کد خبر : 1304099 | 25 بهمن 1394 ساعت 08:37 | 19.4K بازدید | 9 دیدگاه

خطیبی و مرزبان در نبرد فوق حساس هفته

مروری برهفته بیست‌وششم بازی‌های دسته‌اول

در مهمترین بازی های هفته بیست و ششم دسته اول آزادگان ، عصر امروز پیکان در تبریز به دیدار ماشین سازی این شهر می رود. نساجی میزبان تیم مس کرمان است و دیگر تیم شمالی یعنی خونه به خونه میهمان مس رفسنجان است.

مروری برهفته بیست‌وششم بازی‌های دسته‌اول
به گزارش "ورزش سه" در مهمترین بازی های هفته بیست و ششم دسته اول آزادگان ، عصر امروز پیکان در تبریز به دیدار ماشین سازی این شهر می رود. نساجی میزبان تیم مس کرمان است و دیگر تیم شمالی یعنی خونه به خونه میهمان مس رفسنجان است. در سایر بازی های مهم هفته فجرسپاسی به مصاف گیتی پسند می رود. نفت ابادان در سیرجان با گل گهر این شهر بازی می کند. تیم های قعرجدولی پارسه و پاس با هم بازی می کنند.

خیبر خرم آباد (8) - فولاد یزد (20) ؛ خطیب در جامه فولادی

خیبر با غلبه بر فولاد 36 امتیازی می شود. این تیم که هم اکنون 33 امتیاز ، 29 گل زده و 26 گل خورده دارد اگر خوش اقبال باشد و علاوه بر اینکه خودش سه امتیاز می گیرد تیم های نفت آبادان و ایران جوان هم برابر حریفانشان شکست بخورند یکی – دو پله در جدول صعود می کند. تیم های مس رفسنجان ، نساجی مازندران ، آلومینیوم اراک و نفت مسجد سلیمان هم چهار تیمی هستند که یه طور جد خرم آبادی ها را تهدید می کنند. خیبر اگر برابر فولاد نتواند امتیازی کسب کند و هر یک از چهار تیم ذکر شده برابر حریفانشان برنده شوند بالاتر از خیبر قرار می گیرند. فولاد یزد 22 امتیاز ، 20 گل زده و 30 گل خورده دارد. فولاد در صورت پیروزی برابر خیبر 25 امتیازی می شود و از سویی اگر پاس و آلومینیوم هرمزگان هم رقبای خود متوقف شوند در رده هجدهم قرار می گیرد. به همین دلیل بهترین نتیجه برای فولادی ها که در قعر جدول به سر می برند کسب سه امتیاز بازی است. باید دید خطیب ؛ سرمربی جدید فولاد می تواند در اولین گام یزدی ها را به خواسته شان برساند.
نتیجه دیدار رفت : فولاد یزد 1- خیبر خرم آباد 1

گیتی پسند اصفهان (14) - فجر سپاسی شیراز (2) ؛ گیتی به دفاع فولادی فجر رسید

گیتی پسند یکی از ضعیف ترین خطوط حمل لیگ را به خود اختصاص داده است. این تیم در 25 بازی خود 18 گل به ثمر رسانده و با 28 امتیاز در رده چهاردهم جای دارد. اصفهانی ها به طور متوسط در هر بازی یک بار دروازه شان برابر حریفان  گشوده شده است. فقط پیروزی دوای درد گیتی پسند در دیدار با فجر سپاسی است تا بتواند با سه امتیاز آن جایگاهی مطمئن برای خود در جدول تخصیص دهد. شکست و یا مساوی باعث می شود این تیم به جمع تیم های پایین جدولی اضافه شود. البته شکست دادن فجرسپاسی که در رده دوم جدول قرار دارد و برای رسیدن به صدر جدول بی تابی می کند طبعاً برای گیتی پسند سخت و دور از دسترس خواهد بود. ضمناً نباید فراموش کرد که شیرازی ها که با 14 گل خورده مستحکم ترین خط دفاعی را دارند بعید به نظر می رسد مردان دفاعی فجرسپاسی به خط حمله متوسط گیتی پسند اجازه نزدیک شدن به دروازه خودی را بدهند. فجری ها که نمی خواهند جایگاه دومی شان از دست بدهند به رغم مشکلات مالی که گرفتارش هستند در این دیدار در پی برد و سه امتیاز خواهند بود تا همچنان یکی از اضلاع مثلث صعود به لیگ برتر باشند.
نتیجه دیدار رفت : فجر سپاسی شبرز 2 – گیتی پسند اصفهان صفر

