کد خبر : 1304214 | 25 بهمن 1394 ساعت 15:18 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

نقش تعیین کننده صبای قم در لیگ

تیم صبای قم در نیم‌فصل اول عملکرد بسیار خوبی داشت به طوری که 10 هفته متوالی بدون باخت را پشت‌سر گذاشت تا اینکه در هفته پایانی به استقلال رسید و طلسم شکست‌ناپذیری‌اش شکسته شد.

نقش تعیین کننده صبای قم در لیگ
به گزارش "ورزش سه"، تیم صبا در نیم‌فصل دوم برخلاف نیمه اول لیگ شروع خوبی نداشت. به گزارش ورزش سه ، شاگردان علی دایی پس از پیروزی پرگل مقابل استقلال اهواز در اهواز، سه شکست متوالی مقابل نفت تهران، گسترش فولاد و راه‌آهن را تجربه کردند و در بازی هفته بیستم هم از زمین پدیده یک امتیاز گرفتند اما صبا در پنج بازی اول با هیچ کدام از مدعیان قهرمانی لیگ روبه‌رو نشد. مرور برنامه‌ بازی‌ها و حریفان این تیم نشان می‌دهد که چه کار سختی را پیش‌رو دارند.

اول اینکه علی دایی باید تا پایان فصل با پنج بالا‌سری خود بازی کند. جالب اینکه او فقط یک بازی با ذوب‌آهن میهمان خواهد بود و در چهار بازی دیگر با استقلال خوزستان، پرسپولیس، سایپا و استقلال تهران میزبان است.

این مهم می‌تواند خیلی به صبا کمک کند. به شرطی که هوادارانش به ورزشگاه بیایند اما نکته مهم نقش تعیین‌کننده صبا در قهرمانی لیگ است. علی دایی اگر در هر پنج بازی رو در رو به پیروزی برسد نه تنها مدعی می‌شود بلکه معادلات را در بالای جدول به هم می‌زند. به هر حال پیروزی صبا در هر کدام از این پنج بازی به سود دیگر مدعی لیگ است. پس به هیچ وجه نمی‌توان نقش کلیدی و تعیین‌کننده صبا را در راه قهرمانی منکر شد.

اما پنج بازی دیگر این تیم هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد. اگرچه نباید هیچ حریفی را دست‌کم و مسابقه‌ای را آسان در نظر گرفت اما پنج حریف باقیمانده تیم دایی، هر کدام شرایط ویژه‌ای در جدول دارند.
سپاهان که این هفته در فولادشهر به سایپا باخت و استیماچ هم متوجه انتقادها شد اصلا دوست ندارد در بازی بعدی خانگی (هفته بیست و دوم) با صبای قم باز هم بازنده باشد.

فولاد هم حریف بعدی آنها در خارج از خانه است. آنها که تا همین الان هم نتوانسته‌اند نتایج خوبی را کسب کنند و حاشیه امنیت مناسبی برای خود ایجاد نکرده‌اند میزبان شاگردان علی دایی هستند. در هفته بیست و ششم آنها به زمین تراکتورسازی تبریز می‌روند. امیر قلعه‌نویی از امروز محکوم به پیروزی در بازی‌های خانگی است تا فشار انتقادهایش کمتر شود. بازی با ذوب‌آهن در فولادشهر هم در هفته بیست و هفتم به آن اشاره شد. سیاه‌جامگان و ملوان هم دیگر حریفان دایی تا قبل از بازی آخر با استقلال هستند. دایی برای بازی با ملوان باید به انزلی برود. اگر تا آن روز ملوان به امتیاز کامل بازی احتیاج داشته باشد کار صبا بسیار سخت خواهد بود. به هر حال هر 10 بازی باقیمانده برای شماره 10 سابق تیم ملی بسیار حساس و تعیین‌کننده است.

دیدگاه‌ها