاد 3 - ملوان 1؛ بندر در بحران

سه گل ابراهیمی، شجاعیان و پیمنتا در مقابل تک گل نوری پیروزی پر گلی برای گسترش فولاد مقابل ملوان رقم زد و کمالوند را در امتیاز 28 با قلعه‌نویی برابر کرد.

گسترش فولاد 3 - ملوان 1؛ بندر در بحران
به گزارش "ورزش سه"، گسترش فولاد که تا پایان دور رفت جایگاه دهم را داشت در نیم‌فصل دوم موفق شده با دو پیروزی و یک تساوی نمایش نسبتا خوبی در بین تیم‌ها ارائه کند و با رسیدن به جایگاه هشتم جدول هم‌امتیاز تراکتورسازی شود اما با تفاضل گل کمتر یک رده پایین‌تر از پرشورها باشد. حمید استیلی هم که گویا روزهای تلخش پایانی ندارد برای نهمین بازی پیاپی به پیروزی نرسید و با شکست سنگین امروز مقابل گسترش فولاد، 20 امتیازی ماند تا فاصله کمی با تیم‌های پایین جدول داشته باشد.


هفته بیستم لیگ برتر
ورزشگاه: بنیان دیزل تبریز / تماشاگر: 500 نفر
داور: علی صفایی ؛ کمک‌ها: فرزاد بهرامی، حسین رحیمی‌پور و یاسر همرنگ / ناظر داوری: فریدون اصفهانیان


اخطار:

سید محمد ستاری(19)، مازیار زارع(41) محمدحسین کنعانی‌زادگان(82) حسین ماهینی(87) از ملوان

گسترش فولاد تبریز

داود نوشی‌صوفیانی، مرتضی اسدی، سید محسن حسینی، امید نظامی‌پور، مصطفی اکرامی (42- محمد نصرتی)، مگنو باتیستا، محمدامین درویشی (77- سامان نریمان‌جهان)، داریوش شجاعیان، شهرام گوردرزی (67- امیر کریمی)، محمد ابراهیمی و لئوناردو پیمنتا
سرمربی: فراز کمالوند

ملوان بندرانزلی

سید حسین حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عزت‌الله پورقاز، حسین ماهینی، محمد رضی‌پور، احمد آهی( 9- رضا درویشی)، مازیار زارع (46- پژمان نوری)، محمد ستاری، محمد آبشک (79- شاهین بالیجانی)، صادق محرمی و سید جلال رافخایی
سرمربی: حمید استیلی


شرح گل‌ها:

گسترش فولاد 1- ملوان 0(دقیقه 16: محمد ابراهیمی): پنالتی که درویشی گرفته بود را محمد ابراهیمی با شوت به سمت راست دروازه از زیر دستان حسینی به گل اول بازی تبدیل کرد.
گسترش فولاد 2- ملوان 0(دقیقه 4+45: شهرام گودرزی): درویشی با نفوذ از سمت راست محوطه توپ را در 6 قدم به گودرزی پاس داد اما توپ از زیر پای او عبور کرد تا پیمنتا از راه رسیده و شوت‌زنی کند. ضربه این بازیکن هم بعد از دفع حسینی ریباند شد تا گودرزی موقعیت از دست رفته را با شوت به طاق دروازه ملوان جبران کند و گل دوم تیمش را بزند.
گسترش فولاد 2- ملوان 1(دقیقه 78: پژمان نوری): کاپیتان ملوان بعد از یک و دو با رافخایی و عبور از کمند باتیستا، با شوت زمینی و دقیق از داخل قوس محوطه جریمه دروازه گسترش فولاد را باز کرد.
گسترش فولاد 3- ملوان 1(دقیقه 80: لئوناردو پیمنتا): حرکت شجاعیان از سمت راست محوطه ملوان و پاس به عقب او را پیمنتا با بغل پا به گوشه دروازه حسینی فرستاد.