مس رفسنجان (9) - خونه به خونه بابل (3) ؛ اکبر در سرزمین مس

مس رفسنجان که بیش از هرچیزی دنبال بقاء در لیگ دسته یک است ، با سعی و تلاش توانسته هدفش را عملی کند. این تیم که با 32 امتیاز در رده نهم قرار دارد 25 گل زده و 22 گل خورده در پرونده اش ثبت شده است. آماری که نشان می دهد مسی های رفسنجان آهسته و پیوسته لیگ را دنبال می کنند و فاصله اندکی با تیم های بالاتر و پایین تر از خودشان دارند که همین موضوع باعث می شود تا جایگاه مس با هر برد و یا باختی بالا و پایین شود. ضمناً نتیجه دیدار مس با نه تنها برای خودشان اهمیت ویژه ایی دارد بلکه برای تیم مس کرمان هم حائز اهمیت است. با توجه به اینکه خونه به خونه بابل با اکبر میثاقیان و بازیکنان لیگ برتری اش به دنبال صعود به لیگ برتر است و به همین دلیل به هیچ حریفی ترحم نمی کند ، کرمانی ها امیدوارند تا شاید برادر رفسنجانی آنها بتواند با متوقف کردن خونه به خونه به آنها کمک کند تا مجدداً جایگاه سومی شان را پس بگیرند. بابلی ها 44 امتیازی که تنها با اختلاف یک امتیاز در تعقیب فجرسپاسی هستند و تاکنون 27 گل به ثمر رسانده و 21 باز هم دروازه شان روی پاشنه چرخیده است ، بیش از هر چیزی دست یافتن به برد و کسب سه امتیاز بازی مهم است نه بازی زیبا و یا پرگل ، واقعیتی که اکبر میثاقیان ؛ سرمربی باتجربه این تیم صادقانه به آن اقرار کرده و تاکید می کند "فقط کسب سه امتیاز بازی ها مهم است" .
نتیجه دیدار رفت : خونه به خونه بابل 1- مس رفسنجان صفر

گل گهر سیرجان (15) - نفت آبادان (6) ؛ جدال برای صعود و بقاء

کسب نتایج دور از انتظار و ضعف تیم های فجرسپاسی و مس کرمان در چند هفته اخیر باعث تلاش و امیدواری سایر مدعیان شده و نفت آبادان هم یکی از 4-3 مدعی اصلی است که می خواهد عقب ماندگی دور رفتش را در نیم فصل دوم جبران کند. برزیلی های آبادانی که می دانند با چند برد پیاپی و کمی خوش شانسی می توانند جایی بین چهار تیم اول جدول داشته باشند با تمام قوا راهی سیرجان شده اند تا امروز با غلبه بر گل گهر و کسب سه امتیاز بازی فاصله خود را با تیم های بالای جدولی کاهش دهند. نفت که در دور رفت امتیازهای زیادی را از دست داده هم اکنون با 34 امتیاز در رده ششم جدول جای دارد. گل گهر سیرجان ، میزبان و رقیب امروز نفت آبادان هم اکنون 27 امتیازی است و با به ثمر رساندن 18 گل در 25 مسابقه یکی از ضعیف ترین ها در فاز هجومی است. گل گهر که رکورد دار تساوی در نیم فصل دوم محسوب می شود در صورتیکه به همین شکل به کارش ادامه دهد بعید به نظر می رسد بتواند در لیگ دست یک باقی بماند.
نتیجه دیدار رفت : نفت ابادان 2 – گل گهر سیرجان 1

