کد خبر : 1304243 | 25 بهمن 1394 ساعت 16:55 | 49.2K بازدید | 0 دیدگاه

محسن خلیلی هستم، 35 سال و 5 ساعته

خلیلی: برانکو باید بنگستون را زنده نگه دارد

گلزن سابق پرسپولیسی‌ها امروز وارد نیمه سومین دهه زندگی خود شده است، محسن خلیلی که عنوان آخرین آقای گل سرخ پوشان را یدک می کشد، امروز 35 سالگی خود را جشن گرفت.

خلیلی: برانکو باید بنگستون را زنده نگه دارد
به گزارش "ورزش سه"، در سالروز تولد محسن خلیلی به سراغ او رفتیم تا ضمن تبریک زادروز او، آخرین نظرات وی را راجع به فوتبال این روزهای پرسپولیس و مهدی طارمی و ... بپرسیم.

محسن خلیلی هستم 35 سال و 5 ساعته

در حقیقت ساعت 12 ظهر امروز بنده وارد 35 سالگی شدم، ساعت 12 امروز مانند هر سال مادرم به من زنگ زد و تولدم را تبریک گفت، خدا را شکر از اینکه می‌بینم هواداران پرسپولیس هنوز هم به یاد من هستند و با پیام‌های مختلف خود من را خوشحال می‌کنند، امیدوارم در آینده هم بتوانم با کمک به تیم محبوبم، آنها را بازهم خوشحال کنم و محبوبیت خودم را در بین هواداران پرسپولیس حفظ کنم.

وارد عرصه مربیگری می‌شوم

تصمیم خود را گرفته‌ام تا به‌صورت جدی وارد عرصه مربیگری شوم، در این مورد خیلی فکر کردم و با خیلی‌ها به صحبت پرداختم تا این تصمیم را بگیرم، با بسیاری از فوتبالی‌ها و کارشناسان و همین‌طور دوستان خبرنگارم مشورت کردم تا بدون تعارف ببینم مایه مربیگری رادارم یا خیر که خداراشکر دوستان بسیار واقع‌گرایانه من را راهنمایی کردند و درمجموع بازخورد خوبی گرفتم و به همین دلیل اردیبهشت‌ماه در کلاس‌های رده C آسیا که در تهران برگزار می‌شود شرکت خواهم کرد تا استارتم را در زمینه مربیگری بزنم.

رضایت هواداران به ما هم منتقل می‌شود

بازی‌های پرسپولیس را می‌بینم، خداراشکر تیم به‌گونه‌ای بازی می‌کند که حال همه هواداران را خوب کرده است و طبیعی است این حال و هوای خوب پرسپولیسی‌ها به ما هم می‌رسد و ما هم خوشحال می‌شویم، وقتی جو خوبی حاکم باشد ما هم انرژی می‌گیریم، حضور فراوان هواداران در ورزشگاه را من هم بسیار تجربه کرده‌ام، بسیار جالب و عجیب است، خیلی خوشحالم که اکنون پرسپولیس به نسبت سال‌های گذشته هجومی تر و باعث به وجد آمدن هواداران شده است. طبیعی است که من هم به‌عنوان یک هوادار از این تیم راضی باشم.

طارمی مهم‌ترین امید گلزنی پرسپولیس است

مهدی طارمی تنها یک‌راه دارد تا در ادامه بازی‌ها به‌خوبی عمل کند و بتواند عنوان آقای گلی خود را تثبیت کند، مهم‌ترین عاملی که می‌تواند کمک کند تا مهدی از فشار هواداران و توقعی که از او می‌رود خلاص شود این است که فقط به بازی پیش رو فکر کند، من به او توصیه می‌کنم به هیچ‌چیز جز این، فکر نکند، اینکه اگر گل بزنم چه می‌شود یا گل نزنم چه نمی‌شود را کنار بگذارد و فقط تمرین کند و برود در زمین، این روزها تنها، خروج از این افکار باعث تمرکز بالای او می‌شود. طارمی باید بداند مهم‌ترین امید گلزنی پرسپولیسی‌ها اوست پس فقط به بازی پیش رو فکر کند و تنها سعی کند درواره حریف را باز کند.

برانکو باید بنگستون را زنده نگه دارد

اینکه مهدی چند فرصت را به دست می‌آورد و چند موقعیت را گل می‌کند را باید با توجه به شرایط بازی دید، گلزنی و تصمیم‌گیری آنی برای باز کردن دروازه حریف یک امر ذاتی است و شاید درصد کمی از آن در تمرین به دست بیاید اما چه کسی می‌تواند بگوید همین طارمی در موقعیت‌سازی استثنایی نیست؟ او در بهترین کیفیت می‌تواند موقعیت‌سازی کند، نکته‌ای هم در میان وجود دارد و آن‌هم اینکه برانکو باید جری بنگستون را به‌عنوان تنها مهاجم نوک این تیم پرسپولیس زنده نگه دارد، او در حال حاضر تنها بازیکن پرسپولیس است که می‌تواند در فوروارد هدف به میدان برود و قبلاً هم نشان داده بازیکن کار بلدی است بنابراین برانکو باید با نوع بازی دادن به این بازیکن او را هم آماده نگه دارد و برای رسیدن به هدف از او هم استفاده کند.

