کد خبر : 1304115 | 25 بهمن 1394 ساعت 10:06 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

برنده احسانپور به وزن حسن رحیمی رفت!

واسیل شوپتار که در مسابقات جهانی لاس وگاس و در وزن 61 کیلوگرم بهنام احسانپور را شکست داد در تورنمنت اوکراین در یک وزن پایین‌تر قهرمان شد.

برنده احسانپور به وزن حسن رحیمی رفت!
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در روز نخست تورنمنت کشتی آزاد اوکراین کشتی‌گیر‌ان ایرانی صاحب سه مدال طلا و یک مدال برنز شدند. عظیم گرمسیری و مهدی فلاح فرنگی کاران اوزان 71 و 80 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و مصطفی صالحی زاده در وزن 98 کیلوگرم کشتی فرنگی، به مدال برنز دست یافت. پیمان یاراحمدی هم در وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمان شد.

اما نکته مهم این مسابقات تغییر وزن واسیل شوپتار نفر سوم وزن 61 کیلوگرم جهان بود. او که در مسابقات جهانی لاس وگاس موفق شد بهنام احسانپور را در این وزن غیر المپیکی شکست دهد، برای بازی‌های المپیک به یک وزن پایین‌تر آمده که در اولین آزمایش موفق شد به مدال طلای وزن 57 کیلوگرم تورنمنت اوکراین برسد تا در واقع در باز‌ی‌های المپیک رقیب ملی‌پوش وزن 57 کیلوگرم ایران باشد.

حسن رحیمی در مسابقات جهانی لاس‌وگاس مدال نقره وزن 57 کیلوگرم را برای ایران به ارمغان آورد.

همچنین در وزن 97 کیلوگرم والری اندریتسف نایب قهرمان المپیک لندن که سومی جهان در سال 2014 و مدال برنز بازیهای اروپایی را هم در کارنامه دارد، در فینال موفق شد پاولو اولینیک نفر سوم جهان در مسابقات جهانی لاس وگاس را شکست دهد تا نبرد بین این دو برای پوشیدن دوبنده تیم ملی اوکراین در المپیک حساس شود.

رده‌بندی مسابقات روز نخست تورنمنت اوکراین به شرح زیر است:

* کشتی فرنگی:

59 کیلوگرم: 1- دانیر اسلام اف (مولداوی) 2- یوگنی میاگی (اوکراین) 3- ویکتور چیوبانوف (مولداوی) و دیمیتری تسیمبالیوک (اوکراین)

71 کیلوگرم: 1- عظیم گرمسیری (ایران) 2- گوگا آمپیراماشویلی (گرجستان) 3- الکسی کالینیچنکو (اوکراین) و گئورگی جاواخیا (گرجستان) 5- فرشاد بلفکه (ایران)

80 کیلوگرم: 1- مهدی فلاح (ایران) 2- الکسی چکالنکو (اوکراین) 3- تورنیکه دزاماشویلی (گرجستان) و ویاچسلاو زواریچ (اوکراین)

98 کیلوگرم: 1- دمیتری تیمیچنکو (اوکراین) 2- واسیلی ایمرلیشویلی (گرجستان) 3- نیکولای کریسوف (اوکراین) و مصطفی صالحی زاده (ایران) 5- داود گیل نیرنگ (ایران)

* کشتی آزاد:

57 کیلوگرم: 1- واسیلی شوپتار (اوکراین) 2- آندری یاتسنکو (اوکراین) 3- تاراس مارکویچ (اوکراین) و گاریک بارسقیان (گرجستان)

65 کیلوگرم: 1- سیمون رادولوف (اوکراین) 2- لوگان استیبر (آمریکا) 3- آندری پرپلیتا (مولداوی) و ریس هامفری (آمریکا)

70 کیلوگرم: 1- پیمان یاراحمدی (ایران) 2- آدام هال (آمریکا) 3- گیا چیخلاندزه و اولگ بلوتسرکوفسکی (اوکراین)

97 کیلوگرم: 1- والری آندریستف (اوکراین) 2- پاولو اولنیک (اوکراین) 3- مورازی مچلیدزه (اوکراین) و نیکولاس سبان (مولداوی)


دیدگاه‌ها