پارسه تهران (17) - پاس همدان (19) ؛ جدال شیشه ایی

با توجه به شرایط وخیم دو تیم و خطر سقوط به دسته دوم می توان جدال دو تیم را به جدالی شیشه ایی که با یک تلنگر می شکند تشبیه کرد. در حال حاضر هر دو تیم در منطقه سقوط قرار دارند و برای بقاء در دسته یک با چنگ و دندان به ریسمان پوسیده لیگ یک آویزان شده اند و طبعاً در چنین وضعییت کسب سه امتیاز بازی برای هر یک از دو تیم از نان شب هم واجب تر است. در حال حاضر پارسه 25 امتیاز ذخیره کرده است. نقطه قوت پارسه در خط حمله است. این تیم به رغم قعر جدولی بودن تاکنون 32 گل به ثمر رسانده است که قطعاً آمار جالب توجه و غرور انگیزی است اما پارسه ایی ها به همان اندازه که در خط حمل زهردار و خطرناک هستند در خط دفاعی متزلزل و سست هستند. دریافت 41 گل باعث شده تا لقب ضعیف ترین خط دفاعی لیگ به نام پارسه ثبت شود. هر چند عملکرد تیم پاس خیلی چشمگیر و قابل اعتنا  نیست ولی باینحال این تیم هنوز شانس ماندن در لیگ را دارد. کسب 24 امتیاز ، زدن 19 گل و دریافت 26 گل نشان می دهد پاس به رغم نتایج ضعیفش دارای نظم و انضباط تیمی مشخصی است که در صورت برطرف کردن یکی – دو ایراد می تواند تا رده های میانی جدول صعود کند.
نتیجه دیدار رفت : پاس همدان 1 – پارسه تهران 1

نساجی مازندران (10) - مس کرمان (4) ؛ یه نساجی یه کاظمی

نساجی مازندران هم اکنون با 32 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. این تیم در هر مسابقه ایی چشم به درخشش و گلزنی حمید کاظمی؛ بهترین گلزن لیگ دارد تا شاید با گلزنی این مهاجم بتواند امتیازی برای خود ذخیره کند و البته حمید کاظمی هم به خوبی انتظار نساجی چیان را برآورده کرده است. این مهاجم تا امروز 14 گل از 24 گل نساجی  را درون دروازه تیم های مختلف جای داده و نقش زیادی در قرار گرفتن نساجی در میان جدول ایفاء کرده است. مازنی ها که تاکنون 29 گل دریافت کرده اند امروز دیدار سختی برابر مس کرمان درند. تیمی که دو – سه هفته ایی است به دلیل کسب نتایج ضعیف جایگاه سومی اش را تحویل دیگر تیم مازنی یعنی خونه به خونه کرده است. مس برای بازپس گیری مکان سوم جدول از خونه به خونه از این دیدار فقط برد می خواهد تا 45 امتیازی شود و از سویی دیگر دل به اتفاقات فوتبال گره بزند تا شاید با متوقف شدن خونه به خونه بابل در چنگ مس رفسنجان مجدداً به رده سوم بازگردد.
نتیجه دیدار رفت : مس کرمان 1 – نساجی مازندران صفر

ماشین سازی تبریز (5)- پیکان تهران (1) ؛ تقابل هجومی ترین تیم ها

ماشین سازی تبریز که تلاش زیادی می کند تا خودش را به جمع سه تیم بالای جدول نزدیک کند ، امروز دیدار سخت و تعیین کننده ایی با پیکان دارد ولی با اینحال سبزپوشان تبریزی امیدوارند تا با پیروزی برابر پیکان 43 امتیازی شده و یک پله به جمع مثلث بالی جدول نزدیک شود. نقطه قوت ماشین سازی که با 40 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد ، مهاجمانش است. مهاجمانی که برای کامیابی خودشان همانند آوار سر مدافعان حریف خراب شده و اجازه هرگونه خودنمایی را از آنها سلب و باعث اشتباه آنان می شوند. نمونه بارز آن دیدار هفته قبل این تیم برابر خونه به خونه است. دیداری که 2-2 تمام شد و هر دو گل ماشین سازی به دلیل اشتباه مدافعان خونه به خونه به ثمر رسید. پیکان در حال حاضر با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول در صدر جدول پهلو گرفته ولی با این حال مرزبان به خوبی می داند از دست دادن امتیاز برابر ماشین سازان در ادامه لیگ کارشان را سخت خواهد کرد و به همین منظور این مربی که تیمش با 38 گل زده بعد از ماشین سازی بهترین خط حمله را لیگ را به خود اختصاص داده است ، تیمش را با روشی هجومی به مصاف میزبان گسیل می کند و از سویی با توجه به اینکه پیکانی ها با 19 گلخورده پس از فجرسپاسی و مس کرمان سومین خط دفاعی مستحکم لیگ را دارند طبعاً با خیالی آسوده تر دروازه حریف را تهدید خواهند کرد.
نتیجه دیدار رفت : پیکان تهران 2 – ماشین سازی تبریز 2