شرح بازی


هر دو تیم بازی سرعتی را از ابتدای مسابقه در دستور کار قرار دادند طوری که تا دقیقه 15 به ترتیب بازیکنان گسترش فولاد و ملوان صاحب توپ می‌شدند و تا پشت محوطه حریفشان پیش می‌رفتند؛ اما بعد از گل محمد ابراهیمی از روی نقطه پنالتی که دقیقه 16 زده شد بازیکنان بیشتر نمایش فیزیکی و درگیرانه‌ای در میانه میدان ارائه کردند که سهم ملوانی‌ها باتوجه به عقب بودن از حریف و پنالتی که به آن معترض بودند بیشتر بود که دو کارت زرد و اخراج مربی‌شان از کنار زمین نشان دهنده این موضوع است. در حالی که بازی بدون خلق موقعیت از هر دو تیم ادامه داشت، در واپسین ثانیه‌های نیمه اول نفوذ درویشی و پاس او با گل دوم تیمش توسط گودرزی را به همراه داشت.
استیلی با جایگزین کردن کاپیتان نوری به جای مازیار زارع میانه میدان را از گسترش فولاد گرفت طوری که کمالوند تیمش را عقب کشیده بود و گاهی اوقات به غیر از حسینی کسی در زمین ملوان حاضر نبود. این نمایش ملوان که البته خطر جدی روی دروازه گسترش نداشت موجب شد آنها دقیقه 78 روی شوت نوری به گل اول برسند اما خوشحالی آنها تنها دو دقیقه دوام داشت و در حالی که برای به تساوی کشاندن بازی تلاش می‌کردند آبی و زردپوشان تبریزی با یک ضد حمله روی پاس شجاعیان به پیمنتا دوباره اختلاف را در 2 حفظ کردند. بعد از آن ملوان هرچه زد به در بسته خورد و تاکتیک این تیم که شوت از راه دور بود جواب نداد تا شکست دیگری در کارنامه آنها رقم بخورد.


بهترین بازیکن

محمدامین درویشی با گرفتن پنالتی که محمد ابراهیمی آن را تبدیل به گل کرد و پایه‌ریزی گل دوم تیمش بهترین نمایش را در بین نفرات حاضر در زمین داشت. در ترکیب ملوان هم پژمان نوری بعد از اینکه نیمه دوم جانشین زارع شد علاوه بر گلی که به ثمر رساند آهنگ زیبایی به تیم استیلی داد.

اتفاق ویژه

ملوان همانند 8 هفته اخیر به پیروزی نرسید و امروز با شکست برابر گسترش فولاد 20 امتیازی ماند تا با راه‌آهن رده پانزدهمی تنها 3 امتیاز فاصله داشته باشد.


دقایق حساس:

دقیقه 47: ارسال آبشک از کرنر به شکل خطرناکی از مقابل دروازه گسترش فولاد عبور کرد.
دقیقه 65: حرکت خوب گودرزی و پاس به عقب او را پیمنتا با فاصله زیادی از بالای دروازه به اوت زد.
دقیقه 65: در جدی‌ترین موقعیت بازی شوت پشت محوطه آبشک را نوشی‌صوفیانی درازکش به کرنر فرستاد.
دقیقه 3+90: ضربه آزاد نوری با فاصله کمی از بالای دروازه گسترش فولاد به اوت رفت.
دقیقه 4+90: شوت خطرناک رضی‌پور با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه گسترش فولاد راهی اوت شد.

حاشیه‌ها:

* فراز کمالوند و دستیارانش پیش از شروع بازی به استقبال حمید استیلی رفتند.
* مصدومیت احمد آهی در دقیقه 8 موجب شد حمید استیلی در ابتدای بازی نخستین تعویضش را انجام دهد.
* با وجود رایگان کردن تماشای این بازی، هواداران کمی برای حمایت از گسترش فولاد به ورزشگاه آمدند.
* پنالتی که دقیقه 15 به سود گسترش فولاد اعلام شد با اعتراض بازیکنان ملوان همراه بود.
* مهدی حسینی‌نسب مربی ملوان به دلیل اعتراض زیاد به صفایی داور مسابقه دقیقه 19 از کنار زمین اخراج شد.
* در دقیقه 34 تماشاگران گسترش فولاد علیه سعید عباسی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی شعار سر دادند و خواستار برکناری او شدند.
* 3 دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول اعلام شد.
* مازیار زارع بعد از تعویضش با پژمان نوری در ابتدای نیمه دوم بازوبند کاپیتانی را به او داد.
* برای نیمه دوم سه دقیقه وقت اضافه اعلام شد.

دیدگاه‌ها