1091814

خیلی وقت است در لیگ مهاجم نوک نداریم

خیلی وقت است که در لیگ برتر مهاجم هدف نداریم یا اگر هم داشته باشیم مهاجم هدفی نداریم که برای تیمش کار را دربیاورد و بتواند جهت بازی را عوض کند، همین‌الان ببینید، به غیر از آقای گل لیگ که مهدی طارمی است و 12 گل به ثمر رسانده، بازیکن تعقیب‌کننده او بعد از 20 بازی تنها 8 گل به ثمر رسانده است، بااین‌وجود چطور می‌توانیم بگوییم که در لیگ برتر مهاجمان نوک تعیین وجود دارد

پرسپولیس سال 94 و سال 86 را نباید مقایسه کرد

این روزها خیلی می‌بینم که این پرسپولیس را باید تیمی که در سال 86 و تحت هدایت قطبی به قهرمانی رسید را مقایسه می‌کنند اما به نظر من این دو تیم ابداً قابل قیاس نیستند، نمی‌خواهم بگویم کدام تیم بهتر است و کدام تیم بدتر، حرف من این است که این دو تیم را باید با توجه به شرایط لیگ همان سال مقایسه کرد، علاوه بر آن، به نظرمن لیگ امسال را هم نمی‌توان با لیگی که در آن قهرمان شدیم مقایسه کرد. تیم برانکو با تیم قطبی قابل قیاس نیست همان‌طور که تیم قطبی با تیم پروین.

رقابت بسیار فشرده‌تر بود

ما در آن سال، با اینکه از هفته اول در صدر جدول بودیم و تنها در یک بازی شکست خورده بودیم در مقابل هیچ یک تیم ها امنیت نداشتیم، ما در آن لیگ، قهرمانی و آقای گلی را در کورسی نفس‌گیر به دست آوردیم، پرسپولیس اگر صبا و یا سپاهان را نمی‌برد یکی از آن تیم‌ها قهرمان می‌شدند، همین‌طور من در بازی آخر اگر گلزنی نمی‌کردم نمی‌توانستم آقای گلی را به دست بیاورم.اکنون شرایط خیلی فرق کرده و به نظرم نوع رقابت خیلی متفاوت است و شاید به آن فشردگی نباشد. در آن سال تنها به یکی دو تیم می‌خوردیم خیالمان راحت بود وگرنه در باقی بازی‌ها احتمال هر خطری می‌رفت، ضمن اینکه ما تیمی در میدان داشتیم که 8، 9 نفر به تیم ملی دعوت می‌شدند و 5، 6 بازیکن فیکس تیم ملی بودند. به نظر من در لیگ فعلی به دلیل پایین آمدن میانگین سنی، تجربه کلی لیگ پایین آمده است، تجربه تیم‌ها و بازیکنان پایین است و به همین دلیل در بعضی از بازی‌ها اشتباهات ویران‌کننده می‌بینیم که قبلاً کمتر می‌دیدیم.

برانکو یکی از باهوش‌ترین مربیانی است که دیده‌ام

بدون شک برانکو ایوانکوویچ یکی از باهوش‌ترین مربیانی است که به فوتبال ایران آمده است، این تیم همان تیم ابتدای فصل است و تغییری هم ازنظر بازیکن و مربی نکرده است، برانکو که بازی‌های ابتدای لیگ را از دست داد به‌مرور فهمید باید چه کند، او روی وضعیت بدنی بازیکنان کارکرد و نوع بازی‌اش را مبتنی به آن تغییر داد، او فهمید که با زیر فشار قرار گرفتن تیم ممکن است دروازه خود را بازشده ببیند بنابراین، این فشار را به زمین حریف منتقل کرد و با استفاده مفید از نیروی جوانی و فشار و پرسینگ روی حریف و توان بدنی تیم خود، حریفان را زمین‌گیر می‌کند، در تصدیق این حرف در بازی مقابل سپاهان دیدیم که پرسپولیس ضد تاکتیک خورد و نتوانست در نیمه اول کاری کند اما در نیمه دوم و با تحلیل رفتن حریف، پرسپولیسی‌ها که ازنظر قوا و توان مشکلی نداشتند تازه‌کارشان را شروع کردند، بهترین اتفاق در این پرسپولیس است که تاکتیک‌های موردنظر یک مربی باهوش و کاربلد در تیم نشست کرده و به همه دیکته شده است.

... ممنون از "ورزش سه" و همه هواداران

از مجموعه "ورزش سه" که در این روز به یاد من بودند سپاس گذارم، از همه هواداران که در روزهای اخیر به یاد من بودند و با حضور انبوه خود در فضای مجازی به من تبریک گفتند و اظهار لطف داشتند، بسیار ممنونم.

دیدگاه‌ها