آلومینیوم هرمزگان (18)-  آلومینیوم اراک (11) ؛ دعوای برادران

آلومینیوم هرمزگان بی تردید یکی از ضعیف ترین تیم های این دوره از رقابت های دسته یک به شمار می رود. این تیم 1ز 25 بازی خود 24 امتیاز گرفته ، 23 گل به ثمر رسانده و 27 بار هم دروازه اش باز شده است ولی با اینحال عباس سرخاب ؛ سرمربی بومی این تیم از روزی که به جای حقدوست روی نیمکت داغ آلومینیوم نشسته تلاش زیادی برای حفظ تنها سهمیه بندرعباس در لیگ دسته یک کرده است. بازیکنان آلومینیوم اگر همانند دیدارشان با فولاد در مصاف با آلومینیوم اراک بازی کنند شانس زیادی برای کسب پیروزی خواهند داشت. به خصوص که اینروزها آلومینیوم با داوود مهابادی حال و روز خوبی نداردو راحت تر از دور رفت امتیاز از دست می دهد. آلومینیوم اراک که در حسرت نتایج خوب دور رفت به سر می برد هم اکنون 31 امتیازی است. این تیم که در دور رفت با هدایت غلامرضا دلگرم نتایج درخشانی می گرفت پس از اخراج این مربی حال و روز خوبی ندارد و امتیازهای زیادی از دست داده تا جاییکه اراکی ها برخلاف دور رفت که امید زیادی به صعود تیم شان به لیگ برتر داشتند این روزها دست به دعا می شوند تا تیم شان در لیگ یک باقی بماند.
نتیجه دیدار رفت : آلومینیوم اراک 3 – الومینیوم هرمزگان 3

ایران جوان بوشهر (7)- داماش گیلان (16) ؛ بازگشت امید به اردوی داماش

ایران جوان بوشهر پس از هفته ها که با غول کشی ترقی خوبی در جدول داشتند هفته قبل برابر شهرداری اردبیل شکست خورد و در رده هفتم متوقف شد. این تیم بومی به رغم بی پولی و نداشتن بازیکنان با نام و نشان تا امروز عملکرد خوبی داشته است. کسب 34 امتیاز و  زدن 28 نشان می دهد بوشهری ها توانایی های بالایی دارند. ایران جوان برای اینکه بتواند جایگاه بهتری برای خود دست و پا کند بهتر است سریعاً ساختار دفاعی اش را ترمیم کند. دریافت 32 گل نشان از ضعف خط دفاعی جوان های بوشهری دارد. داماش که انتظار می رفت با توجه به جذب دو – سه بازیکن با تجربه نظیر مهدوی در دور برگشت عملکرد قابل قبولی داشته باشد نتایج درخشانی نگرفت ولی با اینحال مجید جهانپور ؛ سرمربی مجرب این تیم با تمرین منظم و تاکتیک های متعدد و متغیر هفته قبل تیمش را برابر فجر سپاسی برنده کرد تا سه امتیاز حیاتی به حساب داماش واریز شود تا این تیم 27 امتیازی امروز با امیدواری بیشتر و با روحیه ایی مضاعف به دیدار ایران جوان برود. قابل اشاره است داماشی ها با 15 گل زده ، ضیف ترین خط حمله لیگ را به نام خود نوشته اند. خط دفاعی تیم شهر باران هم با دریافت 27 گل در زمره ضعیفت ترین خطوط دفاعی قرار دارد.
نتیجه دیدار رفت : داماش گیلان صفر – ایران جوان بوشهر صفر

نفت مسجد سلیمان (12) - شهرداری اردبیل (13) ؛ تمرین در مخفیگاه

نفت مسجد سلیمان پس از اتفاقی که برای فرزاد حافظی ؛ سرمربی اش افتاد و با چوب و چماق و مقابل درب منزلش مصدوم شد تمریناتش را مخفیگاه و پشت درهای بسته انجام داد تا مروز با چهره ایی مرموز برابر شهرداری چی های اردبیلی به میدان برود. نفت که با آلومینیوم اراک در ثبت 13 تساوی ، 6 برد و 6 باخت شرایط یکسانی دارد در صورتیکه امروز برابر شهرداری اردبیل به پیروزی دست یابند 34 امتیازی می شوند و در صورت  توقف آلومینیوم اراک بالاتر از این تیم جای می گیرد. شهرداری اردبیل پس از چند هفته ناکامی بالاخره توانستد طلسم شکنی کرده و برابر حریف خود به پیروزی برسد و حالا به لطف سه امتیاز بازی با ایران جوان 28 امتیازی هستند. این تیم در صورتیکه برابر میزبان خود مغلوب شود احتمالاً تا رده شانزدهم سقوط کرده و در جمع پنج تیم انتهایی جدول قرار می گیرد.
نفت تاکنون 25 گل به حریفانش زده و 26 گل هم دریافت کرده است.
نتیجه دیدار رفت : شهرداری اردبیل 1 – نفت مسجد سلیمان 2

برنامه بازی ها و اسامی داوران هفته بیست و ششم دسته اول آزادگان

ساعت : 14:15 
خیبر خرم آباد - فولاد یزد در ورزشگاه تختی خرم آباد
*داوران : علی احمدی- سجاد طوری- علی دودانگه- عباس راکی    ناظر داوری: نجاتی

گیتی پسند اصفهان - فجر سپاسی شیراز در ورزشگاه آرارات اصفهان
*داوران : رضا قاسمی- محمد راهی- رضا قیم- صائب گلی    ناظر داوری: احمدی

مس رفسنجان - خونه به خونه بابل در ورزشگاه شهدا رفسنجان
*داوران : جواد محمدی- سعید قاسمی- فرید امیدوار- علیرضا حیدرپناه    ناظر داوری: رجبلو

گل گهر سیرجان - نفت آبادان در ورزشگاه اختصاصی گل گهر
*داوران : رضا تارخ- مهدی شفیعی- حمید سبحانی- علی بای    ناظر داوری: صیدی

پارسه تهران - پاس همدان در ورزشگاه صنایع دفاع تهران
*داوران : سعید بخشی زاده- حمید کنعانی- جلیل شعرانی- حسین ترابیان    ناظر داوری: رفیعی

نساجی مازندران  - مس کرمان در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر
*داوران : بیژن حیدری- اسد حاج محمد- جواد مداح- میثم پور کریمان    ناظر داوری: پیروز رام

ماشین سازی تبریز- پیکان تهران در ورزشگاه تختی تبریز
*داوران : پیام حیدری- مهدی الوندی- علی اکبر عظیم پور- محمدباقر پورباقر    ناظر داوری:
شیرازی

ساعت : 14:30
آلومینیوم هرمزگان-  آلومینیوم اراک در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
*داوران : رضا مهدوی- امیر آشور ماهانی- علی احمدی- مهدی موسی پور    ناظر داوری: طاهریان

ساعت : 14:45
ایران جوان بوشهر - داماش گیلان در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
*داوران : مهدی مرجانزاده- داریوش صابر مطلق- جعفر مهاجر- انور دورانی    ناظر داوری: شهرجو

نفت مسجد سلیمان - شهرداری اردبیل در ورزشگاه شهید بهنام محمدی
*داوران : علی میرغفاری- حسن انتظاری- محمدتقی حیدرپور- وحید صالحی    ناظر داوری: شکور

*تمامی بازی ها روز یکشنبه 25 بهمن ما برگزار می شود.

دیدگاه‌ها